Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jramskov
#302602
Torben Rasmussen skrev:XDR

Jeg er praktisk talt blevet lovet Disney-indhold i 4K HDR på iTunes, så jeg nægter at sove med dyne indtil du får det fikset. Så kan du lære det.
LOL!

Apple TV 4K Pro XDR til oktober - you heard it here first ;)
Senest rettet af jramskov 11. sep 2019, 13:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#302607
Lidt hurtig hovedregning:
- A12 yder ca. 730 Gflops på GPU
- A12X yder ca. 1300 Gflops på GPU (den som Apple kaldte lige så kraftfuld som Xbox One S)
- A13 er 20% hurtigere end A12, så den må ligge på ca. 880 gflops.

Kan de opnå samme 20% forbedring på A13X, så rammer den knap 1600 Gflops. Det nærmer sig PlayStation 4 (1850 Gflops). Vel og mærke før man tager i betragtning, at Apples chips specificeres ift. en batteridreven enhed. Så lad os da bare få en A13X i næste Apple TV. Så nærmer vi os grafik i konsolklassen fra en lille mobilchip, der er langt mindre strømslugende.

Alt den power skal naturligvis bruges til Frogger. Deraf 'Apple TV Pro'.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303236
Er der andre der oplever problemer med boksen når man hiver Atmos-lydspor ud af den? Jeg har enorme problemer lige for tiden, hvor jeg tester på Sennheiser Ambeo, med at streams går helt i stå eller nægter at starte. Jeg kan se, at streamingkvaliteten går helt i bund, så på en eller anden måde påvirker det forbindelseshastigheden. Jeg har enkelte gange kunne fange problemet i Speedtest lige bagefter, hvor hastigheden måles til 2 Mbit/s (kablet 120 Mbit/s forbindelse).

Hiver jeg ATV ud af Ambeo og sætter den i TV'et i stedet (så Atmos ikke længere detekteres), så går problemet væk.

Kører på OS 12.4.1 og kan 100% ikke udelukke, at problemet er kommet med opdateringen, da den faldt sammen med modtagelsen af Ambeo. Jeg sattedog netop ATV til at opdatere, fordi jeg oplevede problemer med Atmos, så jeg tænker ikke de hænger sammen.
Brugeravatar
Af Naiera
#303262
Rasmus Larsen skrev:Er der nogen af jer, der har fået de nye undervands-screensavere? De har ikke været med i betaerne og har heller ikke umiddelbart fået dem i dag.
Jeg har en enkelt med nogle sæler.
Af Gobbe
#303275
Meget godt med sæler men jeg kan ikke længere tænde mit ATV4 med min samsung remote.
ATV4 er koblet til HDMI1 på et Samsung Qe65Q8DN.
Tidligere kunne jeg tænde ATV4 med Samsungs remote men ikke længere ? :-(
Brugeravatar
Af Naiera
#303276
Rasmus Larsen skrev: Hov, her til morgen har jeg sørme så den samme. Ser godt ud :)
Jeg så den i 24Hz, så det var ikke så imponerende her :p
Brugeravatar
Af KristofferA
#303286
Gobbe skrev:Meget godt med sæler men jeg kan ikke længere tænde mit ATV4 med min samsung remote.
ATV4 er koblet til HDMI1 på et Samsung Qe65Q8DN.
Tidligere kunne jeg tænde ATV4 med Samsungs remote men ikke længere ? :-(
De har ændret det sådan, at man kun kan vække Apple TV med "Home" knappen. Det er ret åndssvagt.

Se evt. i denne tråd: viewtopic.php?f=35&t=48796&view=unread#unread
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303287
Gobbe skrev:Meget godt med sæler men jeg kan ikke længere tænde mit ATV4 med min samsung remote.
ATV4 er koblet til HDMI1 på et Samsung Qe65Q8DN.
Tidligere kunne jeg tænde ATV4 med Samsungs remote men ikke længere ? :-(
Vi har prøvet noget lignende ved tidligere opdateringer. Prøv at tage strømmen fra både TV og Apple TV, og se om det ikke virker derefter.
Af Gobbe
#303288
KristofferA skrev:
Gobbe skrev:Meget godt med sæler men jeg kan ikke længere tænde mit ATV4 med min samsung remote.
ATV4 er koblet til HDMI1 på et Samsung Qe65Q8DN.
Tidligere kunne jeg tænde ATV4 med Samsungs remote men ikke længere ? :-(
De har ændret det sådan, at man kun kan vække Apple TV med "Home" knappen. Det er ret åndssvagt.

Se evt. i denne tråd: viewtopic.php?f=35&t=48796&view=unread#unread
Tak .
Det er da super ærgerligt, også fordi at jeg ikke har en "Home" knap på min remote til mit samsung QE65Q8. :-(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303323
KristofferA skrev:
Gobbe skrev:Meget godt med sæler men jeg kan ikke længere tænde mit ATV4 med min samsung remote.
ATV4 er koblet til HDMI1 på et Samsung Qe65Q8DN.
Tidligere kunne jeg tænde ATV4 med Samsungs remote men ikke længere ? :-(
De har ændret det sådan, at man kun kan vække Apple TV med "Home" knappen. Det er ret åndssvagt.

Se evt. i denne tråd: viewtopic.php?f=35&t=48796&view=unread#unread
Jeg kan stadig bruge 'Menu' på Apples fjernbetjening til at tænde for TV?
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 103