Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af purtsak
#302710
Hej jeg har lige været heldig i power og købe den her sony 1080 til 2222kr
Før trak jeg lyden ud af min mac mini med m2tech2 og så tror jeg det coaxil cabel over til en dac så ned i min nad forstærker bare i cd og så hdmi fra pc til tv

Har sat pcen i game/hdmi men får billed men ingen lyd sætter jeg på cd hvor kablerne fra dacen går får jeg lyd men ingen billed fra pcen nogen der kan hjælpe den gamle på forhånd tak for hjælpen ???
Af Supergris
#302715
Jeg har selv lige kommet hjem fra POWER med en forstærker magen til. :) Jeg ville prøve en anden indgang, f.eks HDMI 1, som du senere kan omdøbe, hvis du har lyst.
CD-indgang er jo ikke beregnet til noget med billed på og omvendt...

Du kan til enhver tid, bestemme hvilken lyd-indgang, skal høre sammen med hvilken video-indgang.
Af purtsak
#302717
Fedt teløk med den jeg tænkte det kan ikke gå helt galt til den pris når den har fået 5 stjerner af what hifi 2 år i streg men det pcen du vil smide i hdmi 1 på recieveren og er det noget bestemt fra reciever til tv ? ?
Af Skovsen.
#302718
Det er en rigtig god pris på en fantastisk receiver :) Sæt din computer i "Game" eller "Blu-ray" på receiveren med hdmi og så fra "hdmi-out" til TV'ets hdmi-ARC. Så skulle der gerne komme både billede og lyd.
Af filmfreak
#302721
Måske skal du også ændre nogle indstillinger på din pc så du både får lyd og billede ud fra PC’ens HDMI udgang. Men ellers burde det være lige til.
Af purtsak
#302722
Det jo fordi det en meget dyr dac jeg bruger som jeg er ret sikker på er bedre nå men nu trak jeg den m2tech ud så kom lyden og billed samme sted nogen der ved hvoffor jeg ikke kan det? ?