Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#302093
Hej!

Jeg overvejer at købe Teufel Cinebar Trios 3.1
https://www.teufelaudio.com/de-com/soun ... 16051.html

Jeg er ikke så hidsig ang. Atmos osv., som nok bunder ud i (ja, I må gerne grine), at jeg stadig bruger Logitech Z-5500 som lyd (kun sub, center og to front lige pt.). Den har fin lyd til mig og god bund på bassen, mildest talt.

Jeg vil gerne have en sub der kan komme under sofaen, og så begrænser jeg mig allerede voldsomt. Plus det gerne (skal) være hvidt :D
Jeg har i forvejen Raumfeld højttalere et par steder, men har ikke brug for streaming ved TV'et.
Jeg har et Samsung UE65NU8075TXXC, hvis det har nogen indflydelse.

Nå, mit spørgsmål går ud på, om jeg smider 7.500 kr. ud til noget, som vil være ubrugeligt om få år?
Lydmæssigt burde jeg ikke gå tilbage, nu hvor jeg bruger et computerhøjttalersæt?

Er der noget jeg har misset eller ikke tænkt over? Og hvordan prismæssigt, er jeg helt ude at skide med så mange penge for noget "gammelt"?

Har I kære lydentusiaster nogle input/råd til mig? :)
#302137
Ser vi bort fra kravet om en sub under sofaen, så ville jeg kigge nærmere på disse:

Dali Kubik One (uden sub) fås i hvid
Yamaha YSP-2700
Sony HT-ST5000
PHILIPS FIDELIO B5 (fra 2016 men iflg.de fleste tests ret god lyd)
#302138
# 2+3 nu siger man godtnok at hurtig hjælp er dobbelt hjælp!
men lige her ryger kæden af for jer, prøv lige at læse hvad der efterspørges,
"ikke hidsig ang. Atoms" og "skal Kunne være under sofaen"
man kunne måske i stedet ønske sig lidt mere info om, hvad højden under sofaen er?
#302139
En eller anden må have rettet min tekst? Undrer mig dog over jeg ikke har fanget hvis jeg skrev "Atoms" i stedet for "Atmos".
Mener selvfølgelig Atmos.

Mine forventninger er noget lyd med god bund. Ved godt det er under lavmålet osv med Z-5500 (pc-højttalere) osv.
Og så at subben kan være under sofaen. Der er fin højde under sofaen, men sofaen skal lige løftes før subben kan skubbes ind under.

Er "krav" er, at den ikke bliver ubrugelig, pga noget teknologi halløj, f.eks. HDMI et-eller-andet.

Er en uge udenlands, så kan ikke give en højde ang. sofa
Prøver lige at søge på de modeller der blev angivet, bare lige for at se ...
Edit: Den Sony ser da fin ud, men subben skal under sofaen