Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#271439
Jeg er slet ikke imponeret af TV2 Play og denne håbløse strategi, det kan da ikke give kunder hvis man bare går lidt op i billedkvalitet.

Hvorfor skal vi opleve dette gang på gang, Viaplay var også total håbløs i nogle år, men er trods alt blevet bedre i billedkvaliteten, og de er jo så snu at fraskrive en mulighed for at klage for at få sine penge refunderet hvis man tager sit abonnement i brug, men det er man nød til for at se kvaliteten. :s

Der burde indføres nogle mindstekrav til disse streamingtjenester således man opnår en høj kvalitet på en 65" eller 77" således burde alle skærme være dækket ind for alle under disse størrelser.

Jeg har klaget til TV2 Play over mine oplevelser/mangler, men regner ikke med at få noget ud af det, derfor er det opsagt.

Jeg går ikke over til streamingtjenester før det er blevet bedre, vil nemlig gerne cuttet min antenneforening, og Apple TV 4K har masser af apps og dermed mulighederne, men udbyderne mangler kvaliteten.
Af jramskov
#271448
Enig, Viaplay er OK, men jeg så nu gerne at de forbedrede deres streams / øgede bitraten.
Jeg/vi kan heldigvis godt leve uden TV2 Play.
Af aalb1970
#271449
TV2 Play og DR TV er begge håbløse, når det gælder streaming af sport. Begge tjenester anvender en framerate på 25 billeder pr. sekund, hvilket er ubrugeligt til hurtige bevægelser. Meget skuffende.

Man kan måske kritisere Viaplay for ikke at understøtte HDR og høj bitrate, men i det mindste udsender de sport med en frame rate på 50 billeder pr. sekund, samt 4K via Chromecast på udvalgte udsendelser.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#271519
Har lige prøvet Eurosport/Eurosport player, der var heldigvis 14 dags gratis prøveperiode, jeg ville se fodbold fra Premier League, også det falder igennem med et brag, kørte igen igennem Apple TV 4K til mit 65" tv, det er ikke bedre end TV2 Play, hvis dette er standarden for de fleste streamingtjenester så har man ikke ret stort valg hvis man bare går lidt op i billedekvalitet.
Af riise_hansen
#301929
Jeg har et nyt Sony A8F + Apple TV 4 K.

Jeg ser alt igennem Apple TV 4 K: YouSee app (TV), Netflix, Plex osv.

Hvilken Videoindstilling anbefaler I?
- 4K SDR
- 4K HDR
- Dolby Vision

Den kan jo køre det hele i Dolby Vision, men jeg synes farverne er lidt anderledes, og hvis jeg kører SDR, så har jeg læst at sd indhold er mere naturtro... ?

Tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301930
Der er stadig nogle apps (såsom DRTV), der ikke kan finde ud af at skifte til SDR, så hvis du vil være sikker på det korrekte format, så er det stadig anbefalelsesværdig at køre med SDR som standard og så lade Apple TV skifte til HDR via match-funktionen, når det er nødvendigt.
Af riise_hansen
#301933
Men jeg tænker, hvis jeg kører 4KHDR eller D.V. - så er det jo Apple TV der lægger alt ind i containeren, og derved får indholdet et "anderledes" farvespektrum. Så det "sikre valg" er vel at køre SDR, og så skifter boksen jo til Dolby Vision eller HDR, når indholdet er der?
Så er resultatet vel :
- mere korrekt SDR indhol
- HDR/D.V. indhold vises også korrekt

Ja?

Jeg har både frame rate og range slået til.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301954
Den eneste ulempe ved at køre 4K SDR som standard er, at man som udgangspunkt ikke får de flotte screensavere i 4K HDR (kun hvis indholdet som man afspillede lige før screensaverne slog ind var i 4K HDR).

Alternativt kunne vi i en separat tråd forsøge at identificere de danske tjenester, som stadig ikke sætter korrekt flag på deres indhold. Jeg tager gerne ansvaret for at kontakte dem og presse på for at få det ændret.
Af Rødtop
#307125
Hej,
Jeg er “kommet til” at slå HDR til på menu’ en..........
Er der nogen, der kan oplyse mig om, hvor det er jeg slår det fra igen?🤗
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17