Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Heuseler
#300017
Hej,

Jeg er indehaver af et LG TV - model 55UF695V-ZA.
Det er fuldstændig umuligt for mig, at finde HBO app'en.

Derfor har jeg været i forbindelse med LG Chat-support, som hævder at mit "smart"-tv er for gammelt, og at mit styresystem angiveligt hedder "NetCast" og ikke "WebOS", som jeg ellers havde en idé om - som der angiveligt kræves, før HBO kan findes - og køres.

Mine spørgsmål;
1) Kan det virkeligt være rigtigt, at jeg skal erhverve mig en Chromecast for at få adgang til pågældende app?

2) Kan det virkeligt være rigtigt, at man ikke kan opdatere sit TV fra NetCast til WebOS?

På forhånd tak for jeres hjælp. :)

Venlig hilsen
Morten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#300018
Det er rigtigt, at HBO Nordic app'en kun findes til webOS, hvad angår LG. webOS kom med 2014-modellerne. Dit TV er fra 2015-generationen, men det faldt lige akkurat under spærregrænsen for, hvornår man fik webOS med i pakken.

NetCast kan desværre ikke opdateres til webOS. Skærme med webOS kan ikke engang opdateres til næste generation af softwaren. TV med webOS 1.0 er fanget på 1.0 osv. Det er under al kritik, ja.

Velkommen til den utrolige verden af "Smart TV". :s

Chromecast kan løse opgaven, men se eventuelt også på Apple TV (med tvOS). Den kan erstatte hele brugerfladen og når brugere først er på Apples tv-platform, så kigger de sig sjældent tilbage. Apples tvOS opdateres løbende og der findes dertil næsten alle relevante apps. Sådan vil det formentlig også være fremadrettet, når Disney, Warner osv. lancerer streamingtjenester.
Af Heuseler
#300021
Orv - tak for dit svar. Det er fedt, lige at få lidt viden omkring det.
Det er super ærgerligt - men okay, jeg må videre med noget Apple TV eller lign. :)