Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#299634
jensholm skrev:Er der ulemper ved Oreo?
Men en god del tid og leg med Oreo på mit Sony, så tror jeg ikke der er så mange ulemper, det er stadig langsomt på skærmen, og man får nok ikke den forventede wow effekt, når den er klar efter opgradering fra 7.x.

Hoved menu skærm er smartere, og ens seneste tv kanaler, youtube og apps som plex vil vise seneste afspilning på denne skærm, du kan så selv konfigurere om du vil se på dem eller ej.
Du kan ændre tv knappen, som man ikke kunne før, så den kan associeres med en HDMIx indgang.

Personligt, gik jeg væk fra Sony Android og nu bruger en ekstern Android boks, som både er hurtigere i menu, mere fleksibel i opløsninger, og har variabel hz support. Som Sony altså ikke tilbyder til apps som Plex og andet.

Nu kører Sony android sådan lige ok, når den er en clean install med kun standard apps og intet andet.

Ulemper mener jeg ikke der er, sådan lige.
Af filmfreak
#299639
Er der overhovedet nogle mærkbare forbedringer - eller sagt på anden måde, er der en god grund til at man bør opgradere til oreo ?
Af henrik.yde
#299640
filmfreak skrev:Er der overhovedet nogle mærkbare forbedringer - eller sagt på anden måde, er der en god grund til at man bør opgradere til oreo ?
Øh ja, det har du jo sådan set allerede fået svar på i den tråd du oprettede ang. dit Sony AF8. Der var indsat et link hvor du kunne downloade den nyeste software, og ligeledes læse om de forbedringer der måtte være, men ok,det må jo være smuttet for dig, så her er linket igen:

https://www.sony.dk/electronics/support ... s/00016211
Af filmfreak
#299641
Hmm.. nu betyder ‘ny startskærm’ samt en masse andre ændringer ikke nødvendigvis en forbedring. Tænker på om tv kanalskift vil gå meget hurtigere med oreo ?
Synes ikke jeg har problemer som de rettelser der nævnes skulle Blive fixet med oreo. Har f.eks ikke problemer med arc. Og hdmi Dolby vision problemet bliver jo ikke rettet med Oreo, som er det eneste reelle problem mit tv lider af.
Brugeravatar
Af bbplayer
#299654
filmfreak skrev:Tænker på om tv kanalskift vil gå meget hurtigere med oreo ?
Nu afhænger tv't kanalskifte ikke af software men af hardware som er i brug. Og tunere i tv kan tage X antal sekunder lige meget hvad for at indstille på en ny frekvens og dekode den når korrekt info lægges ind.
Så nej, du får ikke en hurtigere tv tuner hvis du opgraderer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299656
Oreo påvirker kun smart-TV. Kanalskift er en del af Sonys eget interface og er ikke Android. Så skal der være andre forbedringer med i opdateringen, som går ud over Oreo.
Af ChristianKarcz
#300479
Jeg har et par problemer med et par app's til mit AF8, som kører på Android Oreo.

Med jævne mellemrum vil TV2Play ikke afspille noget som helst, og jeg er derfor nødt til standse app'en og/eller rydde data/cache for app'en. Herefter kan jeg logge ind på ny, også vil TV2Play afspille det hele igen.
HBO popper også med jævne mellemrum frem og siger noget på Spansk omkring der ingen internetforbindelse er. Hertil kan jeg også forsøge mig med at standse app'en /rydde cache også starte op på ny, hvortil det virker.
Alt imens at Netflix kører upåklageligt og altid har fin forbindelse.

Fjernsynet er forbundet via WIFI, til en standard Stofa router (technicolor).

Er der andre som oplevet problemer med disse specifikke app's alt imens at andre virker upåklageligt?
Jeg kunne godt mistænke at min trådløse forbindelse er ringe, men så forstår jeg bare ikke hvorfor det kun er TV2Play og HBO, som altid går i hårdknude.

Mvh.
Christian
Af Beckham
#300484
Jeg har ikke fået Oreo på min XE93, men det kører til gengæld trådløst via Stofa og en Technicolor router. Har ikke problemer med de apps jeg benytter, herunder TV2 Play.
Af mads_t
#300494
Basto skrev:Min læste også i standby i tide og utide
Jeg tjekker lige om det også er blevet rettet

Mvh Michael
Har du kontrolleret, om det er blevet rettet?
Af JesperBrander
#300942
Nogen der har en løsning på at mit XF9005 fryser når der skiftes fra Android til at skulle se TV.

Der kommer sort skærm og jeg kan ikke gøre andet end at vente på at TVer genstarter.

Det er opdateret til nyeste Android 8
Af Beckham
#300948
Har du prøvet genstart af Android? Eller nulstilling til fabriksindstillinger? Har hørt flere herinde som måtte nulstille efter Oreo kom ind...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15