Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298648
Nu har jeg spillet Days Gone i nogle dage. Jeg havde nok lidt høje forventninger til spillet, da det så vidt jeg husker var en af de titler, der blev brugt til demo ved præsentationen af PS4 Pro. Spillet indfrier ikke mine forventninger, men det er fin nok underholdning. Det er som om, at det bare ikke går op i en højere enhed. Det er alt fra historien og missionernes kvalitet til karakterdesign og stemmeskuespil.

Når det er sagt, så gør spillet brug af HDR på fornem vis. Man ser det ikke så meget i starten (dog lidt i tunnelen), men efterhånden som man bevæger sig rundt i naturen, så støder man på en del scener, hvor HDR hjælper med at løfte den billedmæssige oplevelse. Omvendt halter grafikken lidt på andre områder, synes jeg.

Jeg husker stadig tilbage på Horizon: Zero Dawn og Uncharted 4, som nogle af mine personlige favoritter, hvad angår HDR i spil.
#298649
Måske også det nye God of War. Jeg mistede dog interessen i spillet efter få dage, så jeg nåede ikke så langt. Men der er bestemt en flot grafisk del med HDR i spillet.

Det kribler lidt i mine fingre for at prøve The Witcher 3 igen efter det har fået HDR. Er der nogen, som har spillet det efter patchen?
#298654
Rasmus Larsen skrev:Det er som om, at det bare ikke går op i en højere enhed. Det er alt fra historien og missionernes kvalitet til karakterdesign og stemmeskuespil.
Jeg vil nærmest påstå du ikke er kommet langt nok så ;)

Jeg synes det er laaaang tid om at komme ordenligt i gang, men nu kan jeg så til gengæld overhovedet ikke slippe historien, og sidder hele tiden og undrer mig over de lunkne anmeldelser. Jeg synes virkelig det er fantastisk :)
#298655
Enig i at historien bliver bedre. Jeg har nok bare svært ved at abstrahere fra de små ting. Stemmerne passer ofte ikke med munden. Karaktererne kigger væk, når de taler. Det er ret langt fra karakterkvalitet i f.eks. Red Dead Redemption 2 og The Witcher, synes jeg.

PS: Nu vil jeg ikke smide spoilere her, men i går aftes stod jeg uden for en grotte sammen med Iron Mike, hvis det siger dig noget? :)
Af aalb1970
#298657
Er enig i, at Days Gone er lidt lang tid om at komme i gang, men alt i alt var jeg dog ganske god underholdt i de 30-40 timer det tog mig at gennemføre spillet.

Jeg synes dog, at spillet har nogle fundamentale balanceproblemer i forhold til at maksimere indflydelsen på de forskellige baser. F.eks. giver det ingen mening at maksimere den første base til Level 3, da man kan købe bedre dele til sin motorcykel i de baser, man får adgang til senere i spillet. Det fjerner incitamentet til at gennemføre missioner i dette område.

Det mest underholdende og unikke ved spillet er helt klart hordekampene. Her fungerer spillet perfekt, da det er forholdvis stressende, at blive jagtet af 300-400 frådende monstre :-)
#298659
Rasmus Larsen skrev: PS: Nu vil jeg ikke smide spoilere her, men i går aftes stod jeg uden for en grotte sammen med Iron Mike, hvis det siger dig noget? :)
Yes yes :) Giv det lige et par timer mere, det er nemlig lidt efter, at der virkelig begynder at komme fart og spænding på historien. Jeg tænker du allerede kan begynde at fornemme der lurer noget oprør ;)
#298755
Jeg er lige gået i gang med God of War og det er virkelig flot i HDR!

Jeg glæder mig helt vildt til Cyberpunk 2077 og The Last of Us 2 samt Ghost of Tsushima og Death Stranding.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19