Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af htd
#296935
Jeg har endeligt fået oprettet tysk itunes for at se game of thrones i morgen, men tilsyneladende er der kun tysk tale. Er det også jeres oplevelse eller overser jeg et trick?
Af kjelds
#297856
Er det muligt at anvende et tool ala Xcode til Chromecast Ultra for at se, hvilke bitrater man opnår her?
Af dieseldk
#297902
Måling på netflix i dag, synes ikke der har været opdateringer efter de har hævet lyd kvalitet
Altered carbon DV+Atmos
Altered carbon DV+Atmos
DV+atmos.png (893.02 KiB) Vist 3806 gange
Thor Ragnarok HD+5.1
Thor Ragnarok HD+5.1
HD+5.1.png (871.83 KiB) Vist 3806 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#297931
kjelds skrev:Er det muligt at anvende et tool ala Xcode til Chromecast Ultra for at se, hvilke bitrater man opnår her?
Vi har søgt efter en løsning til Chromecast flere gange, men desværre uden held. Hvis nogen kender en metode, så er vi også meget interesserede.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297970
Rasmus Larsen skrev:EDIT: Og Telia TV
Så lige at de blev nævnt i anden tråd, og nej, det er stadig ikke målt i denne tråd... Øv!

De skulle da ellers være billige nok med en stor tv pakke, så synd, ingen har rapporteret kvaliteten tilbage derfra endnu, især når de vist leverer service med en ATV boks.
Af Heikap
#298411
Kvaliteten på Telia TV (modtaget via ATV boks) varierer blandt kanalerne der udbydes.

Det positive er at DR1, TV2 og Kanal5 sendes i 720p/50fps, med en birate på 5.00Mbps. Det gør, i mine øjne, at aftenens fodboldlandskamp ser ganske fornuftig ud, med et fint flydende billede uden hakkende bevægelser osv.

Det negeative er at kvaliteten på andre kanaler (har testet: DR2, DR3, DR K, TV2 Lorry) er virkelig ringe. Disse kanaler sendes i 1024x576/25fps og med en birate på blot 2.20Mbps.
Vedhæftede filer
DR2 - Telia TV.jpg
DR2 - Telia TV.jpg (508.54 KiB) Vist 3684 gange
Kanal 5 - TeliaTV.jpg
Kanal 5 - TeliaTV.jpg (675.8 KiB) Vist 3684 gange
Af wiesel
#299730
Nu når de er begyndt at sende Superliga fodbold i 4K på viaplay. Har I så mulighed for at måle bitrate på 4K signalet, 4K på 1080p TV samt det almindelige hd stream, for at se hvad forskellen er?
Brugeravatar
Af bbplayer
#299736
wiesel skrev:4K på 1080p TV samt det almindelige hd stream, for at se hvad forskellen er?
Kan du selv skifte det i tv app? Eller på mobil? Ellers bliver det jo svært at ønske andre gør?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301208
wiesel skrev:Nu når de er begyndt at sende Superliga fodbold i 4K på viaplay. Har I så mulighed for at måle bitrate på 4K signalet, 4K på 1080p TV samt det almindelige hd stream, for at se hvad forskellen er?
Så skal man nok have fat i både Apple TV og Apple TV 4K. Jeg har begge, men dog ikke adgang til Viaplay Sport pt. Jeg skal prøve at se, om det kan lade sig gøre at få midlertid adgang.

I øvrigt så tror jeg, at dette med at Viaplays 4K-udsendelser er synlige fra brugerfladen på alle tv-enheder, virker forvirrende hos seere. Mange tror tilsyneladende, at de får Viaplays 4K igennem, men ifølge Viaplay selv er der stadig kun åbnet på Apple TV 4K, Chromecast Ultra og Edge-browseren under særlige forudsætninger.
Af ZackGem
#301209
Der er i hvert fald tydeligt forskel på Viaplay 4K i et 1080P setup, og så alm. Viaplay.

Jeg læste på et tidspunkt at når man køre 4K streamet i et 1080P setup, så får man det i 1080P (modsat de normale 720P).
Rent visuelt tror jeg det er rigtigt.

Syntes faktisk forskellen fra 720P til de påstående 1080P er større end den er igen op til 4K. Tror bitraten på 1080P signalet er ret godt.

Har prøvet det i vores soveværelse, med ATV4K og en 1080P skærm.
Men som skrevet kun rent visuelt - Har ikke målt noget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301212
Jeg tror også, at det spiller ind, at kildematerialet er i 4K, så selv den nedskalerede version i 1080p kommer til at se se rigtig godt ud.

På 720p-kanalen er det vist et andet feed (720p eller 1080i måske?)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 47