Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#297790
Jeg har lige købt en Chromecast 3 til brug i sommerhus, der er uden wifi. Jeg har forsøgt via min telefon en Huawei Mate 20 Pro at skabe forbindelse via hotspot, men uden resultat. På Nettet er omtalt, at der skal bruges en telefon med enten 2 simkort eller 2 telefoner, for at det kan virke, idet den ene telefon ikke både kan bruges som wifi og hotspot samtidig. Jeg er meget forvirret og ikke særlig god til elektronik, hvorfor jeg håber på hjælp til en løsning.

M.v.h.
Jørgen
#297809
Vil det sige, at jeg skal købe en router med mobilt abonnement, for at jeg kan streame fra min telefon? Vi er i sommerhus i op til 10 weekender årligt, hvorfor det bliver en dyr løsning, eller har jeg misforstået noget? Meget gerne en uddybende vejledning grundet min ringe viden om elektronik.
#297849
Vi har begge en tlf. - Huawei mate 20 pro og en Iphone 5 -, hvor vi om mdr. samlet har 80 gb til rådighed. Streaming skal især bruges til TV programmer, idet der gennem vores antenneforening for få kr. om måneden er mulighed for at se Web TV.
#297852
Jeg har lige et sidste spørgsmål, før jeg lukker denne tråd.
Det er ikke altid, jeg har 2 telefoner til rådighed, men til gengæld har jeg adgang til en Ipad og en bærbar PC. Jeg går ud fra, at fremgangsmåden er den samme for at caste til TV, som Torben Rasmussen beskriver. Hvis jeg bruger min bærbar PC, er det vel bedst, at den bærbare tilsluttes direkte i TV's HDMI adgang eller...?
Tak til alle svar på mine spørgsmål.
#297853
Hvis du bruger PCen, så kan der være lidt forskel på hvilken kvalitet af et stream du får adgang til. Flere udbydere serverer ikke højeste kvalitet til eks en browser, men kun til en streaming app, så hvis du går op i den slags, så kan det faktisk være en fordel ikke at bruge PCen. Har du gang i PCen, så er det dog potentielt mindre problemfyldt at bruge HDMI end at caste.

Med iPad’en er fremgangsmåden den samme som med en ekstra telefon.