Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ZackGem
#297150
Hej med jer.

Jeg har integreret min Harmoney Elite med mit Google home setup, og det fungerer faktisk ganske glimrende. Lige så godt som med mit Hue system og diverse ikea produkter.

Jeg har dog en udfordring, som jeg håber der er en løsning til.

Harmoney Elite gå jo i standby når fjernbetjeningen har ligget urørt i ca. 20 sekunder.
Nå¨r den går i standby, så virker stemmekomandoer fra Google Home ikke længere.
Dvs. jeg skal lige give fjernbetjeningen et lille skub inden jeg sender en kommando afsted - Så virker det.
Men det er jo ikke så smart - For skal jeg røre fjernbetjeningen, kan jeg jo lige så godt trykke på den også :-)

Er der nogle som har fundet en "walk arround" for det? Altså en måde at vække Logitech systemet på ved tale kommando?
Af ZackGem
#297195
Der er ikke microfon i remoten :-)

Jeg har mit alm. Google Home setup med en Google Home Mini højtalere et par steder i huset.
De bruges alene til at give kommandoer til - Primært styrring af lys inde og ude - Den del fungere perfekt, og ikke engang konen bruger kontakter mere.

Min TV, forstærker, ATV mm. understøtter ikke Google Home.
Men til gengæld er alt styret via en Logitech Harmony Elite. Og den kan styrres via Google Home.
Dvs. når jeg siger "Hey Google, tænd TV kanal 1", så tænder den selv TV + forstærker samt tænder på DR1.
Den del virker som sådan også perfekt.
Problemet er bare at Logitech Elite går i standby når ikke den bruges (Der er bevægelsessensor i remoten).
Dvs. når den bare ligger, så reagerer den ikke på kommandoer fra Google Home.
Hvis jeg lige giver remote en lille puf, så våger den. Og virker så i 20-30 sekunder ind til den går i dvale igen.

Og det er det som er mit problem.

Praktisk eksempel:

Sider og spiser aftensmad i køkkenet, og den lille ser Gurlig Gris på TV.
Jeg gider ikke gå ind og slukke, så siger derfor bare "Hey google Sluk TV", hvorefter den slukker TV, forstærker ATV eller hvad der nu benyttes.
Men for at det virker, skal jeg først råbe ind til stuen om at datteren lige skla puffe til fjernbetjeningen først, for at vække Hamrony systemet.

Så det jeg søger - Tænker alle med samme setup har samme problem, og at der må være en måde at "vække" Harmoney via Wifi, som jo i sidste ende er derfra den også modtager stemmekommandoerne fra Google Home.
Af ZackGem
#297209
#Hans123
Det er ikke et wifi issue.

Harmoney er i standby, og et lille skub og så vågner den.

Det er muligt der er noget standby setting jeg ikke har fundet endnu - Og derfor jeg spørger herinde.
Af ZackGem
#297273
Hej Hans123.

Det var faktisk en meget god pointe - Aldrig brugt appen til andet end konfiguration.
Har lige testet det, og det er samme problem.
Virker ikke, hvis remoten er i standby..
Så der er noget standby issue i forbindelse med remoten jeg ikke lige kan lure.
Hvis jeg lige skubber til den, så der er lys i displayet - Så virker både app og google home.
Så snart lyset slukker i remoten stopper begge dele med at virke :-/
Af ZackGem
#297274
#Hans123

Problemet er løst..
Du fik sporet mig i den rigtige retning, så tak for det :-)

Problemet er at jeg selv har tegnet det hus vi bor i, og at jeg i den forbindelse har fået lavet et lille lokale hvor alt udstyr er i.
Dvs. TV er selvføægelig på væggen i stuen - Men alt andet er i nabolokalet (Diverse forstærkere, Blu-ray, Apple TV osv.). Derinde er Harmoney Hubben også placeret.
Da den kun kan snakke IR med TV, bruger den fjernbetjeningen hertil, som ikke virker når den er i standby.
Det som snyder mig, er at når første kommando i listen er en TV kommando og den er IR - Så blokerer det resten når ikke den kan udføres.
Dvs. så virker bluetoothe kommandoerne ikke til det andet udstyr.
Så løsningen er at jeg skal have forlænget en af IR øjerne fra hubben ind i stuen - Så virker det..

Faktisk logisk nok - Jeg havde bare glem at TV var styret via IR og ikke BT.
Brugeravatar
Af hans123
#297275
Dejligt du fik det løst.

Jeg har bygget flere ir sendere på hubben så alt i skabe også kan betjenes

Samt skjult dem så de ikke er synlige.

Så har en super betjening uden at skulle pege
Af ZackGem
#297277
Så fik jeg boret et lille hul i væggen lige bag skærmen og ført en af IR blasterne ind.

Så nu virker det hele fra Google Home også :-)

Remoten er nu kun en betjeningsflade og ikke den som sender IR kommandoer mere.

Tak for input - Sku dejlig med et sted at sparre når tingene driller :-)
Af Nuri58
#303835
Hvordan får du harmony Ind i Google i første runde? Jeg får "we are sorry but your language/region is not supported by the logitec harmony skill for Google home" hvad det så end dækker over