Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#296605
Har nu målt hastigheden flere gange så snart det skete. Det lavest målte 88,?.

Så enten er det ikke det. Eller også vare det så kort jeg ikke kan nå at måle inden det er ovre.

Har også talt med Fibia. Dvs. "talt med" er så meget sagt. Det var hurtigt ovre, foranlediget af supporteren.
Af wiso
#296606
Jeg tror ikke på jeg får dette løst.

Typisk for mit liv. Om det er teknik eller helbred. Får altid problemer der ikke kan løses!

Der er 11 film i HDR på min Netflix liste.
Gider ikke abonnere når jeg ikke kan se HDR. F*ck l*rtet!

Nu er der sikkert nogen der får lyst til at anfægte min negative holdning. Men det er jo heller ikke "Dig" der har problemet...
Senest rettet af wiso 29. apr 2019, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Af Brixen
#296609
wiso skrev:Sony KD-49XE9005.

Router?
Er det mon det jeg har i skabet i entreen? https://i.postimg.cc/sXThtVQ2/billede1.png
(Billedet er noget af to bokse. Kan ikke huske hvorfor vi på et tidspunkt fik en ekstra.)

Jeg ved ikke om der er noget i vejen med den. Hvordan finder jeg ud af det?
Ringer jeg til Fibia, siger de garanteret: "Herfra ser alt fint ud. Vi vil gerne komme ud og kigge. Men finder vi ikke noget, skal du selv betale". Standardsvar.
Det store billede er fiberboksen. Det er den samme jeg selv har.
Hvad er det på det lille billede? Det er måske den, der er problemet.

Jeg har 50/50 og har ingen problemer med HDR/DV.
#296619
jeg oplevede lidt samme problem for et år siden med mit da ny anskaffet Sony AF8 og aptv 4K.
Jeg kører også kablet mellem enhederne for mere stabilt netværk.
jeg opdagede mine netværks kabler var utidssvarende, langsomme eller slidte.
Jeg købte nogle nye, cat6 tror jeg, og dét hjalp!!
Måske dine netværks kabler trænger til en opgradering? :-)
Af wiso
#296669
hans123 skrev:Tænker du bruger en ringe router.

Hvis du bruger den medfølgende fra fibia så er risikoen for dårligt grej tilmstede.
Det gælder næsten alle udbydere.
Det er den fra Fibia.
Senest rettet af wiso 29. apr 2019, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#296670
Brixen skrev:
wiso skrev:Sony KD-49XE9005.

Router?
Er det mon det jeg har i skabet i entreen? https://i.postimg.cc/sXThtVQ2/billede1.png
(Billedet er noget af to bokse. Kan ikke huske hvorfor vi på et tidspunkt fik en ekstra.)

Jeg ved ikke om der er noget i vejen med den. Hvordan finder jeg ud af det?
Ringer jeg til Fibia, siger de garanteret: "Herfra ser alt fint ud. Vi vil gerne komme ud og kigge. Men finder vi ikke noget, skal du selv betale". Standardsvar.
Det store billede er fiberboksen. Det er den samme jeg selv har.
Hvad er det på det lille billede? Det er måske den, der er problemet.

Jeg har 50/50 og har ingen problemer med HDR/DV.
De kalder det en "fordeler".
Husker ikke længere hvorfor den på et tidspunkt skulle tilføjes.
Af wiso
#296671
Christoff skrev:jeg oplevede lidt samme problem for et år siden med mit da ny anskaffet Sony AF8 og aptv 4K.
Jeg kører også kablet mellem enhederne for mere stabilt netværk.
jeg opdagede mine netværks kabler var utidssvarende, langsomme eller slidte.
Jeg købte nogle nye, cat6 tror jeg, og dét hjalp!!
Måske dine netværks kabler trænger til en opgradering? :-)
Har på et tidspunkt forsøgt med et andet standard kabel. De er måske ikke de bedste. Men fejler de ikke noget, burde det vel fungere uden problemer.
Af wiso
#296965
Ved nu med sikkerhed, der ikke er noget i vejen med selve internet forbindelsen.


I aften skete det så også da jeg så noget i Ultra HD / 4K. Dermed må jeg konstatere det kun er HD der fungere.

Jeg så for ikke ret længe siden 2 sæsoner/17 afsnit af en serie i HDR på Neflix (Stranger Things), uden det skete en eneste gang.
Det giver alt sammen bare ikke mening. Eller også er der sket et eller andet siden ...
Brugeravatar
Af bbplayer
#297225
wiso skrev:Slet tråden!
Det er vist sagt, så kort som det kan siges? En fejl 40 :)

Tab ikke ansigt, det kan ske for alle.

Det værste er dog, når tråde slettes, så kan de aldrig hjælpe en anden til at undgå samme problem. :( Så du kan også hjælpe andre, ved at forklare årsagen.
Af wiso
#297863
Jeg går sommetider i sort. Ikke kun ved den her slags, men i almindelighed.

Nej har ikke fundet en løsning. Er ikke løst. Kun håb-løst ...