Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#296521
Før 1. april var min internet hastighed 20/20. Det betød jeg havde problemer med at se film på Netflix i HDR. Det var faktisk umuligt.

Siden 1. april har jeg haft 100/100. Men film i HDR køre indimellem alligevel ikke problemfrit. Engang imellem stopper de et sekund. Kan det virkelig være rigtigt med en hastighed på 100/100? (Jeg har ikke råd til mere.)

Har tjekket forbindelsen (Fibia) nogle gange. Det ser som om både den og hastigheden er stabil.

På forhånd tak.
Af wiso
#296529
Sony KD-49XE9005.

Router?
Er det mon det jeg har i skabet i entreen? https://i.postimg.cc/sXThtVQ2/billede1.png
(Billedet er noget af to bokse. Kan ikke huske hvorfor vi på et tidspunkt fik en ekstra.)

Jeg ved ikke om der er noget i vejen med den. Hvordan finder jeg ud af det?
Ringer jeg til Fibia, siger de garanteret: "Herfra ser alt fint ud. Vi vil gerne komme ud og kigge. Men finder vi ikke noget, skal du selv betale". Standardsvar.
Senest rettet af wiso 26. apr 2019, 08:57, rettet i alt 4 gange.
#296532
Jeg skriver ikke, at der er noget galt med routeren, men måske blot, at forbindelsen hen til dit TV ikke er god/stabil nok til at sikre den båndbredde der kræves. I Netflix kan du teste båndbredden inde i selve app'en, hvis du går ind i indstillingerne når du har Netflix åben (de ligger som et tandhjul i app'en). Heri kan du teste hastigheden, som helst skal ligge over 20 Mbit/s for at sikre, at du kan få 4K (som kræver 15.26 Mbit/s).
Af wiso
#296538
Det har jeg gjort et par gange via computeren. Går ud fra det er lige meget om det er via app'en eller pc'en, da det er samme forbindelse? Der har der ikke været noget. Har lagt mellem 95 og 110.
Af wiso
#296539
Jeg kan jo heller ikke nå at teste noget i tidsrummet fra problemet opstår til det er væk, da det hver gang kun varer et sekund. Og der er længere imellem dem.
Af Beckham
#296545
wiso skrev:Det har jeg gjort et par gange via computeren. Går ud fra det er lige meget om det er via app'en eller pc'en, da det er samme forbindelse? Der har der ikke været noget. Har lagt mellem 95 og 110.
Det er bestemt ikke lige meget om vi snakker PC eller app. Der kan jo være forskel på kvaliteten af wifi adapteren i enhederne. F.eks. har PS4 ofte en ringe wifi adapter. Den måler hos mig altid under alle de andre enheder.
#296553
Ja, du er nødt til at teste på TVet. Det er nok wifi-delen i dit TV du skal mistænke. Det er ikke uhørt at samspillet mellem TV og router kan give knas. Oplevede det selv på mit X85 med en YouSee-router, hvor jeg til sidst købte et bedre accesspunkt for at få bedre forbindelse.