Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bijedic
#294743
Hejsa,

Mig og min kammerat talte om forskellige streaming tjenester og pludselig gik snakken over i tv pakker. Vi spurgte os selv om tv pakker købt i udland er lovligt i DK? Vi prøvede at søge på google og fandt ingen relevant svar. Er følgende eksempel ulovlig i DK

Hvis jeg tog til England og købte Sky pakken lovligt, dvs med parabol, kort, modtager osv. Er det ifølge Dansk lovgivning ulovligt at se i Danmark selvom man kan bevise for købet?

Og Ligeledes, hvis jeg tog til et ikke EU land, fx USA og købte en tv pakke. Er det stadigvæk ulovligt?
#294758
Sky har ikke licens eller rettigheder til at vise deres programmer i Danmark, så de skal forsøge og sikre at kunder ikke ser dem i andre lande. Dermed ikke sagt at det er ulovligt, det er bare en af de vilkår man skriver under på, når man køber et abo hos Sky, at du ikke ser det på ikke godkendte produkter eller bruger det udenfor England.

Så.... Vi har ikke en lov som sådan, som England har dækket sig ind under.

btw, du kan kun købe det lovligt, hvis du har en engelsk adresse, så i England kan det vel betragtes som kortfalsk, og så begår du noget ulovligt der, også hvis det købes i en anden borgers navn, så er vilkår jo ikke opfyldt i England.