Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ziphnor
#293601
Har lige købt en ATV 4k og er meget imponeret. Jeg undrer mig dog over at jeg ikke kan slå Siri til. Ved første opsætning valgte jeg Denmark som region og English som sprog.

Jeg har prøvet at skifte sprog til dansk (selvom jeg helst vil undgå det) men i begge tilfælde viser Settings at Siri er off i en grået ud setting, og den angiver at den ikke er tilgængelig med dansk itunes store.

Jeg synes jeg havde læst at det godt virkede i danmark?
Brugeravatar
Af hans123
#293604
Siri til atv virker ikke i Danmark.

Og tror ikke det nogensinde kommer i brug. Der er Apple for sløve eller ligeglade med lille Danmark
Af ziphnor
#293614
Axlon skrev:Det virker på min ATV4 efter jeg har sat sproget til engelsk.
Med region som dansk? Står 'Siri' som 'on' i dine settings? Den har vist også noget stemme styring uden Siri, kan det være det der virker?
Af Axlon
#293628
ziphnor skrev:
Axlon skrev:Det virker på min ATV4 efter jeg har sat sproget til engelsk.
Med region som dansk? Står 'Siri' som 'on' i dine settings? Den har vist også noget stemme styring uden Siri, kan det være det der virker?
Nej jeg huskede forkert.
Siri kan heller ikke aktiveres på min ATV, netop fordi Apple stadigvæk ikke har aktiveret det endnu i Danmark.
Det der virker (på engelsk) er diktat, så man kan indtale en tekst.
Af donfrankie
#293631
Det virker fint her med. siri.
Har lige prøvet, jeg sidder og ser CS via twitchy og spørger så efter 4K content på netflix.

Måske skyldes det at jeg har både en amerikansk, UK og dansk itunes bruger og så står på den amerikanske. Siri forsvinder når jeg skifter over til den danske itunes bruger.
Af ziphnor
#293656
donfrankie skrev:Det virker fint her med. siri.
Har lige prøvet, jeg sidder og ser CS via twitchy og spørger så efter 4K content på netflix.

Måske skyldes det at jeg har både en amerikansk, UK og dansk itunes bruger og så står på den amerikanske. Siri forsvinder når jeg skifter over til den danske itunes bruger.
Hvordan fungerer det med en amerikansk bruger? Jeg bruger slet ikke itunes (bruger android faktisk), men spekulerer på det har nogen indvirkning på feks Netflix/HBO.
Af donfrankie
#293670
Jeg kan fint se alle de danske apps fra min danske konto. Dansk netflix indhold (desværre) og så kan jeg se film fra min Amerikanske konto, filmene er typisk noget billigere den vej igennem. Så køber jeg bare gavekort når den er ved at være tom, da jeg jo ikke har et amerikansk kreditkort.