Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291075
bbplayer skrev:
Torben Rasmussen skrev:
bbplayer skrev:
Det økonomiske i at købe og smide ud, er en tendens og at nogen synes man kan købe idag og købe nyt igen næste år afhænger af så meget og prioritering men jeg ville holde mig fra at klassificere priser som dyrt/billigt normalt, for her på forum er det jo utroligt blandet hvad man køber og har råd til, og ja, desværre skyder flere højt på det økonomiske når man ellers sigter lavere, igen at ignorere det økonomiske aspekt i de personlige forhold som vel nævnes i første indlæg, oftest.
Hvem snakker om at smide ud? En brugt ATV 4K kan du såmen nok godt komme af med igen uden det store tab.
på dba går den sidste gen for 500kr, er det ikke et tab hvis han kun beholder den et år? Jeg ved ikke lige hvad en ny ATV koster nu men det er penge, og et tab.

Edit: Jeg er bange for du mener ATV 4.gen er mere værd når gen 5 kommer, det mener de alle på dba med den tidligere version, så intet nyt der, og ikke altid det man får eller korrekt.
Jeg er ikke sikker på jeg helt fanger hvad du mener, men den billigste fra sidste gen (4) koster 899.- på
DBA
Brugeravatar
Af bbplayer
#291077
Martin Sjøstrand skrev:Jeg er ikke sikker på jeg helt fanger hvad du mener, men den billigste fra sidste gen (4) koster 899.- på
DBA
Hvor ofte køber du på dba til prisen? hvis 5. gen koster 1300-1500 kr, hvad er så problemet? Jeg har ikke gravet dybere end de bokse kan fås på dba fra 350kr og op. Og det lyder til jeg har ret? 899-1300 og så den sædvanlige forhandler rabat når det er privat, så er buddet under den pris? Så det er vel ikke langt fra.

For at manglende forståelse på plads her.
Når 6. gen kommer, vil 5. gen falde i pris, og brugtværdi samme,
så taber TS altså på 1 år, nok 500kr ved at købe nu og så vente 1 år, for det kun penge? Måske taber han mere, det er ikke til at vide priser og salgsværdien, da folk jo lufter priser men ikke sælger til den ofte, når man kan få prisen presset ned.
#291081
bbplayer skrev:
Martin Sjøstrand skrev:Jeg er ikke sikker på jeg helt fanger hvad du mener, men den billigste fra sidste gen (4) koster 899.- på
DBA
Hvor ofte køber du på dba til prisen?
Det er sjældent jeg køber på
DBA, og så er det som regel kun bluray/UHD film, og der betaler jeg hvad det koster? Jeg gider slet slet ikke sælge ting derinde! Der går altid TOTALT kamel/tæppehandlermarkede i den, og alle ringer og vil give 1/5 af prisen. Jeg kan ikke døje det, og gider virkeligt ikke bruge tid på så mange trælse folk. Ligegyldigt om man skriver prisen ikke er til forhandling, og ligegyldigt om man siger det i telefonen, så skal man debattere med folk. Flere gange har jeg måtte smide røret på fordi folk ikke VIL fatte det.... jeg synes det er en lortehandelsplatform, især at sælge på. Det er nok til mit tab, men jeg er alt for lidt jyde til at jeg gider krejle en masse... jeg synes nærmest det er pinligt, og forstår ikke at voksne mennesker ikke kan finde ud af at sætte til den pris man vil have, og omvendt folk betale den pris det så koster? Men det er nok bare mig, fordi jeg er for høflig, og har et problem med at skulle stå og spytte i håndflader på den måde :s

Jeg harcelerer nok mest over det, fordi jeg bliver så provokeret af at der er så mange der skambyder på ting man prøver at sælge, så det bliver spild af ens tid, og man skal bruge så meget tid på det.

Men som sagt, dejligt for dem der kan, og gider betle om priser på den måde. Og det er ikke sagt fordi jeg er rig (jeg er pædagog :D ) og ligeglad med penge. Jeg venter bare hellere på et godt tilbud i butikken
Brugeravatar
Af bbplayer
#291083
Martin Sjøstrand skrev:Jeg gider slet slet ikke sælge ting derinde! Der går altid TOTALT kamel/tæppehandlermarkede i den, og alle ringer og vil give 1/5 af prisen.
Og det er derfor priser ikke er vejledende derinde men udgangspunktet. Jeg bruger derimod dba begge veje, og nyder af og forhandle og når jeg sælger så får den da klart også et nyk op, så jeg kan sikre salgsværdi som jeg oprindelig tænkte.

edit: Man kan ikke altid sammenligne de forskelle, for lanceringer gør, de også koster mere når de kommer ud, så sidste års produkt kan i år koste mere, som ses med Samsung S modellerne, de bliver dyre hvert år. Men sådan er der så mange parametre at tænke på når man slår brugt priser op.
#291084
bbplayer skrev: når jeg sælger så får den da klart også et nyk op, så jeg kan sikre salgsværdi som jeg oprindelig tænkte.
Og det er nok der jeg bare er for naiv... hvorfor ikke bare sætte den pris man vil have, og så holde fast på den? Hvis jeg ser en vare derinde, som netop har fået et hak opad i pris så gider jeg slet ikke engang prøve at reagere på varen. Jeg tænker da man må miste eventuelle salg på den konto... eller er det bare igen mig der et med i et meget lille naivt mindretal? :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#291086
Martin Sjøstrand skrev:
bbplayer skrev: når jeg sælger så får den da klart også et nyk op, så jeg kan sikre salgsværdi som jeg oprindelig tænkte.
Og det er nok der jeg bare er for naiv... hvorfor ikke bare sætte den pris man vil have, og så holde fast på den? Hvis jeg ser en vare derinde, som netop har fået et hak opad i pris så gider jeg slet ikke engang prøve at reagere på varen. Jeg tænker da man må miste eventuelle salg på den konto... eller er det bare igen mig der et med i et meget lille naivt mindretal? :D
Ikke for at ødelægge tråden, for nu går vi helt OT her :)
Jeg ser selv en del af DR's antik programmer, og om de køber/sælger rundt omkring i Danmark, og de arbejder jo ud fra helt samme betingelser, så naiv er du ikke, det er bare sådan.
Som køber vil nogle bare prutte, og som sælger vil man sikre sin pris. Så ender vi med kompromis og aldrig en fast pris, for vi skal handle prisen, det er oftest sådan, hvis altså ikke du bunder flasken og sælger som det er hælervarer, så sælges det nok til prisen :)
Af lennon
#291138
Jeg synes ATV4k er et rigtigt godt køb . Skulle den - mod forventning - kun have et livscyklus på 2 år i mit hjem, så har den kostet ca 50kr i måneden - minus event gensalgspris . Atså ca det samme som lejen af den nye YouSee box - der også er et fantastisk produkt .