Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290100
bbplayer skrev:
thomasLP91 skrev: Forstår ikke helt hvad du mener med de siger om det er "kodet".
Når du ikke har adgang, så viser ALLE tv en tekst på skærmen, at denne kanal er kodet, og det kræver et smart card og et CA Modul i dit tv.

Så ser du ikke beskeden, så er det der du skal starte, altså finde kanalerne som er kodet, er de der ikke, så hjælper det ikke at fokusere på at dekode, hvis dit tv slet ikke skriver kanalen er kodet, og så bruger du tid på det forkerte.
Tak for svaret. Skal prøve at kigge på det med koderne :) Måske jeg skal ringe til YouSee omkring dette.

Har vedhæftet billede af stedet, hvor man indsætter kortlæseren.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 21.23.58.png
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 21.23.58.png (281.12 KiB) Vist 15220 gange
#290101
bbplayer skrev:Det er jo så fremskridt, selvom beskeden er tvetydig, sådan husker jeg den ikke på BoxerTV på LG tv. Mente Samsung også skrev præcis det samme, da CI standarden er oversættelser fra engelsk.

Nå,
Så er du jo præcis ved CA modulet, og prøv at tage nogle billeder af slot og så om pins er bukket, hvis du uheldigvis har bøjet nogle ben derinde, evt læg billede op her, så andre kan se dem også, i tilfælde af du er usikker. Tror ikke dit CA modul er forkert, defekt jo, det sker jo, dog ikke 2 gange lige efter hinanden.
Har forsøgt at lægge billede op ovenfor. Har du nogen erfaring med kortlæseren længere oppe, som jeg linker til?

Dog er jeg skeptisk ift at købe den, da en en kortlæser fra Yousees butik da for dælen burde virke! Især når jeg har prøvet med to.
#290107
Tak for din tid :) Tænker heller ikke det vil virke - men er efterhånden desperat.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 22.00.56.png
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 22.00.56.png (208.15 KiB) Vist 15201 gange
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 22.01.10.png
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 22.01.10.png (64.64 KiB) Vist 15201 gange
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 22.01.19.png
Skærmbillede 2018-12-29 kl. 22.01.19.png (54.44 KiB) Vist 15201 gange
4.png
4.png (247.78 KiB) Vist 15201 gange
5.png
5.png (290.17 KiB) Vist 15201 gange
#290110
Tak, jeg trækker den med benene bøjet tilbage, synes ikke mere at se bøjet eller trykket ben mere.
Det hjalp lidt med lidt flere vinkler.

Desværre ikke flere gode forslag, udover om du tilfældigvis har flere tv skærme? Så har du nok også et CI slot i et andet tv, hvis det var? og kunne prøve dem du har der?
#290112
bbplayer skrev:Tak, jeg trækker den med benene bøjet tilbage, synes ikke mere at se bøjet eller trykket ben mere.
Det hjalp lidt med lidt flere vinkler.

Desværre ikke flere gode forslag, udover om du tilfældigvis har flere tv skærme? Så har du nok også et CI slot i et andet tv, hvis det var? og kunne prøve dem du har der?
Det har jeg desværre ikke. Men kan måske afprøve på en kammerats tv. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad mit næste træk er. Har mulighed for at indlevere det til "reparation" hos Elgiganten. Tænker næsten det er første step for at se, om de kan se nogle problemer vedr. tv'et. Hvis det så kommer negativ retur, så må jeg vel få en YouSee tekniker ud.
#290126
bbplayer skrev:Husk, du betaler en plov for at elgiganten ser på en fejl, som de ikke finder, så skal du selv betale for den service. Så prøv nu hos en anden med de 2 kortlæsere du har.
Okay, vildt nok. Troede jeg ikke, når det kører over reklamation, fordi det kun er et par måneder gammelt.
#290127
henrik.yde skrev:Har du den seneste firmware/software i TVet ?

https://www.samsung.com/dk/support/mode ... U8005TXXC/
Mystisk! Dobbeltjekkede lige efter du sendte dit link. Har version 1250. Har sat automatisk softwareopdatering til, men lavede alligevel lige en manuel en, hvor tv'et skriver, at der ikke er nogle nye opdateringer. Men på dit link er seneste 1260.6.

Skal jeg hente Opgraderingsfil (USB) 1260.6 All Windows eller All OS? Sidder på en Mac, men det er vel ligegyldigt(?)
#290158
Et lille kort indspark, som jeg har observeret i min kanaloversigt på Yousee fuld pakke.

Flere af programmerne kan findes på forskellige kanaler. F.eks. kan de programmer, som er "gratis" i fuld-pakken, findes længere oppe i kanal-numrene som kodede.

Jeg tænker - kan du finde samme program flere steder i din kanaloversigt, så kunne det være interessant om samme besked kommer frem på disse også?
#290164
hejsa , mega træls problem :-( jeg ville lige tjekke om yousee har husket at aktivere dine kanaler... tjek via yousee tv app enten på mobil eller ipad om du kan se de valgte kanaler, kunne jo være de har glemt det :-)

Godt nytår til alle
#290372
TV'et kører nu nyeste firmware, jeg har lavet reset mv., men får stadig samme besked, om at CI+ modul ikke kan findes :-((

Så er der efterhånden kun tilbage, at jeg i morgen tester om min kortlæser virker i min kammerats nye Samsung-tv.
Senest rettet af thomasLP91 2. jan 2019, 16:00, rettet i alt 1 gang.