Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#289323
Skal vi ikke lige blive enige om, at det ikke bør være løsningen, at gå ned i 1080p fordi kablerne er for ringe? Det er muligt, at du er ligeglad, men kan vi andre så ikke få lov, at diskutere hvilke kabler, der rent faktisk kan bruges til at levere 4K HDR?
#289329
bbplayer skrev:
Makaus skrev:Det kan det godt, men højst sandsynligt ikke til samme tekniske krav som jeg nævnte. Ud fra hans enheder, skal han så vidt muligt undgå kabler, der ikke kan klare den båndbredde det kræver at køre de krævende opløsninger/opdateringer.
Det er spændende at teste for mål, især når disse ikke er særligt værdifulde men teoretisk kan opfylde ens tilfredsstillelse ved at se det kan lade sig gøre teknisk set men hvor skal du bruge det?

Og lad nu være med at nævn youtube :)
Jeg har svært ved at tyde hvad du mener.

Men du har set at han skal bruge det til 4K/60FPS spillemaskiner ikke?

Jeg prøver at hjælpe ham, ved at fortælle ham, at et kabel der er blevet anbefalet, ikke virkede for mig, til mit forbrug. Han har tydeligvis nogenlunde samme forbrug som mig, et ATV 4K og en 4K/60FPS spillemaskine.

Hvad får du overhoved ud af at udspørge mig om hvad jeg mener og skal bruge mine enheder til, når tråden tydeligvis handler om at hjælpe en bruger til at købe et kabel som han kan bruge?
#289331
Makaus skrev:Hvad får du overhoved ud af at udspørge mig om hvad jeg mener og skal bruge mine enheder til, når tråden tydeligvis handler om at hjælpe en bruger til at købe et kabel som han kan bruge?
Hvis du spørger dig selv, hvad får du ud af og teste op imod 4k/60p hvis trådstarter aldrig vil udnytte det og som andre skriver han selv skal teste kabel og se hvad der virker.

Der er i tråden fremhævet præcis den oplevelse, at hvad du mener ikke virker, har virket for andre , uden at de så har lavet din test, og de synes det var fint? Så det får mig til at spørge om præcis det.

For at præcisere, så kan trådstarter måske godt få sin x1 x til at virke , selvom du ikke havde den samme oplevelse. Det kan du vel godt se pointen i, selvom du mener dine erfaringer dækker alle scenarier her.
#289333
Spørger mig selv? Jeg fandt hurtigt ud af at kablet ikke kunne håndtere mit spil på min PS4 Pro? Hvad snakker du om?

Hvor er der en der skriver at det kabel(Harald Nyborg kablet) jeg siger IKKE virker til 4K/60FPS, virker til 4K/60FPS? For det er gået forbi min næse så.

Men hvad får du ud af at spørge om det? Hvad får du ud af at mit kabel ikke kunne vise Youtube i 4K/60FPS?

Så skulle mit kabel være defekt, ikke? Hvis min konsol ikke kan køre 4K/60FPS, så sender jeg ham kablet og han kører så 4K/60FPS med præcis samme kabel? Jeg kan af gode grunde ikke tage højde for et defekt kabel, når det sagtens kunne vise 1080/60 og 4K/24 og 30.
#289336
Makaus skrev:Spørger mig selv? Jeg fandt hurtigt ud af at kablet ikke kunne håndtere mit spil på min PS4 Pro? Hvad snakker du om?
Du skal læse andres input her, så synes jeg det er fair nok, dine oplevelser tages i betragtning men behøver ikke være vægten på skålen for at trådstarter også får samme oplevelse.

Jeg synes dit første indlæg gav indtryk af et ATV problem? Burde du ikke have formuleret det til at starte med hvis det er dine spille maskiner som fejler, det nævner du senere, så derfor er din input gået lidt tabt og andre forklarer dine erfaringer ikke nødvendigvis er dem andre har, især ikke med en ATV test som ikke kan være særlig værdifuld i film sammenhæng uden HDMI 2.1.
#289344
Jeg følger skam med i tråden, men man bliver hurtigt blæst lidt bagover :D

Min intention var faktisk bare at få anbefalet et 5meter hdmi der virker. Tænkte der måske var nogen der havde købt et på 5 meter der virker på en af de følgende og derfor kunne anbefale et særligt et efter egen erfaring. Det jeg har købt som skulle virke, virker kun på en alm ps4 og hverken på min ps Pro, Apple tv eller Xbox one x, der kommer slet ikke noget billed på.
#289346
Ja, det kunne være lækkert. Grunden til jeg ikke bare fare ud og køber nogle dyre kabler, er at jeg syntes at have læst der ikke skulle være forskel på dyre og billige kabler, og så er det lidt fjollet at købe 3 kabler til 500-700 kroner stykket hvis de så heller ikke fungere.. det er sku lidt en jungle syntes jeg, det burde da ikke være raketvidenskab at få et kabel der kan det de skriver på pakken ?!
#289348
Der er forskelle, et par af dem her, navne kan dog stadig være misledende på nogle fabrikant kabler.

High speed,
Premium high speed
Ultra high speed (ikke ude endnu, ser det ud til) udover belkin som ikke har certifikat på sine.

Kvaliteten er nok gået hen og blevet det vigtigste og på 5 meter, som andre siger, skal støj interferens være lav, og det kan så nok være svært at vurdere.

Hos av-cables eller av-connection er der vist ikke problemer med returnering hvis de ikke lever op til dit mål, og så kan du klage og få byttet, så længe de også selv skriver det virker. De har det med at skrive med småt under deres vare hvis noget ikke virker :)
(Her mener jeg kabler kommer i plast poser, så de let kan pakkes og sælges igen, måske)

Jeg har ikke x1x eller ps4 pro, og ikke ATV, udover UHD afspiller, som nok ikke har 4k60p udover start skærmen, og herfra var det kun billede+lyd kombo, som gjorde udfald på kablet her, med dårligere lyd, kunne billede godt ses men ingen atmos.