Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#289094
Go’aften
Jeg har købt nogle 5meter hama High speed kabler, men de vil hverken virke til mit Apple tv, ps4 Pro eller x box one x
Tog så i Elgiganten og fortalte de ikke virkede, og det måtte være fordi de ikke var gode nok. Han sagde at de ikke havde andre og at han aldrig havde hørt om det før.
Er her evt. En der kan linke til et hdmi kabel på 5 meter der virker til de 3 ovennævnte bokse?
Mvh Jonas
#289096
#289101
Du kan smutte en tur i Harald Nyborg. De har to typer: det billige og deres Pro kabel.
Begge burde virke, men udførelsen er bedre på deres pro kabel.

https://www.harald-nyborg.dk/p4063/hdmi-kabel-1-4-5m

https://www.harald-nyborg.dk/p13622/pro ... abel-5-m-1

Som med alle andre kabler, burde det virke, men man bliver nødt til at prøve dem, for at være sikker, som du jo selv lige har været ude for...

Du kan så glæde dig over, du sikkert sparer penge, da Elgiganten som regel er et af de sidste steder, man bør købe kabler...

Et tip: Når man snakker 4K HDR, er signalet ret kritisk, når det gælder kabler; f.eks har jeg prøvet, at signalet ikke kom igennem, hvis det var bøjet, så hvis det ikke er godt skærmet, kan det hurtigt give problemer, specielt når vi snakker 5 meter og længere...
#289303
Jeg købte det billige fra Harald Skrald for nogle måneder siden, kørte ud og fik pengene tilbage da det gav op ved 4K 60Hz på ATV 4K.

Så det kabel der er linket til ovenover, vil jeg på det kraftigste fraråde
#289305
Fordi det ikke virker for dig, kan det sagtens virke for andre, dog anbefaler jeg også det bedre kabel, når man på forhånd ved, det skal trække stor båndbredde, specielt når vi snakker fra 5 m og op...
#289306
Det kan det godt, men højst sandsynligt ikke til samme tekniske krav som jeg nævnte. Ud fra hans enheder, skal han så vidt muligt undgå kabler, der ikke kan klare den båndbredde det kræver at køre de krævende opløsninger/opdateringer.
#289307
Det kan klare båndbredden, men det kommer an på længde mm.
Der er ikke forskel på de tekniske specifikationer på de fleste kabler, der bliver solgt som high speed i dag, men pga. af udførelsen og materialer, er der nogle kabler, der er bedre end andre, hvor der ofte følger en garanti med.
Nogle garanterer f.eks. kun fuld hastighed op til 2 m, derfor kan man ikke være sikker, før man har prøvet det i eget setup...
#289310
Makaus skrev:Det kan det godt, men højst sandsynligt ikke til samme tekniske krav som jeg nævnte. Ud fra hans enheder, skal han så vidt muligt undgå kabler, der ikke kan klare den båndbredde det kræver at køre de krævende opløsninger/opdateringer.
Det er spændende at teste for mål, især når disse ikke er særligt værdifulde men teoretisk kan opfylde ens tilfredsstillelse ved at se det kan lade sig gøre teknisk set men hvor skal du bruge det?

Og lad nu være med at nævn youtube :)
#289314
Jeg synes ikke det er for meget forlangt, at kablet kan klare 4K ved 50 eller 60 Hz. Det giver ikke nogen fed oplevelse, at køre interfacet ved lavere frekvens, så hvis kablet ikke magter dét, så må det ud. Makaus har ikke nævnt noget om HDR.

Men uanset hvad: Hvis kablet ikke kan klare 4K HDR ved 60 Hz, så kan det jo ikke sættes til en nyere konsol og så er det lidt en nitte uanset hvad.
#289318
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes ikke det er for meget forlangt, at kablet kan klare 4K ved 50 eller 60 Hz. Det giver ikke nogen fed oplevelse, at køre interfacet ved lavere frekvens, så hvis kablet ikke magter dét, så må det ud. Makaus har ikke nævnt noget om HDR.

Men uanset hvad: Hvis kablet ikke kan klare 4K HDR ved 60 Hz, så kan det jo ikke sættes til en nyere konsol og så er det lidt en nitte uanset hvad.
De par som har haft ATV og ikke kørt 4k/60hz, fordi deres tv ikke kører 4k, synes da ikke det er et problem.
Interface klarer sig vel fint til 1080/60p .
Det er jo ikke just på film delen , vi har det behov, så kører man korrekt opsætning, vil man aldrig ramme 60hz alligevel.

Enig i, at X1x dog er surt, hvis den ikke kører optimalt eller bare virker, der kan behovet nok være helt klart.

Det er vel mere aktuelt om billede + lyd kan give problemer, det var da hvad jeg erfarede ved film 2160/24p , hvor det var et nyt kabel som skulle til.