Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NID
#289061
Hej alle,

Nu står jeg her med et nyt Philips 65PUS8102 og vil gerne lige lege lidt med det og se hvad det kan.

Hvad synes i er de bedste serier og film på Netflix for at teste HDR, sortniveau, kontrast, billeddybde osv? :-) Gerne også krydret med episode nummer, hvis i nu har nogle i bestemte scener i tankerne.

God weekend! :)
#289083
Jeg synes at Altered Carbon på Netflix er fin til at se lidt HDR i god kvalitet.

Jeg har ikke lige episode og tid i hukommelsen, men der er er flashback i en episode hvor hovedpersonen kæmper mod nogle agenter i et varehus, hvor der er gode højlys-scener.
Af Gromit
#289088
En klassiker i HDR (eller som måske nok bliver det) er vel Planet Earth II - som kan anskaffes for den beskedne sum af 157,-

Andre anbefalinger:

Blade Runner: The Final Cut
Blade Runner 2049
The Shape of Water
Brugeravatar
Af TBC
#289103
Husker at jeg var positivt overrasket over detaljegraden i filmen Apostle - i betragtning af at det var en Netflix kompression - Filmen holder dog som jeg husker det en noget afdæmpet farvepalette som en del af det artistiske uddtryk, så det er ikke HDR farverne man kommer efter hvad den film angår men mere opløsningen og så er der vist også flere ret mørke scener i den - Den stod i hvert fald bedre end f.eks. House of Cards som jeg aktuelt er ved at se (kommet til afsnit 1)