Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Janik
#287446
Hej,

Jeg var så heldig at få fingerne i DELL's UP3017Q sidste år.
Er helt indforstået med, at der i høj grad er tale om en prototype og er derfor også affundet med at panelet har børnesygdomme.

Panelet har dog virket upåklageligt indtil for nyligt, hvor der til tider dykker en mørk/lilla streg op i toppen af panelet. (se billede)

Er der nogen der kan sige noget om hvad dette er eller hvad det skyldes?
Det kommer og går og genere mig ikke synderligt.
Men det kunne stadig være interessant at vide hvad det var og om jeg kan gøre noget for at afhjælpe det.

På forhånd mange tak :)
Vedhæftede filer
up3017q_fejl.jpg
up3017q_fejl.jpg (435.4 KiB) Vist 2875 gange
Brugeravatar
Af Huleboer
#287548
Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på hvad fejlen kan være, men Dell plejer at have 3 års onsite garanti på deres U serie skærme, så du skal nok bare tage fat i den.
Det plejer at fungere ved at de sender dig en ny, og så bruger du kassen til at returnere den defekte.
Af Janik
#287552
Huleboer skrev:Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på hvad fejlen kan være, men Dell plejer at have 3 års onsite garanti på deres U serie skærme, så du skal nok bare tage fat i den.
Det plejer at fungere ved at de sender dig en ny, og så bruger du kassen til at returnere den defekte.
Skærmen udkom kun i USA og DELL har ikke flere af dem - så kan ikke få en ny. Så det var mere for at få viden omkring fejlen.
Af Janik
#287553
Sponk skrev:Ret misvisende overskrift :-) Du burde skrive "DELL OLED PC MONITOR"
Ja ok - beklager jeg i så fald. Tænkte det måske var en generel fejl på OLED / AMOLED. Jeg prøver at omdøbe indlægget :)