Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#286858
Jeg har lige opgraderet til til det nævnte setup. Har endnu ikke haft tid til at kigge særligt meget på indstillinger, men har da fået det nogenlunde indstillet som det i foreslår i jeres test (synes ikke jeg kunne finde alle indstillingerne og nogen af dem er ikke nævnt i jeres test).

Apple TV 4K video format er indstillet til 4K SDR 50 Hz og begge indstillinger under "Match indhold" er slået til.

Jeg prøvede derefter at afspille en 4K HDR film i Netflix og det fik TV'et til at slå "HDMI ULTRA HD Deep Colour" til. Hvad er det for noget?

Jeg har også tjekket Kalibrer / Zoom og overscan funktionen i TvOS og den viser ikke hele billedet. Der er en hvid bjælke hele vejen rundt i billedet og den kan jeg ikke se på alle 4 sider, som regel er det kun på 2 af dem. TV'et's billederformat er sat til "original" og "Kun scanne" er slået til. Hvordan rettes det?

På forhånd tak for hjælp - flere spørgsmål følger sikkert :)
#286995
Så giver det også mening at det skiftede rundt hvilke kanter der var synlige :)

"OLED Panel Settings and turn Screen Shift off". Hvad siger dem med styr på det - er det OK at slå det fra?

Når jeg starter en film med 4K HDR på Netflix, så skifter den til en en profil (Biograf - hjemme, hedder den vist) på TV'et. Den bør vel også indstilles eller?
#286997
Screen shift kan i bedste fald gøre eks. et fastbrændt kanallogo lidt uldent i kanterne, og i værste fald gør den ikke en dyt forskel. Der flyttes så lidt på billedet, at det kun er de helt fine statiske elementer, som den kan hjælpe på - dvs. streger.

HDR har sine egne profiler, som reelt også skal kalibreres.
#287450
Torben Rasmussen skrev:Screen shift kan i bedste fald gøre eks. et fastbrændt kanallogo lidt uldent i kanterne, og i værste fald gør den ikke en dyt forskel. Der flyttes så lidt på billedet, at det kun er de helt fine statiske elementer, som den kan hjælpe på - dvs. streger.

HDR har sine egne profiler, som reelt også skal kalibreres.
Ok, dvs. screen shift skal bare slåes fra.

Tænkte det nok @ HDR profiler, det ved jeg ikke helt om jeg kommer til at gøre noget ved.