Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basto
#286323
Jeg kan godt følge dig valiant
Men grunden til at man nok bliver dobbelt moralsk er i mit tilfælde at. Man desværre bliver nød til at levere et produkt tilbage uden at oplyse om Evt fejl fordi hvis man nævner det så starter festen med reparation og starten på at man er kastebold imellem producent og forhandler og kampen om at de ikke vil hjælpe, har man prøvet det så gør man det ikke igen

Mvh Michael
#286338
Vailant skrev:Synes kommentarerne er lidt dobbelt moralske.

På den ene side bliver der ofte opfordret til at købe et TV, for at prøve det, og så levere det tilbage igen - fordi det kan man jo bare.

Men på den anden side, vil ingen have en vare der har været lukket op.

Dog kan jeg se problemet i dette tilfælde - spillene med koder. Her synes jeg det er fint, at der er blevet skrevet på ordren, at boxen ryger retur hvis det viser sig at koderne er brugt.
Problemet med den service Elgiganten yder med hensyn returret på op til 30 dage, er at det er kunderne der står med sorteper grundet denne service.

Når jeg eks. har købt nyt tv de sidste mange år, er det ofte en topmodel til og over 20.000,- kr. og så er jeg ikke interesseret i at få et brugt produkt som en eller flere brugere har haft hjemme i op til 30 dage af gangen, det bliver mig som kunde der bliver ofre for servicen, jeg ved ikke hvor mange der er ligeglad med dette.

Så i mine øjne burde det være Elgiganten som betaler for denne service og ikke kunden, og det kan Elgiganten så gøre ved.

1. Markere at dette er en returvare som tydeligt bliver oplyst overfor kunden og fremgår på produktet.

2. Sænke prisen på produktet, så er det Elgiganten som må betale prisen for denne service overfor kunden, og ikke kunden.

Og personligt har jeg det sådan, at jeg undersøger tingene inden jeg køber en vare og beholder varen, den eneste grund til, at jeg returnere en vare, er hvis den har en fejl eller er defekt , og der står også i Elgiganten's betingelser for 30 dags returret, at Returretten bortfalder ved gentagende misbrug.

Og med hensyn til Xbox'en så er jeg tilfreds med den aftale der er blevet lavet, og jeg har pakket den ud, men endnu ikke brugt koderne, men den også helt ny ud, bare ikke præg af at være brugt, ingen fedtfingre eller brudt emballage, så tilbage står kun fornøjelsen ved at bruge den. :p

Skulle jeg idag købe nyt tv ved Elgiganten, ville jeg sikre mig i aftalen, at det var leveret fra fabrikken og aldrig været åbnet, jeg ved at købeloven og forretninger giver mulighed for at afprøve en vare og sende den retur, men dette er jo ikke kun et gode, der er kunder som får brugte varer, men med Elgiganten garanti for at afprøve en vare i op til 30 dage og så mulighed for at returnere den, er nok den værste aftale på markedet for de kunder som får disse varer
#286339
JanTheMan skrev:Skulle jeg idag købe nyt tv ved Elgiganten, ville jeg sikre mig i aftalen, at det var leveret fra fabrikken og aldrig været åbnet, jeg ved at købeloven og forretninger giver mulighed for at afprøve en vare og sende den retur, men dette er jo ikke kun et gode, der er kunder som får brugte varer, men med Elgiganten garanti for at afprøve en vare i op til 30 dage og så mulighed for at returnere den, er nok den værste aftale på markedet for de kunder som får disse varer
Så du må gerne men vi andre må ikke? Sikke en holdning, og så skal du give elgiganten skylden for din holdning til at returnere, og ikke din egen snobbede holdning til at nyt skal være uåbnet.
#286340
hans123 skrev:De fleste nye biler kan nulstilles på km tæller så længe de ikke har rundet 100km

så kunder ikke brokker sig over den har kørt fra anden forhandler og til næste

kan som regl gøres med et par tryk i rigtig kombination på trip og ur
I de gamle dage tog man og skruede kablet af nede ved motoren og satte en boremaskine på kablet og kørte km tælleren tilbage, de blev senere plomberet, men det var ved brugtvognsforhandlere som var fuskere. :D :p
#286341
bbplayer skrev:
JanTheMan skrev:Skulle jeg idag købe nyt tv ved Elgiganten, ville jeg sikre mig i aftalen, at det var leveret fra fabrikken og aldrig været åbnet, jeg ved at købeloven og forretninger giver mulighed for at afprøve en vare og sende den retur, men dette er jo ikke kun et gode, der er kunder som får brugte varer, men med Elgiganten garanti for at afprøve en vare i op til 30 dage og så mulighed for at returnere den, er nok den værste aftale på markedet for de kunder som får disse varer
Så du må gerne men vi andre må ikke? Sikke en holdning, og så skal du give elgiganten skylden for din holdning til at returnere, og ikke din egen snobbede holdning til at nyt skal være uåbnet.
Du læser mit indlæg som fanden læser biblen, jeg fremhæver netop, at jeg IKKE returnere mine produkter, men beholder dem da jeg sætter mig ind i tingene INDEN køb, men kun returnere dem ved fejl eller mangler.
#286342
JanTheMan skrev:
bbplayer skrev:
JanTheMan skrev:Skulle jeg idag købe nyt tv ved Elgiganten, ville jeg sikre mig i aftalen, at det var leveret fra fabrikken og aldrig været åbnet, jeg ved at købeloven og forretninger giver mulighed for at afprøve en vare og sende den retur, men dette er jo ikke kun et gode, der er kunder som får brugte varer, men med Elgiganten garanti for at afprøve en vare i op til 30 dage og så mulighed for at returnere den, er nok den værste aftale på markedet for de kunder som får disse varer
Så du må gerne men vi andre må ikke? Sikke en holdning, og så skal du give elgiganten skylden for din holdning til at returnere, og ikke din egen snobbede holdning til at nyt skal være uåbnet.
Du læser mit indlæg som fanden læser biblen, jeg fremhæver netop, at jeg IKKE returnere mine produkter, men beholder dem da jeg sætter mig ind i tingene INDEN køb, men kun returnere dem ved fejl eller mangler.
Jeg læser det som du handler hos elgiganten og vil gerne have 30 dages returret men det er kun dig som må bruge dem og returnere, ellers gik du vel et andet sted hen, hvor vilkår som levede op til at man ikke byttede eller returnere varen som du synes, bare fordi.. Det er jo ikke ved lov man skal kunne returnere ved kontant køb i butikken, det er kun et krav ved fjernsalg.
#286344
bbplayer skrev: Jeg læser det som du handler hos elgiganten og vil gerne have 30 dages returret men det er kun dig som må bruge dem og returnere, ellers gik du vel et andet sted hen, hvor vilkår som levede op til at man ikke byttede eller returnere varen som du synes, bare fordi.. Det er jo ikke ved lov man skal kunne returnere ved kontant køb i butikken, det er kun et krav ved fjernsalg.
Du misforstår det stadig,

Jeg kræver på ingen måde, at have 30 dags returret og det kun er mig der må bruge det, ved ikke hvor jeg skriver dette, dette forgår oppe i dit hoved, jeg skriver netop, at jeg IKKE sender mine køb retur, men undersøger tingene INDEN køb, men kun sender retur ved fejl eller mangler og som har vist sig langt efter de 30 dage, således det har været på garantien eller reklamationsret.
#286349
JanTheMan skrev:Så jeg har valgt, ikke at pakke den ud, men vil nu levere den tilbage til butikken og få ombyttet til en ny.
Er det bare mig eller starter du første indlæg med at give indtryk af at varen var åbnet, og på PRÆCIS det grundlag ville du returnere, herefter begynder man at tale om koder, det er en anden snak men det skrev du ikke først.

Så skal vi lige få styr på forløbet, første indlæg,
"jeg synes varen er åbnet, så jo, jeg bytter, for jeg vil KUN have uåbnet produkter"
#286362
Ville ikke have noget imod at beholde en maskine som var åbnet.. Det er trodsalt ens egen skyld da man gerne vil have mulighed for at returnere en vare :)

Xbox tager jo ikke skade af at have været brugt en gang før :) dog ville det med koderne nok bekymre mig lidt :) træls at få nogle som allerede er brugt :(
#286415
Turbo skrev: Jeg er ligesom trådstarteren - det skal være nyt, ellers kan de bare beholde deres lort og så finde noget der er nyt til mig.
Herligt display af "first world problems".
men nu køre elgigiganten med den ordning af 30 dage, så hvis man handler der må man ligesom affinde sig med lugten i bageriet ellers er der jo andre forhandlere som mig bekendt netop ikke køre med denne ordning, hvor man kan åbne et produkt & afprøve det og returnere det efterfølgende.
De fleste her på forummet har nok læst mange gange hvordan folk netop advare omkring Bilka' da der har været sager hvor de har været rimelig hysterisk med returneringer, da de vist operere med noget plomberingsprincip på deres TV m.m..
Så hvis man ønsker nye uåbnede produkter 24/7 så kan man jo handle de steder som netop køre en streng politik på det område men sådan spiller klaveret ikke for en stor del som jo ofte både vil blæse og havde mel i munden.
Men som udgangspunkt hvis man har et problem med elgigantens praksis, så kan man jo handle andre steder, som er mere strikse på det område, heldigvis er der alternativer i dagens Danmark.
Personligt er jeg afklaret med at det netop kan forekomme hos Elgiganten, men tilgengæld syntes jeg også de ofte er en af de mere lydhøre' når & hvis der opstår problemer.
#286446
DaneLaw skrev: Herligt display af "first world problems".
men nu køre elgigiganten med den ordning af 30 dage, så hvis man handler der må man ligesom affinde sig med lugten i bageriet ellers er der jo andre forhandlere som mig bekendt netop ikke køre med denne ordning, hvor man kan åbne et produkt & afprøve det og returnere det efterfølgende.
De fleste her på forummet har nok læst mange gange hvordan folk netop advare omkring Bilka' da der har været sager hvor de har været rimelig hysterisk med returneringer, da de vist operere med noget plomberingsprincip på deres TV m.m..
Så hvis man ønsker nye uåbnede produkter 24/7 så kan man jo handle de steder som netop køre en streng politik på det område men sådan spiller klaveret ikke for en stor del som jo ofte både vil blæse og havde mel i munden.
Men som udgangspunkt hvis man har et problem med elgigantens praksis, så kan man jo handle andre steder, som er mere strikse på det område, heldigvis er der alternativer i dagens Danmark.
Personligt er jeg afklaret med at det netop kan forekomme hos Elgiganten, men tilgengæld syntes jeg også de ofte er en af de mere lydhøre' når & hvis der opstår problemer.
Hvis Elgiganten efterhånden driver en genbrugbutik så må de jo være bedre til at skilte med det, hvis jeg køber brugte varer er prisen også derefter.

Grunden til at jeg køber i Elgiganten er IKKE deres 30 dages returret, for jeg har aldrig brugt den, og som jeg allerede har skrevet, så undersøger jeg tingene INDEN køb og så beholder jeg varen efter købet, og det gør jeg også i dette tilfælde efter min samtale med Elgiganten, jeg kunne ikke drømme om bare at sende return indenfor 30 dage bare fordi jeg kan.

Dette er 1. gang jeg oplever dette forløb ved Elgiganten, jeg har endnu aldrig modtaget brugte varer som jeg har købt som formodet nye, men er dette Elgiganten's måde at drive deres forretning på, er min lyst til at handle hos dem blevet meget begrænset.

Og nu er det min ret som forbruger, at forvente varer som er købt som nye også er nye, ellers må der skiltes med varer er en retur vare således man er klar over det inden køb.
Af Turbo
#286447
Jeg har heller ikke oplevet det i Elgiganten, at tingene har været åbnet - derfor jeg ikke gad svare DaneLaw.
Jeg kan udmærket følge dig, jeg havde reagerede ligesom du gør.