Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#286239
Da jeg skulle til at pakke den ud i dag kunne jeg se der var dobbelt forsegling og de nederst var blevet brudt op, så alt tyder på, at det er en returvare Elgiganten har udleveret til mig,.

Det drejer sig om Xbox One X 1 TB FH4 og FM7 spil-bundle til 2.777,- kr.

Så jeg har valgt, ikke at pakke den ud, men vil nu levere den tilbage til butikken og få ombyttet til en ny.

Andre der har oplevet ligende ved køb hos Elgiganten.?
Af sunbao
#286240
Det er der jo som sådan intet galt i en oppakket vare er jo stadigvæk ny, skulle de sælge dem med nedslag så ville alle vare jo stige i pris, som udgangspunkt må du jo forvente varen er som ny, hvilket du må åbne og få bekræftet.
Af Tbrune
#286245
Jeg har selv også lige købt en igår, SUPER køb, den er så vild. Forza Horizon på mit nye OLED sker vildt ud. Glæd dig.

Men når det er sagt... altså.. Jeg har selv prøvet at få udleveret en returvare før. Jeg ville nok åbne den mere og se hvordan det så ud inden i selve indpakningen. Det gør jo ikke forskel, det kan stadig ses at der har været dobbelt lukning tænker jeg. Hvis det var en telefon eller computer, ville jeg helt klart få en ny, men når det er en Xbox.. hmm.. gør det måske mindre. Dog ville jeg måske være bekymret for de 2 digitale spil koder der medfølger, de kunne i teorien være blevet brugt??
#286246
Ja, jeg fik at vide da jeg hentede den, at hvis jeg brugte de digitale koder kunne jeg ikke returnere den mere, så blev den anset for brugt, og hvis det viser sig, at koderne allerede er brugt, står jeg nok dårligere, for hvordan skal jeg bevise det ikke er mig som har brugt dem.

Jeg tror bare den forbliver pakket ned, og så må jeg ud og få den ombyttet en af dagene, det giver mig mere ro i sindet.
Af Basto
#286249
Er enig. Med dig jeg vil på ingen måde ha en ting som ikke er ny. Mere ( ny er i absolut ubrudt emballage osv)
Man vil jo også sidde tilbage med følsen af at den måske har en fejl fordi en anden køber sendte den tilbage
Den skal sælges som demo vare hvis det stod til mig
Få du byttet den i en fart

Mvh Michael
#286263
JanTheMan skrev:Ja, det kan man sige, men man køber heller ikke en ny bil som ny, hvis en kunde tidligere har været ude og køre i den, så kræver man vel et afslag hvis sådan en bil skulle købes, det samme er vel tilfældet her, varen er ikke ny.
Det er ikke helt sandt, som du forklarer det, for når nye biler gøres klar, så kører de en tur i bilen, for at sikre den også fungerer som planlagt, og derfor har en anden altså kørte nogle km før du får den, så ny er den ikke.

Og det har været oppe og vende i nyhederne omkring varer som sælges nye, der er ikke en regel som siger de skal være i ubrudt emballage. Derfor tror jeg også man ser billige skærme, som er forkalibreret som blev nævnt ved en åbning, som nok mere var skærme som havde været ude end de alle var kalibreret og var krævet man betalte der.

Man burde vel også kigge lidt på varen når man får den udleveret og se om den er brudt, især når der følger digitale licenser med, som man kan risikere er brugte, det er klart et brud som sælger må checke, hvordan man end gør det.
Af Turbo
#286286
bb, læg mærke til at han skriver en anden kunde.

Jeg køber selv kun nye biler kontant - jeg får altid skrevet på slutseddelen "må max have kørt 10 km." fordi på slutseddelen står at den kan have kørt op til 100 km.
Hvorfor der står 100 km. standard, er bl.a. fordi hvis de skal hente bilen hos en anden forhandler, så har de mulighed for at køre den mellem 2 forhandlere. Og som du er inde på, skal bilen klargøres, op og ned fra transport vogn, mekanikeren køre en tur for at se om alt er i orden osv.
Bilen jeg har nu, kommer fra en anden forhandler - den måtte de betale en transport vogn for at bringe. Havde jeg ikke fået skrevet max 10 km. ind i slutseddelen, var den blevet kørt. Det havde været 2 klargørings mænd der havde hentet den. Jeg ved godt hvordan de klargørings mænd køre - de skal ikke køre i min bil det er helt sikkert.
Bilen før havde kørt 8 km. da jeg fik den - denne her havde kørt 12 km. da jeg fik den.

Jeg er ligesom trådstarteren - det skal være nyt, ellers kan de bare beholde deres lort og så finde noget der er nyt til mig.
#286291
Det er derfor jeg ikke køber hos Elgiganten mere, når de ligefrem reklamere med at man kan returnere i op til 30 dage, så ønsker jeg ikke at købe returvare som folk har fejlkøbt eller som er repareret.

Ps. til det med bil som kun må køre 10 km i slutsedlen.

Sportsvognene bliver kørt til inden kunden får den udleveret, tit 1000-2000 km, at de så ruller speedometeret tilbage er en anden ting.
#286300
bbplayer skrev:
JanTheMan skrev:Ja, det kan man sige, men man køber heller ikke en ny bil som ny, hvis en kunde tidligere har været ude og køre i den, så kræver man vel et afslag hvis sådan en bil skulle købes, det samme er vel tilfældet her, varen er ikke ny.
Det er ikke helt sandt, som du forklarer det, for når nye biler gøres klar, så kører de en tur i bilen, for at sikre den også fungerer som planlagt, og derfor har en anden altså kørte nogle km før du får den, så ny er den ikke.

Man burde vel også kigge lidt på varen når man får den udleveret og se om den er brudt, især når der følger digitale licenser med, som man kan risikere er brugte, det er klart et brud som sælger må checke, hvordan man end gør det.
Nu har jeg købt 2 fabriksnye biler indenfor de sidste 3½ år, den ene stod på 2 km, den anden på 5 km, det er for at flytte bilen til eks. lastbil og køre ind til service og da jeg altid får mine nye biler undervognsbehandlet inden jeg afhenter dem ved bilforhandleren så køres der også lidt der.

Da jeg afhentede Xbox One X så jeg der sad forseglinger på den og gik dermed ud fra at den var helt ny, men da jeg var hjemme og skulle til at skære dem op opdagede jeg der sad 2 nye forseglinger ovenpå de gamle og tæt på kunne jeg se at de allerede havde været skåret op.

Men nu kan det være en hjælp til andre der måske køber nu eller op til jul, lige at tjekke om der er sket det samme.

Men det vil også være rimeligt surt hvis man sidder og taster koder ind og så de ikke virker fordi den tidligere køber har brugt dem, og det er rimelig let ved digitale koder, da man som jeg ofte gør, køber koder via Xbox som man så taster ind, det samme kan gøres hvis disse koder fra Xbox er skrevet ned fra tidligere køber, og spillene koster vel 5-700,- kr.
#286303
De fleste nye biler kan nulstilles på km tæller så længe de ikke har rundet 100km

så kunder ikke brokker sig over den har kørt fra anden forhandler og til næste

kan som regl gøres med et par tryk i rigtig kombination på trip og ur
Af Turbo
#286304
Nej Hans - for det første så jeg da min bil ankom, det gjorde den på en transport vogn (dem man ser så mange af med biler i 2 lag). Mine biler bliver også undervognsbehandlet + hulrums behandlet inden jeg henter den.

Hans, der skal professionelt udstyr til for at ændre km. standen - Ja, det har de på de autoriseret værksteder, men det bliver ikke gjort på de autoriseret værksteder, fordi det er pisse ulovligt, der ud over kan man se det bagefter med selv samme udstyr.

Jeg har selv en ret dyr OBD 2 tester som også kan skrive i computeren (f.eks. chiptune den), men den kan ikke ændre km. standen.

Det er gamle biler du taler om Hans - dem med OBD 1 og før.
#286312
Nu har jeg været en tur i Elgiganten, de kunne så fortælle og viste mig, at alle de havde var der også 2 nye
forseglinger ovenpå 2 gamle som havde været skåret over, så af en eller anden grund er de blevet åbnet og forseglet igen.

Elgiganten's politik er ellers, at ting som eks. film, spil og andet der er plomberet, ikke kan returneres hvis de er brudt, men jeg fik ekspedienten til at skrive på ordren som jeg fik udleveret, at hvis koderne er blevet brugt vil Elgiganten udlevere nye koder, eller tager Xbox'en retur.
#286321
Synes kommentarerne er lidt dobbelt moralske.

På den ene side bliver der ofte opfordret til at købe et TV, for at prøve det, og så levere det tilbage igen - fordi det kan man jo bare.

Men på den anden side, vil ingen have en vare der har været lukket op.

Dog kan jeg se problemet i dette tilfælde - spillene med koder. Her synes jeg det er fint, at der er blevet skrevet på ordren, at boxen ryger retur hvis det viser sig at koderne er brugt.