Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#284423
Rasmus Larsen skrev:Hvor kan jeg købe de der bambus-pinde?...
Hos de selvsamme Kinesere, hehe ;)
Rasmus Larsen skrev:Nåh. Der er her tidlig morgen installeret et anti-spam modul i forummet. Det gør overordnet 2 ting:
1. Tjekker nye brugeres IP, email og nogle andre kriterier op imod en fælles spamdatabase
2. Hvis de alligevel får oprettet bruger, så blokeres brugeren såfremt der bruges kinesiske eller kyrilliske tegn samt visse vendinger mm.

Det betyder dog også, at I ikke fremover skal skrive jeres indlæg på kinesisk eller russisk herinde :)

Det ser ud til at fungere efter hensigten. Siden installation er der fanget 5 spam-brugere i forsøget på at oprette en forumprofil. Det skal dog nævnes, at den del af anti-spam-systemet, der tjekker indlæg lige skal oplæres. Hvis spammerne f.eks. vælger at skifte til thai-bogstaver, så skal vi lige have indtastet nogle ekstra ting i systemet

EDIT: Ved nærmere eftertanke, så smider jeg thai-bogstaverne i systemet med det samme...
:Thumbs up:
Af Turbo
#284827
Det er da helt vildt med de bots pt. - Jeg håber I får styr på dem så I ikke skal rydde op efter dem hele tiden.
Af Turbo
#284830
"yzzsss6" det bruger navn burde ikke kunne oprettes - der er ikke noget sted i verden, hvor der er 3 ens bogstaver lige efter hinanden i et navn.
Det kan kun forekomme via 2 navne f.eks. for-og-efternavn skrevet uden mellemrum.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#284835
Der er eksempler i vores system på, at folk bruger alias med tre bogstaver efter hinanden. Vi har ikke krav om at man bruger sit rigtige navn herinde.

Der slipper stadig en smule spam igennem, men det er tæt på umuligt at forhindre "aewgeg" eller andre tilfældige slag på tastaturet. Til gengæld kan jeg notere mig, at anti-spam-systemet dagligt fanger mange hundrede spam-indlæg. Og det er kun dem, som er kommet igennem brugeroprettelsen. En del spam-bots afvises før de får oprettet bruger.

Systemet skal stadig lige tilpasses og oplæres, men jeg er stadig overbevist om, at der sidder en rigtig person i den anden ende, hvorfor jeg undlader at gå i yderligere detaljer med vores anti-spam tiltag her.
Af Turbo
#285075
Jeg tro ikke på at der er mennesker bag - jeg har lige kikket på de 25-30 spam tråde der er pt. Det er bots alle sammen, det er jeg ret sikker på.

De vil bl.a. have at du skal drikke noget af deres Capputtino, hehe.

De skulle have nogle smæk med nogle bambus-pinde til fingrene knækkede, så de ikke kunne kode bots mere.

EDIT: De belaster serveren hel vildt - da jeg skulle poste indlægget her og logge ud, tog det 1½-2 min.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#285077
Ja det er bots der sender indlæg. Der er ingen mennesker der kan sende flere hundrede indlæg afsted på den måde. Men det er en person der assisterer i oprettelsesprocessen. Lige nu er der et spørgsmål ved brugeroprettelse, som Google Translate næppe vil kunne hjælpe med at løse. Det kræver, at man kan dansk.

De sender os budskaber i nogle af indlæggene. Det er bestilt arbejde med det formål at se om de kan påvirke vores søgemaskinerangering forud for Black Friday. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Vi har gennem årene set vores andel af ddos, hackerangreb, blackmail-forsøg og spam i og med ar vi er eksponeret overfor millioner af læsere internationalt.
Brugeravatar
Af Pataya
#285083
Så må det være på tide at i smider hele indfødsretsprøven på som adgangskrav. Den kan selv danskerne ikke følge med på.
Af Turbo
#285090
Ja, den er hel vild og jeg er Dansker - jeg har et stamtræ der går længere tilbage end år 1600 her i Danmark.

http://uim.dk/arbejdsomrader/danskunder ... dte-prover
Prøv, prøve 1 (Marie og hendes mobil) uden at læse ordne nede under testen først - det gjorde jeg, jeg havde 2 fejl, så jeg da jeg kom ned til ordne, LOL.
Brugeravatar
Af Infinity
#285258
Der var lige lidt igen, men det var hurtigt fjernet igen. Fedt forum!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#285261
Vi har tilføjet en genvej til admins, så man med ét klik (plus et til at bekræfte) kan banne en bruger og slette alt hans lort. Det hjælper når man skal rydde op efter de få der slipper igennem.
Af Turbo
#286183
Det er hel vildt det bliver ved - lige nu (kl. 04:00) er der nok 40-50 spam indlæg. Det ser ret meget ud som om det kommer fra Kina pga. de tegn der bruges.
I må kunne se IP'en og derved se om det er direkte fra Kina eller om der bruges "jump" - er det direkte over fra østen, så banner da hele de IP range. Kommer det via "jump" fra Tyskland, Frankrig, Spanien osv. så kan jeg forstå at I ikke kan banner IP range'en.

Som jeg skrev tidligere, så er Domaintools ret god til at finde ud af hvor div. IP'er kommer fra
http://whois.domaintools.com/

EDIT: det er Kinesiske tegn, men det ved I vel allerede.
Vedhæftede filer
Det_er_fra_Kina.jpg
Det_er_fra_Kina.jpg (129 KiB) Vist 3042 gange
Af Turbo
#286219
Jeg så det godt, de var igang igen her lidt over kl. 10 - det er hel vildt med deres plat eksamener :)