Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#283949
Torben Rasmussen skrev:Mht plug-ins mv, så er vi nødt til at bruge dem som hører til phbBB og ikke custom kode. Hvis vi selv koder noget, så vil det skulle gøres om igen når vi opdaterer softwaren i forum.
Ja, det kan jeg godt huske, det var sgu en pain in the ass :) Men nogle gange, så var det bare prioriteret.

Men ok, CDN er lidt nyt, selvom jeg har set disse re-routing sider på nettet, som kan et men som du siger, er svært at beskytte imod kinesere og afrika som hacker sider, ved at kende deres login metoder.
Af AndreasL
#283957
Torben Rasmussen skrev:Content Delivery Network. En cache af siden, som sørger for at den kan følge med til alle sidevisningerne. Samtidigt sørger den for at agere first-line-of-defence mod strukturerede angreb fra eks. botnetværk.

Fordi du reelt ikke besøger os, men en anden server først, så ser phbBB forum-softwaren ikke din IP, men den IP du har når du er sendt gennem CDN. Banner vi en IP range via forum, så er der ingen garanti for at det er den rigtige i morgen - der kunne det lige så godt være dig, som havde den adresse.

Det betyder desværre også at pinpointing af ballademagere ud fra IP ikke kan ske via forum - man skal et lag længere ud for at se hvem der skal blokeres.

Mht plug-ins mv, så er vi nødt til at bruge dem som hører til phbBB og ikke custom kode. Hvis vi selv koder noget, så vil det skulle gøres om igen når vi opdaterer softwaren i forum.

Hey Torben, har i ikke kunne se de besøgendes IP? men CDN netværket ? For i såfald, så burde jeg ha installeret lidt guf på serveren, så det er muligt nu :) ! (Antager jeg, kan du bekræfte?) :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#284161
Turbo skrev:Kommer der f.eks. en fra Kina start med IP 120, får vedkommende smidt i hoved med det samme "From China?? You haven't any thing to do on our Forum in Denmark, idiot! Fucking robot!" - det er noget jeg har skrevet ind forummet skal smide i hoved på dem.
Lige præcis Kina kunne vi måske godt lukke ned for, men fordi vi også har den internationale side FlatpanelsHD, så skal serveren være tilgængelig fra næsten hele verden.
Brugeravatar
Af Pataya
#284163
I må indføre nogle tariffs mod kineserne. De kommer og stjæler vores forumposts.
Brugeravatar
Af bbplayer
#284169
Rasmus Larsen skrev:
Turbo skrev:Kommer der f.eks. en fra Kina start med IP 120, får vedkommende smidt i hoved med det samme "From China?? You haven't any thing to do on our Forum in Denmark, idiot! Fucking robot!" - det er noget jeg har skrevet ind forummet skal smide i hoved på dem.
Lige præcis Kina kunne vi måske godt lukke ned for, men fordi vi også har den internationale side FlatpanelsHD, så skal serveren være tilgængelig fra næsten hele verden.
Så er spørgsmålet, ved i om jeres side er tilgængelig i Kina :)
Af Turbo
#284174
Rasmus Larsen skrev:Jeg synes at smæk med bambus er mere passende.
Ja Rasmus, giv dem nogle smæk med nogle bambus pinde, så kan de lære det, hehe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#284228
Det er svært at dæmme op for de spammere som rent faktisk er mennesker. Det virker ikke som om det er rene bots. Vi får også danske brugere igennem lige nu, som helt klart har en anden agenda, men som er personer i den anden ende. Brugere der skriver en del spam-lignende indlæg og så lige tilføjer en signatur i profilen efterfølgende.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#284357
"Nedtur" for nu at blive i dansk Rockers By Choice jargon.. ;)
men yep der bliver oprettet spam-indlæg som var der ingen dag imorgen.

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#284369
Hvor kan jeg købe de der bambus-pinde?...

Nåh. Der er her tidlig morgen installeret et anti-spam modul i forummet. Det gør overordnet 2 ting:
1. Tjekker nye brugeres IP, email og nogle andre kriterier op imod en fælles spamdatabase
2. Hvis de alligevel får oprettet bruger, så blokeres brugeren såfremt der bruges kinesiske eller kyrilliske tegn samt visse vendinger mm.

Det betyder dog også, at I ikke fremover skal skrive jeres indlæg på kinesisk eller russisk herinde :)

Det ser ud til at fungere efter hensigten. Siden installation er der fanget 5 spam-brugere i forsøget på at oprette en forumprofil. Det skal dog nævnes, at den del af anti-spam-systemet, der tjekker indlæg lige skal oplæres. Hvis spammerne f.eks. vælger at skifte til thai-bogstaver, så skal vi lige have indtastet nogle ekstra ting i systemet

EDIT: Ved nærmere eftertanke, så smider jeg thai-bogstaverne i systemet med det samme...
Brugeravatar
Af Pataya
#284377
Jeg føler mig stødt over ikke længere at kunne smide et par kinesiske vendinger i mine indlæg.