Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279386
Hej Torben
Jeg har lige fået købt XF90. I artikelen skriver du at der en film på skærmen, som ikke må fjernes. Er det overhovedet muligt at fjerne? Jeg kan nemlig ikke :)
Og hvis man har sat film på - er det så for at minimere refleksioner? Jeg kan stadig se min stuelampe på skærmen :)
#280912
Hej,

Et spørgsmål til det følgende fra testen:
“Vi finder naturligvis stadig Chromecast Built-in, som er plasteret på såret over de manglende danske apps, men som på de tidligere modeller, så er softwareversionen af Chromecast låst til 60 Hz frekvens, hvilket er problematisk for apps baseret på 50 Hz sendefrekvens, såsom de danske. Det er desværre op til Google at få lidt mere fokus på deres styresystem, så de features den hardwarebaserede Chromecast besidder overføres til Android TV også. Sonys MotionFlow kan til nød bruges til at dække den judder, som opstår hvis du afspiller 50 Hz indhold ved 60 Hz frekvens.”

Hvilken indstilling under MotionFlow skal man sætte den til for, at få den bedste behandling af bevægelser under sport? Ser viaplay fra appen (dog direkte fra tv’et), og oplever lidt slør på bold osv. Hvilket jeg godt ved skyldes streaming og Hertz.
Ydermere kan man ikke ændre Hertz på tv’et, så det slås over til 50 frem for de 60, så den passer bedre til de danske Apps? fx yousee, viaplay, TV2 Play osv.

På forhånd tak :-)
/Morten
#289022
Ved Dolby Vision er kontrasten indstillet til maksimal og gamma til 0. Bør man flytte kontrasten til 90 og gamma til -1, som I har gjort ved Cinema Pro-billedindstillingen I jeres anbefalede kalibreringsindstillinger, for at få et mere 'korrekt' billede?