Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280528
Ahh helt okay, så er alt jo i den skønneste orden :) Troede at du selv skulle stå med tabet!

Jeg vil ligesom de andre sige at xf9005 er det gode køb i år. Alternativt et OLED, selvom det er lidt over de budget. Power har sidste års Panasonic til 16.5, det er ikke meget over dit budget. Ellers så evt vent til Black friday, hvis i har et sekundær tv i kan bruge indtil da :)

Held og lykke med det nye tv-køb :)
#280568
Jeg er godt klar over, det er et forsøg på at spille sjov, med dit spørgsmål, men hvis du gerne vil have et svar, så skal det selvfølgelig i samme sted som normalt, men en løsning med et Sony XF9005 med enten en ATV 4K eller en Nvidia Shield, til at overtage smart-delen, og samtidig spare et par tusser, vil være et Samsung Q7 klart overlegent.
Hvis man stadig bruger flow-TV vil kanalskifte foregå på normalvis, men det er korrekt, Sony ikke er så hurtigt til at skifte kanal, som visse andre mærker, men de fleste bruger guiden til at skifte kanal, og sidder ikke og zapper, som i gamle dage, så det vil ikke være noget, der er et problem for hovedparten.

PeterD, fordi et TV er en god tusse billigere end en bedre model, gør det ikke automatisk til et godt køb, faktisk tværtimod, når vi alligevel er oppe at snakke beløb omkring de 15.000 kr.
#280570
Nu kender jeg slet ikke til XF9005, er den med Android styresystem på eller hvordan?
Mht. Til Apple4K - har ingen idé om hvad det er. Vi bruger kun Android, alle vores Apple produkter er lagt på hylden.
Så skal selvfølgelig være noget som fungere bedst med Android.

Jeg må ud og se nærmere på 9005, og samligne den med Q7'eren.

Ellers som tidligere nævnt, vente til Black friday og håbe der kommer en Q7 eller Q8 til fornuftige penge
#280582
CSP skrev:KS7005 havde nu også Quantum Dots, så ingen forskel der, KS7005 er ligeså meget en Qled skærm som de nye Samsung skærme, ikke at det siger så meget...
Der er en lille forskel, men nok de færreste der vil kunne se forskellen.

QD i KS7005 er af kunststof - QD i deres QLED er af alu.
QD i alu har givet mere knald på lyset og 99% DCI P3 (Rec2020 75%) mod 96% DCI P3 på KS7005.
#280594
Både APTV 4K og Nvidia Shield er mediebokse. De kan betragtes som en lille PC, der tilsluttes via HDMI og kan på den måde overtage smart-delen på et TV.
De har langt bedre ydelse end den, der er til rådighed på de smart-TV, der er på markedet i dag, og derfor får du en langt bedre oplevelse og flere muligheder, end der ellers ville være til stede.
En Nvidia Shield TV har også Android TV, som styresystem, men det kører langt bedre og mere flydende, da der er flere kræfter bag.

Uanset hvad du smider efter dem (muligvis med forbehold. Personligt har jeg ikke fundet noget endnu.) af lyd- og billedformater, vil de afspille det, uden at kny, hvilket langt fra er tilfældet, hvis du blot benytter den indbyggede smart-del i de gængse TV...
#280755
Så er jeg nået frem til en beslutning, takket være jer.

Jeg har netop bestilt en Samsung QE65Q7FN, og er rigtig spændt på at få den hjem.
Jeg opdagede helt tilfældigvis, (via. forum herinde) at der netop var 20% at spare på både QE55Q7FN og QE65Q7FN ved Power til og med i morgen.

Det beløb sig på 12000 + forsikring på en Q7 65'er.

Jeg har lige et tillæg spørgsmål omkring Q7'eren og deres "No Gap Wall-Mount"

Kan den kun monteres med deres eget "nye" ophæng, eller er der stadig mulighed for at bruge almindelige 4 punkt ophæng?
Har svært ved at lokalisere de 4 punkter ud fra div. billeder.

Er der nogen der ved det? :-)

På forhånd tak - og tak for input!