Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261343
Hej alle.

Da jeg var lille spillede jeg c64 og Amiga 500.
Nu er min dreng blevet 6 og jeg tænker tiden er ved at være inde til at vi skal spille lidt sammen.
Hvad kan i anbefale? Hvem laver flest børnespil?

Det må gerne være en maskine hvor faderen også kan spille lidt med god grafik når drengen sover.

PS: jeg har lige købt et sony 55XE9005. Jeg kan se man også kan spille direkte på det, men kræver det en speciel gamepad eller joystick eller hvad det hedder? Yes Yes det er mange år siden jeg har gamet ;)

Bedste hilsner
Morten
Brugeravatar
Af bbplayer
#261344
Mon ikke Nintendo Switch er det mest rigtige, selvom Xbox One og PS4 også er fine kandidater, de har vist bare aldrig været rigtig til de helt unge, der skal du nok 2-3 år op og så lige dig selv men Switch er vist også for voksne :)
#261347
Herhjemme spiller vi på Xbox (både 360 og One). Vi har Kinect til den gamle udgave, hvilket er sjovt, såfremt man kender de gode spil. Men generelt skulle du hellere spørge dig selv og din dreng; Hvilke spil vil I spille og hvad har hans kammerater. På et tidspunkt spiller de online sammen, og så er det surt at stå udenfor fællesskabet...

Af gode multiplatformsspil kan jeg anbefale:
- Rayman Origins/Legends (genialt i coop og mega sprød tegneseriegrafik!)
- LEGO City: Undercover (GTA i børneudgave, hvor man er betjent)
- Castle Crashers
- Arcade-udgaver af diverse franchises: f.eks. FIFA Street
- Rocket League (øv jer offline, inden at I får tæv online)
#261354
Hos os har vi købt en PS4 Pro. Min søn på 8 og jeg spiller FIFA, Rayman, Beach Buggy Racing, diverse LEGO-udgivelser inkl. Dimensions, Rocket League, Just Dance (med kamera eller move-controllere). Der er rigeligt med titler, som kan være underholdende for både voksne og børn samtidigt.

Vi spiller dog ikke online - det giver mere mening at få vennerne på besøg og spille, så de trods alt sidder sammen. Jeg har intet behov for at spille online selv.

VI har taget PS, da eksklusiv-titlerne var bedre på Playstation. Især Uncharted var en titel jeg gerne ville have.
Af Lightyear
#261368
Jeg har en dreng på 7, og han har fået sin egen PS4. Han spiller alle LEGO spillene, FIFA, Sky Force og hvad der nu ellers er til hans aldersgruppe. Det er hyggeligt at sidde og spille sammen om dagen, og når han er gået i seng, tager faderen over med Uncharted serien, GTA og hvad der er af ikke-børnevenlige spil :)
#261394
Har stort set haft alle PlayStation konsollerne gennem tiden. Både 1'eren, 2'eren, 3'eren og nu 4'eren. Den er et rent hit, og her for tiden elsker vi at sidde og spille den nye Crash Bandicoot spilserie. Kan varmt anbefales. :)
Brugeravatar
Af DaneLaw
#280672
Jeg ville nok gå 2 veje.
Hele spiloplevelsen og indlevelsen er vist rimelig vital for børn i den alder og man kan købe sig fattig i spil hvor nogle vækker barnets interesse i få sekunder og andre er et stort hit..

En brugt Wii med et harem af børnspil koster jo få hundrede kroner og nærmest hvad bare selve Move controlleren + kamera koster til fx Ps4 hvis man søger indlevelsen af noget bevægelighed.
Så en brugt Wii til et par hundrede med et par Wii remotes samt en masse spil inkluderet og til voksen underholdning hvor god grafik er vejledende, skal man nok en tand over de nuværende basic 1.3/1.8teraflops konsoller og op i enten PS4pro's 4.2teraflops eller Xbox X 6teraflops for rigtig at kunne udnytte et 4K HDR TV som 55X90.
men om en Wii overhovedet er en mulighed længere kva component interface med nutidens TV-modeller, skal jeg lade være undsagt variere vist fra model til model og region til region.
Efterhånden en del år siden jeg spillede på sådan en Wii, vi havde en på daytrader-kontoret her i indre KBH til at stresse af på efter arbejde, og det var hylende grinagtigt men også helt tilbage sidst i 00erne men nu til dags er quadcopters faktisk bedre til at komme ned på jorden igen efter en stressfuld dag.

Valgte selv at købe en Xbox X tilbage sidst i 2017 for at kunne udnytte 4K og HDR effekten på ens nye OLED TV (tilbudsprisen var kva Flatpaneltilbudsoversigt 2995 inkl. PUBG og har været tilfreds med den selvom jeg sender misundelige blikke fra tid til anden til nogle af playstations exclusiv titler..
#280676
Vi købte også en brugt Wii fordi jeg troede det var fint til ungerne. Den har været brugt 2 gange. Vær OBS på, at den oprindelige Wii ikke understøtter ret høj opløsning med mindre man køber et component-kabel til den. Dette kabel koster det samme som konsol+spil.

Til en 10-årig er Wii i min mening spild af penge uanset hvor billigt du får den.
Brugeravatar
Af Pataya
#280682
Min erfaring siger mig at den konsol hans venner har, er det bedste valg. Selv om vi er i en tid hvor at fri cross play snart er en ting, så er det bare nemmere når alle børnene har det samme legetøj, og man kan tage controller osv over til hinanden.

De fleste unger jeg kender på den alder spiller på en PlayStation, og selvom en Switch er fantastisk så tror jeg mere at du selv vil komme til at bruge den end junior vil. Medmindre alle hans venner selvfølgelig også har en switch.
#280686
... er tråden her i øvrigt ikke over et år gammel? Hvorfor er den genopstået? Trådstarter har vel for længst investeret.