Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#278298
Det kan vel i teorien variere fra serie til serie, men mon ikke de har lavet PAL-speedup, så serierne også kan vises på TV i PAL-områder.
Af katbird
#278307
Naiera skrev:De danske tjenester er godt nok sørgelige! Men det vidste vi jo godt...

DR får på puklen for mange ting, og licens osv., osv., men en af de højeste prioriteter burde være at hæve bitraten til MINIMUM 5 på begge fronter!
De andre nordiske public service tjenester har heller ikke noget at prale af..
SVT Play live.
Billede

NRK1 live.
Billede
Vedhæftede filer
SVT Play live tv.
SVT Play live tv.
367EDAE3-5537-4354-842C-F33A8EEBCC21.jpeg (182.63 KiB) Vist 5806 gange
NRK1 live tv.
NRK1 live tv.
0B3B0FAC-68BB-4AF3-A27A-6CFDC0B6CB77.jpeg (155.73 KiB) Vist 5806 gange
Af aalb1970
#278313
Naiera skrev:Det kan vel i teorien variere fra serie til serie, men mon ikke de har lavet PAL-speedup, så serierne også kan vises på TV i PAL-områder.
Jeg har ganske vist ikke været hele HBO Nordic biblioteket igennem, men alt indhold fra amerikanske indholdsdistributører jeg har indtil videre har set har været med PAL speed up.
Af aalb1970
#278314
Torben Rasmussen skrev:
Naiera skrev:Samtidig kører hele lortet i 50Hz. Det er der sgu ingen grund til, når de ikke også skal kunne vise det på en dansk tv-kanal !:(
Ja, det er en tjeneste med judder indbygget. Det er perfekt.
Kun hvis man ser tjenesten via PS4 eller Xbox360. Appen på begge disse platforme anvender 60 Hz, hvilket giver judder, da HBO sender i 50 Hz og anvender PAL speed up.

Det er mig en gåde, at store firmaer som Microsoft og Sony ikke kan finde ud af at lave apps, der understøtter automatisk skift af frame rate.
Af Apollo
#278363
Er det muligt at teste Strive?

Hva med Viaplay 4K på Chromecast ultra?

Jeg har tjenesterne men ikke sikker på hvordan jeg får bitrate at se på Chromecast.
Af katbird
#278383
katbird skrev: Viaplay serier - Electric Dreams
Billede
Kan lige supplere med at bitrate på serier hos Viaplay varierer alt efter hvilken serie man ser.
The Blacklist.
Billede

Penny Dreadful.
Billede
Vedhæftede filer
Viaplay serier - Penny Dreadful.
Viaplay serier - Penny Dreadful.
42C316BC-CC9B-452E-A937-6EA84D42C0CB.jpeg (141.51 KiB) Vist 5760 gange
Viaplay serier - The Blacklist.
Viaplay serier - The Blacklist.
96577F30-7A4F-485F-B813-6DC7D71E66A5.jpeg (142.11 KiB) Vist 5760 gange
Af katbird
#278549
Strive Sport
Billede
Vedhæftede filer
Strive Sport - La Liga  Huesca - Rayo Vallecano
Strive Sport - La Liga Huesca - Rayo Vallecano
FEDAF54E-D43C-4C04-A0A8-C6E2903EBA69.jpeg (212.4 KiB) Vist 5757 gange
Brugeravatar
Af Naiera
#279050
Kræver det i øvrigt bare en engelsk iTunes-konto at få BBC iPlayer op at køre? Der er intet brugbart BBC på dansk iTunes, og udvalget på BBC America (med US iTunes-konto) er pinligt rige.
Af Bond
#279060
Naiera skrev:Kræver det i øvrigt bare en engelsk iTunes-konto at få BBC iPlayer op at køre? Der er intet brugbart BBC på dansk iTunes, og udvalget på BBC America (med US iTunes-konto) er pinligt rige.
I sommer benyttet jeg en vpn fra nordvpn til at kunne se VM i 4K. Det er nødvendig med vpn eller lign. for at omgås BBC's blokering.

nordvpn er ikke billig, men du kan så have op til 6 devices på af gangen, og hastigheden fejler heller ikke noget.

Du skal oprette dig som bruger "gratis" og benytte/ finde et UK postnummer det kunne være f.eks. WC2B 5JJ
Af katbird
#279062
Naiera skrev:Kræver det i øvrigt bare en engelsk iTunes-konto at få BBC iPlayer op at køre? Der er intet brugbart BBC på dansk iTunes, og udvalget på BBC America (med US iTunes-konto) er pinligt rige.
Ja ,kræver en UK iTunes konto plus de ting Bond nævner.
Brugeravatar
Af Naiera
#279076
Bond skrev: I sommer benyttet jeg en vpn fra nordvpn til at kunne se VM i 4K. Det er nødvendig med vpn eller lign. for at omgås BBC's blokering.

nordvpn er ikke billig, men du kan så have op til 6 devices på af gangen, og hastigheden fejler heller ikke noget.

Du skal oprette dig som bruger "gratis" og benytte/ finde et UK postnummer det kunne være f.eks. WC2B 5JJ
Jeg har NordVPN, men har ikke umiddelbart mulighed for at bruge det på Apple TV.
Af Bond
#279088
Naiera skrev:
Bond skrev: I sommer benyttet jeg en vpn fra nordvpn til at kunne se VM i 4K. Det er nødvendig med vpn eller lign. for at omgås BBC's blokering.

nordvpn er ikke billig, men du kan så have op til 6 devices på af gangen, og hastigheden fejler heller ikke noget.

Du skal oprette dig som bruger "gratis" og benytte/ finde et UK postnummer det kunne være f.eks. WC2B 5JJ
Jeg har NordVPN, men har ikke umiddelbart mulighed for at bruge det på Apple TV.
Kan du ikke sætte det op i din router, eller i din PC/ Mac og share derfra?
Af Bond
#279089
Bond skrev:
Naiera skrev:
Bond skrev: I sommer benyttet jeg en vpn fra nordvpn til at kunne se VM i 4K. Det er nødvendig med vpn eller lign. for at omgås BBC's blokering.

nordvpn er ikke billig, men du kan så have op til 6 devices på af gangen, og hastigheden fejler heller ikke noget.

Du skal oprette dig som bruger "gratis" og benytte/ finde et UK postnummer det kunne være f.eks. WC2B 5JJ
Jeg har NordVPN, men har ikke umiddelbart mulighed for at bruge det på Apple TV.
Kan du ikke sætte det op i din router, eller i din PC/ Mac og share derfra?
BTW: Min nabo benytter smart dns proxy på hans apple tv 4K, og det virker også med iPlayer. Du kan prøve det de har en uge eller også er det 2 uger uden behov for at bruge dit kort.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 47