Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
#277948
Ha ha, ja der er sgu nogen tal at holde rede på, jeg er helt tabt på det meste.

Kan desværre ikke hjælpe med Yousee -appen, da jeg forsynes af Stofa.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277949
Altså det er jo frameraten i streamet og ikke frekvensen der skifter. Det troede jeg du var med på. Hvis appen ikke har autoskift, så laves der pulldown når ATV smider det over i TV, idet frekvensen så ikke kan skifte til at matche Content.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277950
Nej, Jeg skal selv på min AndroidTV boks, ændre opløsning og fps, for at få bedste match.

Måske har jeg bare glemt alt dette :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#277952
bbplayer skrev:Og lige præcis den formulering forstås ikke når der sidder nogen som måler den nye yousee app, til 25 og 50 fps på samme app, og samme kanal.
Det er frame rate på videoen, der måles her i tråden. Husk at holde det afskilt fra frekvensen på output (refresh). Apple TV vil vælge 50Hz output uanset om frame rate er 25fps eller 50fps.
bbplayer skrev:jeg overraskes bare over at den ikke auto-switcher til 1080/24, når materiale er i 24p?
Det gør den også? Men det kræver, at kilden er i 24p. Hos klassiske tv-akøtrer såsom DR, TV2, YouSee og Stofa tænker man jo i broadcast. One size fits all. Så film i 24p speedes op. Det udsendes ikke i 24p. Det sker allerede ved enkodning af kanaler, før signalet rammer Apple, så det kan Apple TV ikke ændre på. Den ser kun, at indholdet er i den frame rate, som app’en oplyser om.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277954
Rasmus Larsen skrev:Det gør den også? Men det kræver, at kilden er i 24p. Hos klassiske tv-akøtrer såsom DR, TV2, YouSee og Stofa tænker man jo i broadcast. One size fits all. Så film i 24p speedes op. Det udsendes ikke i 24p. Det sker allerede ved enkodning af kanaler, før signalet rammer Apple, så det kan Apple TV ikke ændre på. Den ser kun, at indholdet er i den frame rate, som app’en oplyser om.
Ok, jeg må erkende, jeg har set for meget på encoding af serier, end på tv broadcast, her kan jeg matche en 23.997 med 1080 eller 2160 - 24/30/50/60 . Så når jeg længe har læst auto-switch, så tænkte jeg mulighederne var store men jo, det er jo kilde materiale som tv broastcast som begrænser.

Takker for at få min hukommelse genopfrisket, der var lidt kombi's jeg havde overset der.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#277956
No worries. Man skal holde tungen lige i munden mht. de mange kryds-kombinationer. Desværre sker der særligt i brodcastverdenen mange konverteringer før signalet rammer seeren. Ud over frame rate-konverteringer, er det også set før, at de re-enkoder allerede komprimerede kildesignaler. Der er flere faldgruber i at sammenligne bitrater på broadcast kontra tjenester såsom Netflix.

Amazon, Netflix, iTunes og lign. respekterer generelt kildens parametre.
Brugeravatar
Af Naiera
#277972
Hvis så bare Amazon og iTunes kunne køre 24Hz uden at lave lort i synkroniseringen med lyden...
Af Taste
#278029
Jeg er meget ny til alt det her TV-nørderi, men håber på, at I har lyst til at hjælpe en rookie.

Bitrate, hvad er dette helt præcist? Og hvad gør det, at den er højere? Er det der er problemet i forhold til streaming af sport(f.eks. fodbold) kontra at bruge alm. Flow-TV, hvor signalet ser markant bedre ud og der slet ikke er samme slør?
Jeg gik fra at have Flow-TV og se sport uden at bemærke det helt vilde, til at gå over til streaming af selvsamme, hvor det så straks var en anden snak.. Jeg har ikke noget vildt TV på nogen måde, men synes godt nok det var slemt, så stor forskel der var.
Jeg havde Stofa Flow-TV og gik over til at bruge deres app(der btw. ikke er ret lækker, men det er et sidespring) og Viaplay som jeg havde hørt en masse godt om. Og tænkte da også, at Viaplay måtte kunne give OK kvalitet til den pris og i forhold til den markedsandel, det virker til, de har. Men ak.
Brugeravatar
Af Naiera
#278039
Bitrate er mængden af data der bliver sendt fra din tv-udbyder til dit udstyr med video og lyd. Jo mere data, jo bedre billed- og lyd-kvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278044
For sport er billedfrekvensen også ret vigtig for at bevægelse ser ud som på TV, så du er gået fra 50 billeder/s til 25 billeder/s på streaming, hvilket gør det ret problematisk at følge eksempelvis en fodboldkamp.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#278049
Apropos 25 kontra 50fps på sport, så har jeg i dag taget en længere snak med Strive Sport. Her fik jeg også en kommentar til 50fps. Nu skal jeg lige have samlet sammen og så får jeg det med i en artikel i næste uge.

Gyzzo, Pede800 og Brixen: Må jeg bruge jeres målinger i en eventuel artikel? Jeg vil i den forbindelse naturligvis henvise over til denne tråd. Jeg kommer også selv til at lave nogle målinger, men har ikke adgang til alle tjenesterne. Det er særligt sportstjenesterne, som jeg er interesseret i i første omgang.

Er der nogen med adgang til Viaplays live-sport, som kan måle på denne?
Af Brixen
#278050
Rasmus, brug endelig. Sig til hvis jeg skal måle mere på Eurosport.
Vuelta a Espana ser meget bedre ud i år end sidste år, så det var måske kun 25 fps dengang.
Jeg er også interesseret i målinger af Viaplay sport, som jeg ikke har nu.
Af Taste
#278052
Naiera skrev:Bitrate er mængden af data der bliver sendt fra din tv-udbyder til dit udstyr med video og lyd. Jo mere data, jo bedre billed- og lyd-kvalitet.
Tak :) Og det er sværere/mere krævende at sende stor nok mængde data via internet/streaming kontra flow-TV?
Torben Rasmussen skrev:For sport er billedfrekvensen også ret vigtig for at bevægelse ser ud som på TV, så du er gået fra 50 billeder/s til 25 billeder/s på streaming, hvilket gør det ret problematisk at følge eksempelvis en fodboldkamp.
Ja, det lyder jo ganske fornuftigt, når du siger det på den måde, men er man bare bundet til 25 fps(er det ikke det, billeder/s betyder?), når man vælger at streame? Der er ikke en indstilling et sted, hvor man kan ændre det til 50 fps, hvis ens forbindelse burde kunne trække det? Eller tilbyder de det simpelthen ikke?

I så fald forstår jeg simpelthen ikke, at folk gider streame sport(fodbold specielt), når kvaliteten er SÅ meget dårligere? Og hvordan kan det dog være så mange tjenester, tilbyder det?
Er det fordi folk generelt er ligeglade med kvalitet så længe det er billigere end at betale for store tv-pakker?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47