Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Susanne2003
#276134
Hej,

min søn er ved at købe en ny computer, så han kan spille diverse spil såsom Fifa18 og Battlefield - men er der nogle der ved om der er stor forskel på grafikkort GTX1050 og GTX1060 (fordi det er der rent prismæssigt) og er det lige meget med et godt grafikkort, hvis man har en skærm som er 2-3 år gammel og måske ikke så god? Tak for svar. Hilsen Susanne
Brugeravatar
Af bbplayer
#276139
det er nok ikke skærmen som du skal bekymre dig for først.

- Computer CPU
- RAM 8 - 16 GB
- Grafik kort

sidst , skærm 144hz optimalt i FullHD / 1080p måske 1440p når man har hardware til det, og det er nok ikke 1050/1060 tror jeg, der skal man have 1070/1080 kort.

Jeg tror ikke skærmen er et problem, når du taler om 1050/1060 kort, så skulle det lige være CS:GO og et ønske om højere framerate fordi andre online spillere kan.
Af wiesel
#276143
Der er stor forskel. 1060 (findes både i 3 og 6 GB udgave) kan bruges til AAA spil (store grafiske spil) hvis man spiller i 1080p. 1050 ville jeg kun bruge til eSport spil (LOL, CS:GO, SC2 etc.)

Nvidia skulle præsentere næste generation af grafikkort d. 20. august, så jeg ville vente og se hvad de kommer med der.
Af BrunoB
#276200
En af fordelene ved at vente med køb til efter nVidia lancerer næste generation er at der så evt kan komme gode tilbud på nuværende generations kort.

Jeg har selv for 4mdr siden investeret i et 1060 kort efter at have researchet mig frem til at 1050 kort er noget sølle amputeret hø.
1060 kort er ydelsesmæssigt placeret godt hvis man accepterer at skrue lidt ned for grafik glim glim i de allermest krævende spil.
Hvis penge ikke var et problem havde jeg valgt et 1070 kort:-)
Husk mht 1060 er det et must at det skal være en 6Gb version (jeg valgte MSI GTX Gaming X 6Mb).
Af rasmusrama
#279176
Vil lige supplere op med https://www.videocardbenchmark.net som også er et af de store sites hvad angår benchmarking.

Her kan du både se en oversigt over hvilke grafikkort som giver mest performance totalt men også en variant der viser mest performance krone for krone. Som det oftest er ligger sweetspottet et sted midt i mellem mens det bliver uforholdsmæssigt dyrere at vælge et af de allerbedste kort.
Af wiesel
#282216
Byggede den her kontor pc til min mor for et par måneder siden

AMD Ryzen 3 2200G
ASRock AB350M Pro4
Kingston HyperX Fury DDR4-2666 DC - 8GB
Samsung 860 EVO 250GB
Corsair CX450M

Uden kabinet så koster de samme dele idag 2872 kr.
Brugeravatar
Af TBC
#292706
Susanne2003 skrev: er det lige meget med et godt grafikkort
Nej, det er faktisk den allervigtigste komponent til en spille-computer. En god tommelfingerregel er at grafikkortet skal koste mindst halvdelen af prisen for den samlede computer hvis PC'ens komponenter skal skalere bare nogenlunde ordentligt i forhold til hinanden - Så det er med andre ord ikke det første eller mest oplagte sted man sparer i forbindelse med en computer beregnet på lige netop spil
Af Decipher
#292710
TBC skrev:
Susanne2003 skrev: er det lige meget med et godt grafikkort
Nej, det er faktisk den allervigtigste komponent til en spille-computer. En god tommelfingerregel er at grafikkortet skal koste mindst halvdelen af prisen for den samlede computer hvis PC'ens komponenter skal skalere bare nogenlunde ordentligt i forhold til hinanden - Så det er med andre ord ikke det første eller mest oplagte sted man sparer i forbindelse med en computer beregnet på lige netop spil
Tråden er et halvt år gammel.
Brugeravatar
Af TBC
#292713
Ja, åbenbart. I hvert fald til en eller anden igår ifølge Torben Rasmussen sneg sig igennem spambot-filteret :-)