Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275023
Hej alle,
Min gamle skærm er ved at have udtjent sin værnepligt og jeg søger derfor en ny der må koste op til 5000 kr. Jeg bruger primært min PC til gaming (CS:GO, PUBG, LoL) med videre. Jeg ser aldrig film eller andet.

Jeg _aner_ ikke hvad jeg skal gå efter? Hvad er vigtigt? Bør jeg gå efter en curved? Hvor vigtigt er 4K/andet?

Jeg er taknemmelig for al hjælp; jeg ved nærmest intet om det her!

mvh
#275024
Nu ser jeg kun CS:GO events på DR3 , og de skærme som bruges er sjældent curved. De går vel efter den højere framerate, og så 1440p som opløsning, vil jeg så formode, da jeg ikke selv gamer intenst.

Så 144hz, 1440p, 27-34"

Du kan nok glemme 4K for dem som spiller, for der er vist flest som mener ingen har grafik kort til at løfte byrden endnu.
#275284
Køb en LG 32GK850G! Se en test her = http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_32gk850g.htm

Alternativt en Acer Predator Z271

Begge viser et flot billed, men LG'en er ikke buet og har en lidt større opløsning end Acer'eren

Tilgengæld er Acer modellen lidt hurtigere til farveskift i de mørke farver....og er som sagt med buet skærm.
#275786
Det kommer helt an på om du kunne tænke dig at bruge G-sync eller Freesync. Jeg er selv kæmpe fan af G-sync.

Vil sige jeg er sygt glad for min ASUS ROG Swift PG279Q - Den koster dog lige lidt over dit budget, men den er klart det værd.