Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274971
Jeg skal have mig en Xbox One X senere på året og jeg kan se, at den kan afspille 4k disce på den. Men hvordan er den som en UHD afspiller sammenlignet med en "rigtig" afspiller? Kan man overhovedet se forskel på billedkvaliteten?
#274981
Problemet med Chromasubsampling blev løst i maj opdateringen.

Har ikke selv oplevet problemer med Uhd diske der ikke vil loade, men det ændrer selvfølgelig ikke på at flere andre oplever problemer.

Den største ulempe ved xbox one x er nok støjniveau. Den støjer væsentligt mere end en dedikeret afspiller.
#274983
Dedikerede afspillere er ofte noget billigt bras med plastic-drev, der er mere generende at høre på end en Xbox. Jeg brugte en kort overgang min Xbox som Blu-ray-afspiller, idet blæserstøjen ikke var så generende som den drevstøj jeg havde på en billig, dedikeret afspiller.

Betjeningsmæssigt var jeg dog meget lidt begejstret for Xbox til dette formål, så jeg endte med at købe en Sony UBP-X800 som ganske vist ikke understøtter Dolby Vision, men som på alle andre parametre opfyldte mine krav til en dedikeret afspiller til en rimelig pris set i forhold til en build quality man sjældent ser i dag. Den er både hurtig i betjening og - vigtigst af alt for mig - så stille at jeg ikke kan høre den på almindelig afstand.
Af CSP
#274984
Det svinger åbenbart lidt hvilke problemer folk har med Xbox one X, min larmer f.eks. ikke når den afspiller UHD diske, måske det kun relatere sig til one s?

Men godt at høre at de har rettet fejlen med subsampling.
#274988
CSP skrev:Det svinger åbenbart lidt hvilke problemer folk har med Xbox one X, min larmer f.eks. ikke når den afspiller UHD diske, måske det kun relatere sig til one s?

Men godt at høre at de har rettet fejlen med subsampling.
Ift. støj:

Xbox One S larmer væsentligt mere end Xbox One X.

Det er dog ikke blæserstøj, der generer, men derimod drevets omdrejningshastighed og mangelfuld byggekvalitet ift. at dæmpe den støj, der forårsages af rystelserne, når drevet roterer meget hurtigt. Det er meget slemt, ja nærmest uudholdeligt, på Xbox One S. Xbox One X larmer markant mindre, men stadig mere end min LG UP970 afspiller, der nærmest er lydløs 3 meter væk. Jeg har også prøvet Sony X700, og den er lige så lydløs som LG UP970.