Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjur
#271023
Koying som har været den tidligere teammember der har arbejdet på Android er gået over til MrMC. Måske der er andre der har taget over, derfor de ikke melder noget ud. Ved det ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271026
Det skulle ikke være DV som giver dét resultat. Er du sikker på, at klippet blev opfattet som HDR og at det var graded i HDR?
Af Supergris
#273640
Ja, jeg har installeret den, og har efterfølgende et problem, jeg ikke kan finde en tilfredsstillende løsning på.
Andre, der har opdateret, og efterfølgende oplever, at der er et problem med "Linear PCM"?

Efter opdateringen står displayet på min surroundreceiver ( Sony STR-DA5400ES) og blinker, så snart, der ikke sendes et signal, altså hvis jeg f.eks. står i menuen, eller har pauset i KODI eller på Youtube.

Jeg bitstreamer over HDMI fra Nvidia Shield TV (2015) til min receiver.

Jeg kan løse problemet ved, at gå ind under "Display & Sound", "Advanced settings" og sætte "Stereo upmix" til "5.1 PCM", men det påvirker alle signaler, også når jeg spiller musik i stereo, så den fordeler lyden i alle højtalere, hvilket jeg ikke er interesseret i.

Nogle der selv har oplevet det, eller har nogle forslag?

Jeg undrer mig, at næsten hver gang, der kommer en opdatering til forskelligt elektronik, løser det nogle problemer, men der kommer næsten altid nye til... :(
Af Bjur
#273665
Men den opdatering der er kommet burde dog være mere stabil, da den oprindelige Oreo kom til Shield for 1 måned siden, men de trak den tilbage for at gøre den mere stabil.
Af Supergris
#274626
Ingen andre, der oplever problemer med lyden, som jeg beskriver det i tidligere indlæg?
Jeg har lige købt en ny til min kammerat, som jeg har sat til mit system.
Efter at have opdateret den, opfører den sig på samme måde som min egen, hvilket gør, at displayet på min receiver står og blinker med denne tekst: "Linear PCM 48 kHz", så snart der ikke bitstreames til den, da den åbenbart ikke kan finde ud af, hvad det er, den modtager...
Af Toranaga
#274634
Jeg er ikke så stor af min Shield altid. Ofte er der framedrop/hak når man ser film og jeg aner ikke hvorfor. Nogle gange kan det hjælpe at genstarte den. Hdr film ser ikke så godt ud altid som hvis jeg spiller fra mit tv (LG c7).
Jeg kan ikke finde ud af hvilke indstillinger den skal stå med under hdmi settings(farverum og hz).
Brugeravatar
Af TBC
#274653
@Toranaga: Problemet i de to øverste linjer du skriver kunne helt oplagt hænge sammen med den forholdet i den nederste linje du skriver ;-)
Af OleA
#274690
Toranaga skrev:Jeg er ikke så stor af min Shield altid. Ofte er der framedrop/hak når man ser film og jeg aner ikke hvorfor. Nogle gange kan det hjælpe at genstarte den. Hdr film ser ikke så godt ud altid som hvis jeg spiller fra mit tv (LG c7).
Jeg kan ikke finde ud af hvilke indstillinger den skal stå med under hdmi settings(farverum og hz).
Nogle gange er HDR ikke aktiveret når film starter. LG tv’et skriver i hjørnet hvis der er HDR. Prøv eventuelt at stop og start film igen.
Af Toranaga
#274740
Jeg er godt med på den skal skrive hdr på tv. :)
Nogle film er Dolby Vision som shield ikke understøtter.
TBC: kan du sige hvilke indstillinger den bør stå med?
Af dennisf
#274793
Toranaga skrev:Jeg er ikke så stor af min Shield altid. Ofte er der framedrop/hak når man ser film og jeg aner ikke hvorfor. Nogle gange kan det hjælpe at genstarte den. Hdr film ser ikke så godt ud altid som hvis jeg spiller fra mit tv (LG c7).
Jeg kan ikke finde ud af hvilke indstillinger den skal stå med under hdmi settings(farverum og hz).
Min Shield står til recommended i hdmi settings, og samtidig i Kodi er det vigtigt at der under player settings - adjust display refresh rate er indstillet til on start / stop, og samtidig under system settings - display - delay after change of refresh rate er indstillet til at være imellem 2,5 til 4 seconds.

Dette kan ofte hjælpe ved hak i film afspilningen, hjalp ihvertfald på min da det hakkede til at starte med, så afprøv det evt :)
Jeg oplever ingen problemer ved Hdr afspilning ved de omtalte recommended hdmi settings.

Håber det hjælper :)
Af FrankieBoy80
#276630
Når jeg caster fra HBO Nordic app så sker der en fejl hver gang næste afsnit automatisk afspilles, tæller fint ned fra 15 sekunder men så snart den burde starte næste så crasher det og en fejlmeddelse bliver vist. Så er jeg nødt til at afbryde cast og connecte igen for at det virker. Det virker fint med en almindelig chromecast, så jeg tror ikke at det er enheden jeg starter afspilningen fra der er problemet, jeg bruger Samsung Galaxy S8+ eller iPad 2017. Shield er på kablet netværk men det gør ingen forskel at køre trådløs.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19