Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272955
Det var et enormt flot billede både i skarphed og i farver - og lyden var god på uhd i kampen Portugal- Spanien her på min Samsung js 9005 på Stofa fiber i modsætning til åbningskampen i går, hvor farver var svage og skarphed dårlig.

Gad vide hvorfor der opstår den forskel på det vi ser
#272958
Martin Sjøstrand skrev:
janbau skrev:
o27 skrev:Portugal - Spanien er da helt skidt! Det ene øjeblik mega mørkt billede, så tilbage til alm niveau og lige pludselig 20 sek med grøn skærm - er jeg den eneste??

Jeg havde også grøn skærm et øjeblik men mon ikke det var et udfald generalt på tv 2 signal.


Jeg har kabel tv fra Waoo og her kører det super med Hdr og faktisk mere udvasket og uskarpt på min 4 K Tv boks med samme signal ( Fiber ) som ikke kan HDR derfor valgte jeg at ofre små 40 kr. mdr for kabel tv for at prøve en direkte udsendelse i HLG HDR så jeg håber på Formel 1 i HDR næste år må håbe Viasat kan klare det de jo har forlænget deres aftale.
Jeg kører også med Waoo (Fibia) og har ingen problemer haft, men her i Portugal - Spanien, og der røg UHD-signalet de sidste 5 minutter, og det blev mørkt og UHD-logoet forsvandt. Skete det også for dig Janbau?
Ved jeg faktisk ikke helt blev dog lidt opmærksom da Ronaldo udlignede til 3-3 var det ikke sidst i kampen. Jeg sad og skrev her på forum flere gange så jeg har faktisk gået glip af meget af denne super kamp.

Men som tidligere skrevet får jeg et super biled på Tv-2 HDR 4 K kanal hos Waoo ( Fibia ) faktisk bedre end det samme signal på Waoo 4 k Tv Boks . Som jeg ellers normalt synes leverer et godt billed i alm HD . På kabel tv er Hd signalet jo kun 720 p eller 1080 i fra Tv boksen Opskaleres det til 2160 P 4 k som jeg synes ser bedre ud end 720 P Hd eller 1080 i
#272960
bentpetersson skrev:Det var et enormt flot billede både i skarphed og i farver - og lyden var god på uhd i kampen Portugal- Spanien her på min Samsung js 9005 på Stofa fiber i modsætning til åbningskampen i går, hvor farver var svage og skarphed dårlig.

Gad vide hvorfor der opstår den forskel på det vi ser
Mon ikke det er tekniske udfordninger da det jo er en ny måde og se tv på vi har aldrig før haft 4 k direkte og så i Hdr.
#273007
Markant forskel på HDR under Danmark-Peru. Klart bedre det meste af tiden. Men hvert 5-7 minut var der markant dimming i omkring 1 minut hvorefter lyset skrues op igen! Kan det være A1 eller signalet? Jeg har ikke oplevet det før.
#273010
@bendix - Kan det være det her, du har oplevet?
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-t ... efect.html
https://community.sony.co.uk/t5/android ... -p/2451101

Synes dog ikke jeg observerede noget i går - men jeg sad dog heller ikke klistret til skærmen.
#273066
Nu er det jo svært lige at sætte tal\procenter på den slags. Men ja, synes helt klart at der er en tydelig forskel. For det første er det en tand skarpere i 4K og derudover har du HDR delen, hvilket man virkelig ser når der er sollys på stadion under kampen.
#273069
Beckham skrev:Nu er det jo svært lige at sætte tal\procenter på den slags. Men ja, synes helt klart at der er en tydelig forskel. For det første er det en tand skarpere i 4K og derudover har du HDR delen, hvilket man virkelig ser når der er sollys på stadion under kampen.
Okay. Gad virkelig godt at have det men gider bare ikke have yousee boksen når jeg har en boks i forvejen. Det er også irriterende at man ikke kan få det når man allerede har et kort fra yousee i tvet
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7