Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ziva
#272470
Desværre ikke. Kablet sad i hdmi 3/arc. Og nu har jeg prøvet de andre hdmi indgange og det er det samme problem?. Har lige været inde at kigge på det gamle tv og der ser det ud som det plejer.... Så håber ikke jeg har købt et dårligere tv til sport
Af Ziva
#272471
Prøvede at flytte antennekablet direkte ind i tv’et uden om yousee boksen. Og så er der ingen problemer, puha..... Så må jeg se om jeg kan finde ud af hvorfor det ser ud som det gør, med yousee boksen i morgen. Tak for hjælpen ind til videre.
#272481
Ziva skrev:Prøvede at flytte antennekablet direkte ind i tv’et uden om yousee boksen. Og så er der ingen problemer, puha..... Så må jeg se om jeg kan finde ud af hvorfor det ser ud som det gør, med yousee boksen i morgen. Tak for hjælpen ind til videre.
Jeg har ikke YouSee-boksen foran mig, men kan der være billedindstillinger på denne, som er forkert opsat? Det er da værd lige at dobbelttjekke.
Af Ziva
#272504
Faens også med det arbejde, det tager sgi for.meget af ens fritid?. Tak for svarerne, går i gang med fejlfindingen nu. Dejligt at vide, at det virker fint med yousee boksen, så der er da håb forude. Kører med 500 Mbit fiber i både boks og tv (kablet) har helt nyt yousee godkendt antennekabel og et Premium High Speed 2.0 HDR HDMI kabel - 1.5 m for alt bare skulle være perfekt. Så det er forhåbentligt ikke det der er mit problem, vel?
Af Ziva
#272511
Ja så flyttede jeg antennekablet tilbage i yousee boksen og nu tror jeg at det ser ud, som det skal. Hvorfor ved jeg ikke. Er helt sikker på at kablerne sad rigtigt i i går. Tennis på Eurosport ser fint flydende ud, der er ikke flimmer på rulleteksten i bunden af TV2 news, så håber også det ser godt ud når der er fodbold?. Synes det er meget mystisk........?????
#272512
Stikkene skal ikke rykkes ret meget før det kan have indflydelse på billedet. Jeg har mit antennestik bag sofaen og har et par gange snittet det ved støvsugning, hvor det så har rykket sig en millimeter eller 2 ud i den ene side....det er\var nok til at billedet begyndt at hakke osv.
#272514
Forkert isatte stik giver udfald i billedet - det giver ikke mindre flydende billeder! Det er ikke analoge signaler det her.

Det kan være meget afhængigt af hvilken billedrate optagelsen kører i, så få billeder vil give ret dårlige resultater på især sport, da du ikke kan fange en bold i bevægelse med få billeder/s. Dernæst bør du lige tjekke hvilken billedprofil du benytter og så sat den over i Film/Movie og få justeret MotionFlow, så den enten er slået fra eller sat på brugerniveau, hvor du justerer første håndtag og slår den nederste option helt fra.
Af Ziva
#272516
Ja I må tro jeg ikke helt hvad jeg har med at gøre?. Betragter ellers mig selv som rimelig vidende, elsker at rode med tv og computere, men det her er mig en gåde, hvorfor tv’et opførte sig sådan i går. Har de samme indstillinger som flatpanels og har overhovedet ikke ændret på noget siden i går, udover at flytte antennekablet tilbage i yousee boksen. Sidder og ser Formel 1 træning nu og det ser fantastisk ud?. Så jeg er bare så glad i låget....... Har lige siddet og set Sonys lille 4K film på youtube og det er da bare fantastisk så godt det ser ud?
Af lennon
#272525
Jeg har nu haft mit eksemplar i ca 3 uger . Vejret har gjort,at jeg ikke har fået dybdeanalyseret på alle parametre . Men jeg frydes næsten dagligt over den helt sublime billedkvalitet ( Youtube Peru 8k, er rent blær ! ) . Man vil retfærdigvis få ca den samme billedoplevelse fra konkurerende producenter , men Sony’en er sgu lidt ekstraordinær i designudtryk og byggekvalitet . Kan man samtidigt forliges med Sonys brugerinterface og Android smart delen , så er det efter min bedste overbevisning NU man skal lukke øjnene og hoppe på 65” ! !
Af golfer
#272540
Hej Eksperter

Jeg har haft mit A1 65" siden i mandags og er generelt godt tilfreds, MEN jeg har bøvl med mit apple tv4.

jeg har opdateret til dolby vision, men nu har jeg bare flimmer på skærmen når jeg prøver at skifte til ATV fra at se tv, jeg kan få ATV til at virke hvis jeg trækker stikket ud af ATV og sætter det i igen.

jeg har hdmi siddende i port3, men har før prøvet port 2 - jeg har fortalt tv om input skal være 4k.

mit hdmi kabel er high-end og ikke i karambolage med forstyrende kilder.

Når det så virker, så kommer der vilkårligt hvide prikker på skærmen, (som en gammel film) hvilket ødelægger oplevelsen lidt. - det sker ikke når jeg sætter ATV til HDR 50HZ.

jeg har googlet lidt, men synes ikke at have fundet de vise sten endnu

kan det passe at man med det bedste grej skal nøjes?

fortsat god dag alle
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19