Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271116
Hej med jer. Som mange har vi de sidste par år KUN streamet TV. Nu står vores gamle Panasonic TV til udskiftning og så tænkte jeg at det vel ikke er nødvendigt at købe et nyt TV. Man kan vel bare købe en monitor i stedet? Jeg skal bruge en på ca. 50" (IKKE super-ultra-mega wide), 4K, HDR (HDR10 eller Dolby Vision). Jeg har kigget rundt på nettet for at finde en, men de er alle mindre end jeg gerne vil have. Ved nogen om der er specielle årsager til dette? Der må da være mange som efterhånden ikke har brug for et TV, men bare en monitor?
Vh Mikael
#271118
Det giver ikke økonomisk eller billedkvalitetsmæssig mening at købe en monitor i stedet for en skærm med indbyggede højttalere, tuner og "smarte" apps.
Senest rettet af Naiera 27. apr 2018, 13:49, rettet i alt 1 gang.
#271123
Ja, de koster noget, men der er ikke efterspørgsel efter produkter uden, så det er svært at få en ren monitor uden at det bliver butiksskærme (som ikke kan anbefales).

Nap en af de billigere 55” OLED fra LG. Det fungerer fint ved brug af ATV remoten (og intet andet) og så en Playatation. Så får du en habil makker til spil fra PS4 og HDR fra iTunes. Du kan få en B/C7 til lige under 10.000 for tiden.

Rasmus (redaktøren) benytter samme setup og når testsæsonen slutter, så hopper jeg på samme vogn.