Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270121
Det kan du ikke selv gøre. Send mig en PM med de tråde du gerne vil have slettet, så sørger jeg for det.
Af Stefankaerbo
#270675
Hej Torben. Har et spørgsmål?

Jeg har købt et HDMI kabel med 18gps til PS4 pro hos hifi klubben, og opdager stadig at der er anti aliasing eller billede flimmer når jeg spiller !!! Kan det være fordi jeg har købt HDMI kablet kortere 0,6 m i forhold til det HDMI kabel der var længere som følte med PS4 pro. Burde jeg have købt den samme længde som det oprindelige som fulgte med PlayStation, eller er det helt underordnet uanset hvilken længde kabel man bruger. Undskylder for at det blev til et meget langt spørgsmål.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270677
Nej, længden er ikke problemet. Du skal op i 10 m kabler før længden burde påvirke noget.

Jeg ved ikke lige hvad du mener med “anti aliasing” i denne sammenhæng. Antialiasing er en teknik du kan bruge til at fjerne artefakter skabt når du prøver at vise højere opløste billeder på færre pixels end billedet rummer. Dvs gøre billedet og især kanter “mere glatte”. Hvad er det helt præcis for noget flimmer du oplever?
Af Stefankaerbo
#270680
Sådan nogle små pixel og flimren på genstande eller ting i baggrunden af spillet eller hvad man nu kan sige, er grumset og kanterne på personer og objekter er ikke glatte og helt rent som det burde være. Men bare generelt når jeg bevæger mig rundt i spillet så ser man den flimmer og støj i baggrunden bevæge sig, hvis man kan kalde det sådan noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270685
Ok - den beskrivelse skulle du nok have lagt ud med. Det har næppe noget med kabler at gøre. Hvilken billedprofil benytter du? Det svarede du ikke på tidligere.
Af Stefankaerbo
#270802
Så det vil sige jeg ligeså godt kunne have fortsat med at bruge det som fulgte med PS4 ?

Nu var der jo en der anbefalede forest kablerne fra hifi klubben,som jeg så købte. Synes ikke det var nemt da jeg var i tvivl om man kunne købe et kabel der var knap så lang som det der fulgte med PS4 pro.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270805
Det skyldes jo nok, at rådene ikke kan blive bedre end den beskrivelse der gives af problemet. Du fik det til at lyde som om, at der var den type fejl, som man ser med dårlige kabler, hvor billedet helt sætter ud og laver store pixelleringer overalt.
Af Stefankaerbo
#270808
Nej nej der ingen fejl på kablet,men der står det benytter arc tilstand. Betyder det så at det skal tilsluttes HDMI arc stikket i stedet for HDMI 1 på tv. Glemte jeg lige at spørge om. Jeg kører med 1080 pixel med just cause 3 da der ikke står noget om 4k kan benyttes til ligesom med de spil der gør det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270813
Jeg må altså indrømme, at jeg er lidt forvirret over dine spørgsmål. De er lidt i øst og vest.

ARC er til at føre lyd fra TV over i eks. en soundbar eller et anlæg. Hvis du ikke har et anlæg tilsluttet, så er ARC underordnet. Det betyder blot, at porten er i stand til at sende lyd den anden vej, dvs. FRA TV i stedet for blot at kunne modtage lyd fra de enheder du har tilsluttet.
Af Stefankaerbo
#270815
OK. Beklager forvirringen mange gange. Alt jeg vil vide om det kabel jeg har er godt nok. (Forest HDMI)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270816
Med et kvalitetskabel fra Hifiklubben, så burde det være fint - men kablet fra PS4 Pro burde også være i orden.