Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rødtop
#262835
jeg har også købt en rigtig fjernbetjening til X-Boxen (knap 200kr.), men den skal stadig slukkes som en computer, men den er væsentlig bedre end min panasonic blu-Ray
Af Mac
#262845
Det jeg søger er en måde at afspille mine gamle DVD'er og får det optimale ud af mit nye fjernsyn, så skal være en 4k/UHD afspiller.

Jeg er så lidt i tvivl om Xbox er det rigtige valg... Jeg vil nok spille lidt, bare fordi den er der, men ikke meget. Og jeg har læst at Xbox'en larmer lidt når man afspiller.

Så kan være en dedikeret afspiller som f.eks. Samsung UBD-K8500 til 1500 DKK er et bedre valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262847
UHD-afspillerne larmer også en del under kørsel, blot så du ikke forventer komplet lydløs afvikling. Men Xbox vil jo også bruge markant mere strøm når den afspiller en film, så hvis du ikke vil spille, så er det nok ikke den bedste løsning.

Jeg har prøvet Samsungs og Panasonics afspiller, og førstnævnte er en smule lækrere i interfacet.
Af Mac
#262848
Hvis det bliver en dedikeret afspiller vil det nok blive UBD-K8500.
Alt det andet er Samsung, og jeg er bare Samsung fan :)

Lige nu hælder jeg nok til Xbox bare pga. man får mere for pengene, så kan man jo spille hvis man får lyst. Jeg er bare i tvivl om hvor brugervenligt deres interface er. Kan læse at flere kritiserer det, og kæresten vil helst bare have en afspiller hvor hun sætter disc'en i og så starter filmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262864
Med et MU7000 så burde menuen fra Samsungs afspiller også ryge op i Tizen-bundmenuen, så du reelt kan styre det meste med din alm. fjernbetjening til TV'et. Det sker ikke hvis du køber en Panasonic.
Af Mac
#262866
Ja, så er der ihvertfald ingen tvivl om det skal være Samsung!

Så er spørgsmålet bare, er UBD-K8500 anstændigt eller er der andre Samsung man bør kigge på?

F.eks. UBD-M9500, UBD-M7500, UBD-M8500?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262869
Ah, vent. Det er M8500 jeg testede sidst, hvor Tizen åd menuen i bunden. Jeg er ikke sikker på, at den feature er med i K8500 - de reklamerer ikke med den på Samsungs side. Er prisen på M- og K-modellen ikke næsten den samme? K er 2016 og M er 2017, så der kan næsten ikke være ret mange tilbage af K'eren.
Af Mac
#262870
Jo, de er næsten samme pris, faldte også bare over K8500 da der var et tilbud med 3 film.

Som jeg lige skrev var disse også en mulighed:
UBD-M9500 - 2450 DKK
UBD-M8500 - 1800 DKK
UBD-M7500 - 1900 DKK

Har ikke styr på hvad forskellen er, så derfor jeg er helt blank om hvilken model jeg bør vælge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262871
Med M9 får du en del af de features, som Tizen ellers kun kommer med på TV'ene, såsom 360 graders billedvisning, streaming til telefonen mv. Det var ikke noget jeg gad betale ekstra for.
Af Mac
#262873
Det er heller ikke features jeg har brug for, så M9 er udelukket.

Hvad med M7 og M8, jeg ville umiddelbart tro M8 er bedre?

Og har du forstand på HDCP 2.2?
Er i tvivl om min soundbar Samsung HW-H551 vil fungere i dette setup.
Af Mac
#262878
Nu er det da vidst kun for at forvirre mig...

De første kommentarer siger at fjernsynet selv upscaler, og nu bliver jeg anbefalet en afspiller fordi den er god til at upscale?

Derudover er det alt for dyrt... En afspiller som koster næste det samme som fjernsynet... arh...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262890
Som nævnt, så kan man opskalere enten i afspiller eller i TV. Oppo har en god upscaler, men den er dyr, så det er nok ikke så relevant.

Hvis prisen på M8 er lavere - hvilket det ser ud til - så er det vel bare at holde sig til den? Jeg har ikke testet M7, og Samsung har den ikke engang på deres hjemmeside.