Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mac
#262723
Vi har netop fået vores nye Samsung MU7005, og da vi kun har en ældgammel DVD-afspiller, vil vi også have en afspiller med opskalering og gerne Blue Ray.

Er der nogen som kan anbefale en afspiller?

Gerne Samsung så det hele passer sammen :-)
Af HrJensen1
#262810
Hvis vi snakker DVD film, er det lige meget om DVD maskinen eller om tv'et opskalerer. En dvd film er bare i gammeldags SD opløsning. Du kan sagtens afspille dvd film på en blu-ray maskine, men så opskalerer den bare signalet til 720 eller 1080 eller lign.
Så hvis din nuværende dvd maskine har hdmi, vil der ikke være nogen væsentlig ændring, hvis det fortsat kun er dvd film, som du vil afspille.
Blu-ray er et kæmpe spring op fra dvd.
Af Supergris
#262816
I dag hedder det jo" 4K ULTRA HD BLU-RAY-AFSPILLER", hvis du vil være med, helt fremme, og du vil have max. ud af dit tv...

Lidt info:

https://www.hifiklubben.dk/hifimagasine ... afspiller/

Igen, ligesom ved almindelige Blu-rays, skal du ikke forvente mirakler, med mindre, du smider en UHD-skive i.
Dit tv, vil højst sandsynligt, opskalere lige så godt, som en ny afspiller, når det drejer sig om skiver i mindre opløsning, end UHD...
Af Rødtop
#262817
som Rasmus tidligere har skrevet om, er en X-Boxs One en udemærket UHD blu Ray afspiller (lidt bøvlet menu, men fin afspiller) de er ret billige, købte min i el-Giganten for 1.200kr.
Af Mac
#262820
Så i bund og grund bør jeg holde mig fra en billig afspiller?

Havde faktisk overvejet en Xbox eller PS4, ville det være bedre valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262821
For lige at skære det ud i pap:
Alt hvad du sætter til dit TV med en opløsning lavere end 4K, som vises i fuldskærm, ER opskaleret. Ellers ville det ikke fylde hele skærmen. Så kan opskaleringen foretages INDEN signalet sendes til TVet - dvs. i selve afspilleren - eller det kan gøres når det ankommer til TVet, dvs. af TVet selv. Der er absolut ingen grund til at tro, at en afspiller, som kan opskalere til 4K, gør det bedre end Samsung-TV’et. Faktisk får Samsung ret megen ros for deres opskalering, så drop du blot dit krav om, at afspilleren skal kunne opskalere til 4K.
Af Mac
#262822
Okay.

Så hvis jeg vil ud og investere i en Blue Ray afspiller, hvad skal jeg så gå efter?

Jeg er villig til at smide omkring 1500 DKK for en afspiller, men er f.eks. PS4 også god som afspiller, for så kunne jeg også finde på at købe sådan en?
Af Supergris
#262826
Du burde lige sætte dig ind i det, jeg skrev!

Blu-ray er allerede en forældet teknologi, så måske ikke så meget ide i, at købe en sådan afspiller, nu du har fået nyt tv med 4K...
Af Supergris
#262833
Ja, det vil være det mest nærliggende, hvis du har planer om, at se, hvad dit tv er i stand til at præstere; selvfølgelig, hvis du kun søger en måde, at afspille dine gamle DVDer og Blu-ray-skiver på, så er der billigere løsninger..

Jeg ville overveje en af de nye Xboxer, hvis du, eller én i familien, har bare en lille lyst til at prøve at spille på dit nye tv, og samtidig have muligheden for, at kunne afspille alle typer skiver, der er på markedet i øjeblikket, så er der da en god ide til en julegave, og så er der rig mulighed for, at ønske sig spil, film og tilbehør, der kan afspilles i den allerbedste kvalitet...