Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260187
Ok anmeldelse fra gamereactor, den halter primært kun på kritikken af store spil som fylder på harddisken, og besværligheden af og hente opdateringer ned på nettet. Jeg synes ikke man kan argumentere at noget er kritisk ringere fordi ens internet nu ikke lige lever op til konsol industriens fremdrift og virkelighed.
Der er folk med 1Gbit linjer og der er folk med 512Kbit, sådan er virkeligheden, der er også dem som slet ikke har internet og de må de også acceptere.

Jeg synes det er lækkert at spillene endelig udnytter ens maskine potentiale og derved også må bruge mere plads for at udnytte det. Det gør oplevelsen bare lidt større og det argument som de kører på bekræfter jo så også dem som køber UHD Blu-ray og dem som streamer selvsamme film stræber efter bedre men ikke vil have medier, og synes det er ok men gerne vil have højeste opløsning og max framerate og hvad ellers man drømmer om. Bedre er bare dyrere på internet, maskiner og nok også strøm forbrug.
#260236
bbplayer skrev:Har du overvejet at det kunne blive XoX med VR, det behøver ikke være så langt væk.
Det er selvfølgelig også en mulighed. Spørgsmålet er bare hvor længe jeg skal vente. Men jo, absolut en mulighed.

Kunne faktisk godt finde på at hoppe på en Xbox One S lige nu. 1699,- inkl COD WWII og Assasins Creed Origins er en ret god pris.

Og så en opgradering til Xbox One X når den falder lidt i pris. :D
#260237
[quote="Rasmus Larsen"]
Jeg bruger pt. Xbox One S som UHD Blu-ray-afspiller, men det er efterhånden meget begrænset, hvad jeg ser på skive. Den er OK til opgaven, men det er lidt irriterende at skulle styre film vha. en spilcontroller.



Man kan faktisk købe fjernbetjening til den 8-)
#260307
Digital Foundry's anmeldelse er også landet:
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-x-review

Som nævnt i de andre anmeldelser er det lidt småt One X optimerede spil pt., med undtagelser som Gears of War 4 og (sjovt nok) et par Xbox 360 spil. Generelt er de rosende overfor One X'en og lover at følge op kontinuerlgt efterhånden, som der kommer mere indhold. Det de er mest kritiske overfor er andre medier end spil (f.eks. Youtube), hvor man ikke er garanteret 4K eller HDR selvom samme app/service tilbyder det på andre enheder.
Specielt er de meget rosende overfor den øgede performance ved ikke-optimerede spil, hvor de fleste af dem, de har testet, kører mærkbart bedre på One X'en.
#260313
Jeg bestilte en i August (Project Scorpio). Jeg gamer en del, og købte en Philips pos9002 for at kunne opleve nogle spil i 4k HDR (mest racing spil). Men da min nuværende gamingrig har et AMD Fury X med hdmi 1.4, så kan jeg ikke udnytte hverken opløsningen eller HDR grundet både teknik (hdmi 1.4) og hestekrafter :-) . Da AMD lader vente på sig for at release det nye Vega Rx til deres samarbejdsparterner, så man kan få et kort med 2 HDMI (TV og VR) og bedre køling, besluttede jeg mig til at købe et XoX. Haret Ps3 nu så det vil under alle omstændigheder blive en pæn opgradering :-)
Vh/T
#261031
Hej igen.

Dem af jer, der har fået skaffet sig en Xbox One X, har I fået testet UHD afspiller delen? Hvordan er billedet? Og i forhold til S modellen?
Og hvordan er den sammenlignet med f.eks. Sony UBP-X800? Selvfølgelig er den bedre, men hvor meget bedre er den? Jeg er nemlig lidt usikker på, om jeg skal anskaffe mig en Xbox One X, eller om jeg skal beholde min Ps4 og så bare købe en UHD afspiller.. :s HJÆÆÆLP
#261245
Så har jeg har min One X i godt en uges tid, og jeg er rigtig godt tilfreds!

Hvorfor?
- Spil ser virkelig flotte ud og kører mere flydende end min originale Xbox One. Af One X enhanced titler har jeg spillet Halo 3, Halo 5, Fallout 3, Hitman, Gears of War 4 og Forza Motorsport 7. Specielt Halo 5 kører flydende og specielt Forza Motorsport 7 ser godt ud. Alle spil er vist på et POS9002.
- Den er så godt som lydløs, når man spiller spil. Når man installerer spil eller ser Blu-ray kan man høre afspilleren, men det overdøves let af filmlyd. Uden brug af diske, så larmer blæseren i min Onkyo forstærker mere.
- Flere 1-2 år gamle spil får One X forbedringer, kan man købe forbedrede stortitler til omkring 200 kr. stykket. Bl.a. kan Hitman, Rise of the Tomb Raider, Gears of War 4 på nuværende tidspunkt købes billigt ift. normale konsolpriser. Deruodver er flere stortitler fra denne konsolgeneration på vej med One X forbedringer - f.eks. The Witcher 3, Fallout 4, Skyrim Enhanced Edition og Forza Horizon 3.
#261246
matthiasnielsen skrev:Så har jeg har min One X i godt en uges tid, og jeg er rigtig godt tilfreds!

Hvorfor?
- Spil ser virkelig flotte ud og kører mere flydende end min originale Xbox One. Af One X enhanced titler har jeg spillet Halo 3, Halo 5, Fallout 3, Hitman, Gears of War 4 og Forza Motorsport 7. Specielt Halo 5 kører flydende og specielt Forza Motorsport 7 ser godt ud. Alle spil er vist på et POS9002.
- Den er så godt som lydløs, når man spiller spil. Når man installerer spil eller ser Blu-ray kan man høre afspilleren, men det overdøves let af filmlyd. Uden brug af diske, så larmer blæseren i min Onkyo forstærker mere.
- Flere 1-2 år gamle spil får One X forbedringer, kan man købe forbedrede stortitler til omkring 200 kr. stykket. Bl.a. kan Hitman, Rise of the Tomb Raider, Gears of War 4 på nuværende tidspunkt købes billigt ift. normale konsolpriser. Deruodver er flere stortitler fra denne konsolgeneration på vej med One X forbedringer - f.eks. The Witcher 3, Fallout 4, Skyrim Enhanced Edition og Forza Horizon 3.
Godt at høre din mening! Jeg er stadig lidt i tvivl angående dens præstationer, når dens UHD afspiller spiller. Er kvaliteten god? Og er HDR og sort niveauet blevet bedre efter opdatering? :)