Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260171
Ja. Den er der endnu mindre styr på. Vi har ikke testmønstre, der kan trigge DV og Calman har ikke et ordentlig flow til kalibrering af DV heller.
Af Feliks
#261191
I skriver at det er svært at sammenligne med konkurrenter, da prisen er så meget højere. Men i nævner slet ikke Loewe, som jo velsagtens er B&Os direkte konkurrent i den her sammenhæng. Deres Bild7 er prissat lidt lavere, og Bild9 befinder sig i nogenlunde samme (vanvittige) luftlag. Det kunne være interessant om i drog sammenligning imellem disse to konkurrenter.
#261200
Vi har ikke testet Loewe og kun set dem lejlighedsvist ved messer, så jeg vil helst ikke udtale mig om hvorvidt de er en værdig kandidat. Lydmæssigt, så har jeg dog ikke været imponeret over 7 eller 9, men igen så er det svært at vurdere på et messegulv, selvom Loewes stand stod ret isoleret.
Af Emilos88
#266781
Nu hvor I reklamere så meget for tv'et så begynder det at friste over evne, men der er nogle få spørgsmål som jeg gerne kunne tænke mig besvaret.

Ved I om 60Hz problemet med Dolby Vision er løst, eller hvornår det bliver løst,

Ved I hvornår Mybuttons begynder at virke?

B&O har en video på youtube der viser brug af en Google Home på en Horizon, er det samme mulig på en Eclipse, og skal der er BEOLINK GATEWAY imellem?

Andre må meget gerne svare også hvis de kan :)
#266790
Jeg har oplevet problemet med DV på andre LG-TV, så jeg er ikke sikker på, at det er 100% relateret til Eclipse. DV har jo efterfølgende vist sig at have andre mangler også. Problemet med at signalet forsvinder på ATV 4K løses ved blot at lade boksen styre SDR/HDR og frekvens automatisk for så holder interfacet op med at køre i 60 Hz 4K DV, men blot i 60 Hz 4K SDR. Det skulle ikke give problemer.

De øvrige spørgsmål har jeg ikke svaret på, men Horizon kører jo et helt andet styresystem end Eclipse, så du får ikke samme Google-funktioner på Eclipse. LG tilføjer Google Assistent på deres 2018-modeller, og Eclipse på formodes at ryge op på denne platform når der skal 2018-skærme i pakken (C8) i stedet for 2017-skærme (C7). Jeg er selv lidt spændt på hvordan de tackler dén.
Af Emilos88
#266802
Hej Torben,

Det var dette jeg tænkte på:
https://www.youtube.com/watch?v=ISpY3BNk21E

Virker meget smart, umiddelbart ikke noget der skyldes Android platformen, og derfor tænkte jeg at dette også måske var muligt på Eclipse, men om den skal bruge en gateway synes jeg ikke at blive klog på.

Løsning du snakker om med Apple tv, skal det forstås sådan at det kun er interface at der er problem, men ikke ved afspilning i Netflix eller Itunes eksempelvis.
#266808
Det er kun 60 Hz 4K Dolby Vision, som giver problemer og det eneste sted på ATV, hvor der afspilles indhold i så høj frekvens, er hvis du sætter boksen til at køre fixed 4K DV i 60 Hz. Sætter du den til at styre frekvens og HDR automatisk, så vil du kunne sætte interfacet til at køre 60 Hz 4K SDR og så skifter den selv til HDR når der er film. Ingen film er skudt i 60 Hz DV, så du render ikke ind i begrænsningen, som jeg omtaler i anmeldelsen.

Den video du linker til benytter en Chromecast i Horizon. Det har som sådan ikke noget med Horizon at gøre - du skal bare have en CC sat i TV'et og så have Googles højttaler.
Af OleJeppesen
#272488
Hej Torben.

Tak for en glimrende anmeldelse. Hvordan kalibrerer man tv'et? Jeg mener: Nu har jeg valgt ekspert profilen (lys). Men hvad så med alle de andre muligheder for at indstille billedet. Hvad skal de stå på, ifølge din anmeldelse? Eller skal jeg kigge i en anmeldelse af LG C7/B7?

På forhånd tak,

Ole
Af OleJeppesen
#272495
Torben Rasmussen skrev:Der er da givet ret minutiøse forslag til indstillingerne i anmeldelsen? Se skemaet under "målinger".
Tak for hurtig respons!

Men er det ikke resultatet af kalibreringen. Der kan jeg jo ikke se hvordan der er skruet på de forskellige parametre for at komme frem til den endelige indstilling. Eller er der noget jeg har misforstået?