Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258863
Har lige købt et fabriksnyt LG OLED55C7 TV til 15.000 kr. Jeg betinger mig at TVét er i fabriksemballagen og ikke har været åbnet og forhandleren garanterer dette. Øverst på emballagen ser tapen også fin ud har tydeligvis ikke været åbnet.Jeg ser at der er sat 3 løse hvide plasticstrips om emballagen. Forhandleren oplyser at noget som han har sat på for at "afstive" emballagen.
Da jeg kommer hjem og har monteret TVét, opdager jeg at flamingoen, som jeg har lagt ned i emballagen, falder ud af bunden, når jeg løfter emballagen, og ser til min store overraskelse at den tykke kraftige papkarton (det yderste lag på emballagen) er omhyggeligt skåret væk i bunden af emballagen, så man ikke kan se noget når TV står normalt i emballagen.
Jeg klager til forhandleren over st have fået et demo TV, på trods af løfter om uåbnet emballage. Nu siger forhandleren at alle OLED TV kommer fra fabrikkerne hvor den kraftige yderste lag papkarton er skåret ud i bunden, og siger nu at det fabrikken som har monteret de 3 hvide plasticstrips om emballagen.
Er der nogen her der kan bekræfte, at der fra LG /Sony ikke er bund i emballage til OLED TV??
#258866
Den yderste pap er en skal, som sidder ned over resten af indpakningen. Selve TVet står i en lille papbakke, som bliver stående når du løfter overdelen af.

Se her:
https://youtu.be/hvdWI72qNKA

Stort set alle TV benytter denne form for emballage, hvor du kan pille toppen af og resten bliver stående på gulvet.
#258872
Kalundborgjyden1 skrev:Har lige købt et fabriksnyt LG OLED55C7 TV til 15.000 kr. Jeg betinger mig at TVét er i fabriksemballagen og ikke har været åbnet og forhandleren garanterer dette. Øverst på emballagen ser tapen også fin ud har tydeligvis ikke været åbnet.Jeg ser at der er sat 3 løse hvide plasticstrips om emballagen. Forhandleren oplyser at noget som han har sat på for at "afstive" emballagen.
Da jeg kommer hjem og har monteret TVét, opdager jeg at flamingoen, som jeg har lagt ned i emballagen, falder ud af bunden, når jeg løfter emballagen, og ser til min store overraskelse at den tykke kraftige papkarton (det yderste lag på emballagen) er omhyggeligt skåret væk i bunden af emballagen, så man ikke kan se noget når TV står normalt i emballagen.
Jeg klager til forhandleren over st have fået et demo TV, på trods af løfter om uåbnet emballage. Nu siger forhandleren at alle OLED TV kommer fra fabrikkerne hvor den kraftige yderste lag papkarton er skåret ud i bunden, og siger nu at det fabrikken som har monteret de 3 hvide plasticstrips om emballagen.
Er der nogen her der kan bekræfte, at der fra LG /Sony ikke er bund i emballage til OLED TV??
Til næste gang skal du nok liiiige lave lidt research, inden du beskylder en sælger/butik for at snyde dig.
#258877
Kalundborgjyden1 skrev:Jeg ser at der er sat 3 løse hvide plasticstrips om emballagen. Forhandleren oplyser at noget som han har sat på for at "afstive" emballagen.
Mit var 100% uåbnet, og der sad også de hvide strips , tape på , for at holde på emballage, så mon ikke du har hidset dig op over noget som ikke er korrekt.

Hvis du er så vild efter at få det bekræftet, så få fat i service menu, og check at antal timer tv har købt nok matcher nogle tests fra fabrikken og ikke andet.
#258992
Det helt store problem er at når tv kasserne de bare bliver slæbt hen over lager/butik frem og tilbage så mister de altså den tape der sidder i bunden og holder tv i papkassen....så derfor når jeg får en "55 + tjekker jeg altid at der er nok tape i bund...har haft et par near misses - MEN når der er de hvide stripes på ved man at det er sikkert! men gid de ville sætte det på dem alle :-)
#259004
Basto skrev:Jeg har det på samme måde .. nyt er nyt ..
Åbnet = demo og afslag i prisen
Jeg køber tit brugt elektronik på dba .
Men intet slår glæden ved at åbne kassen og pakke ud og man er den første der sætter strøm til

Mvh Michael
Fint nok. Men så er det også slut med fortrydelsesretten. Er du klar til at skulle undvære den service?