Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256346
Har lige modtaget denne film fra elgiganten på UHD Blu-ray, og er overrasket over den ikke indeholder nogle nordiske tekster? Er det virkelig korrekt?

Bagsiden har da alle nordiske lande nævnt. Eller skal jeg afprøve Blu-ray udgaven og det er kun UHD udgaven som ikke har nordiske tekster?

Andre som har lagt mærke til dette?
#256354
Har lige tjekket, der er IKKE DK tekster på UHD disken. Det er sku en ommer. Betaler dobbelt op og så er der ikke DK tekster på. !:(

Kan se der er skrevet om det også på DAHF.dk

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=16&t=46404&start=15
#256357
Tak, så må jeg bare acceptere det. Tænk, at man i Danmark kan komme ud for dette i en butik. Det kan jo være det bliver til en bytter, hvor man får muligheden for at bytte sin UHD skive men så er den vist set og sat på hylden.
#256371
CDON viser back cover og da står dansk kun under blu-ray, ikke UHD. Desværre er der så kun Atmos lyd på UHD, så man må vælge :-(
#256379
Skrev til min kontakt hos Disney. Det den Engelske UHD blu-ray som er udgivet i Danmark og det står også på bagsiden af coveret, men man skal lige bruge lidt tid før man finder det. Under 4k ultra HD disc, står der Movie only - English version. Der burde nok være et mærkat på forsiden hvor der står UHD blu-rar disc er UDEN Danske tekster!. Har ikke kunne få at vide hvad der ligger til grund for at udgive den Engelske version i Danmark.
#256391
Det kommer vel an på dit setup, har ikke brugt fysiske medier længe, så kender ikke begrænsningerne i detaljer. Måske noget med at afspille via Kodi, hvis dit tv understøtter det? Understøtter bluray afspillere ikke USB keys, hvor man kunne tilføje subs?

Pas ;)
#256393
De film jeg ser i UHD, er fysiske medier, derfor har jeg købt UHD Blu-ray afspiller, kvaliteten og bitrate opnår du endnu ikke ved streaming i den kvalitet. Min kodi boks klarer kun mindre gode bitrates som ikke hjælper her, så jeg tror desværre ikke en usb stick er løsningen, for sådan var et fysisk medie nok ikke tiltænkt at skulle få undertekster på, og når jeg nævner det, så skal denne undertekst times til filmen, og det kan jo være svært afhængig af framerate , position start og indhold.

Så jeg må nok leve uden indtil da, og starte den almindelige Blu-ray hvis jeg vil have tekster på.
#256411
Jeg købte filmen i fredag og blev da overasket da jeg kom hjem med den fra Elgiganten, at den ikke havde DK tekster på i UHD udgaven. Synes egentlig det er lidt irriterende det ikke fremgår bare lidt mere tydeligt.
Well men nu vil jeg da lige teste af hvordan det virker med eksterne undertekster til OPPO'en - anede jeg ikke man kunne. Ret smart synes jeg.