Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wolff
#255989
Jeg leder efter en afspiller til at ledsage mit nye Sony OLED når det ruller ind af døren i løbet af ugen. Jeg har derfor kigget på LGs UP970 da den er noget billigere end OPPOs tilsvarende med DV understøttelse. Jeg har fundet afspilleren på den tyske Amazon til lige knap 2000kr, altså 500kr billigere end her hjemme.

MEN! Er der noget man skal være opmærksom på når man køber sådan noget fra et andet land? Har den en anden regions lås end den danske version eller kan der være andre forhindringer som ikke retfærdiggøre de 500kr sparet?
Brugeravatar
Af bbplayer
#255993
Du betaler altid moms hos amazon, når varen sælges af dem direkte, finder du varen hos en af deres dealers, så kan du komme uden om momsen.

Du skal bide mærke i UK pris, og så den UK pris du sender ved betaling, de er altid højere fordi moms lægges til, det står også i deres betingelser omkring VAT. Samme sker i Tyskland.

Mener ikke Ebay er et problem, de har dog et andet problem som er kuren, du betaler i UK eller EUR, og når du betaler med VISA , kan det blive en del dyrere end først antaget når kursen betales i DKR
Af Wolff
#256004
Okay. Så kan jeg godt se besparelsen går hen og bliver minimal og måske ikke besværet værd.
Nu læser jeg så lidt kommentarer omkring meget støj fra afspilleren.
Er det slet ikke muligt at få en afspiller som understøtter DV uden den koster det halve af fjernsynet selv(OPPO)? ::l
Af Bond
#256006
Har også kun hørt negativt om LGs UP970 "støj"
Har selv en OPPO 203 den er helt tyst og levere et framragende billede, også i Dolby Vision. Og så kan man b.la. twigge den på billede siden. Måske en høj pris for nogen, men i min optik er den alle pengene værd.
Af bphhm
#256007
Har du kigget på Panasonic's 4k afspillere f.eks. DMP-UB300? Koster 2300 kr hos AV connection.

Har selv DMP-UB700 men må erkende at jeg stort set aldrig bruger den da jeg streamer fra Netflix og Amazon. Og der er yderst begrænset antal interessante 4k film på bluray
Af Turbo
#256024
Så vidt jeg ved er UHD BD regions fri - skiverne er i hvert fald.

Før i tiden hvis man købte TV o.l. i et andet land, kunne der være problemer med bl.a. automatisk firmware update - om det stadig er et problem i dag, ved jeg ikke.

Når man handler via Internettet i et andet EU land, betales der moms i det land man handler i og der skal ikke betales Dansk moms. Dette er en EU regel.
Handler man uden for EU er der nogle helt andre regler, det er vist 85,- kr. eller 90,- kr. grænsen er. Derover skal der betales Dansk moms og evt. afgift.
Brugeravatar
Af bbplayer
#256031
Wolff skrev:Nu læser jeg så lidt kommentarer omkring meget støj fra afspilleren.
På udenlandske forums er meldingen at det er serieproduktion 03/2017 som har drev som støjer. Det kan jeg dog ikke bekræfte, når det kun er læst men det passer måske meget godt med det vindue der var i Bilka/føtex da de lige pludselig ikke havde flere til salg, og så startede de op igen, som om de fik et GO! eller restlager som måske skulle tømmes.

Anyways nyere up970 skulle vist være bedre og nu med DV :)
Turbo skrev: Når man handler via Internettet i et andet EU land, betales der moms i det land man handler i og der skal ikke betales Dansk moms. Dette er en EU regel.
Handler man uden for EU er der nogle helt andre regler, det er vist 85,- kr. eller 90,- kr. grænsen er. Derover skal der betales Dansk moms og evt. afgift.
Ikke korrekt, når du handler for ca. 340.000 med Danmark, så skal der betales moms i det land vares sendes til, så enkelt er den regel.
Fjernsalg er salg af varer til private inden for EU, hvor du som sælger er direkte eller indirekte involveret i transporten af varen til kunden, for eksempel postordresalg via internettet.
Sælger du varer for mere end 100.000 euro i et kalenderår, skal du momsregistreres og betale moms i kundens hjemland. Nogle EU-lande har nedsat registreringsgrænsen til 35.000 euro.
mere her: http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2900
Af lennon
#256033
Jeg har ikke styr på handelsbetingelserne hos Amazon . Men de er så heller ikke den billigste på de Tyske prissøgemaskiner . Den billigste jeg fandt tar ca 1740kr for produktet incl moms, men plus forsendelse . .
Af Wolff
#256034
Jeg kan se der er lidt afgifter man skal tage højde for. så må jeg jo finde ud af om det kan betale sig :)
Lennon jeg finder den også fint til 1740kr problemet er bare at det eneste sted jeg har fundet hvor de samtidig sender til DK var på Amazon. Det er selvfølgelig også et lille krav der ikke blev nævnt i min oprindelige tråd :-)

Kunne det tænkes at Sony indlemmer DV i deres X800 samtidig med det kommer til A1'erne? Jeg læste et sted på avforums at der var mulighed for det. Sony vil bare se markedet an før de går med på legen.
Af Turbo
#256036
bbplayer skrev:
Turbo skrev: Når man handler via Internettet i et andet EU land, betales der moms i det land man handler i og der skal ikke betales Dansk moms. Dette er en EU regel.
Handler man uden for EU er der nogle helt andre regler, det er vist 85,- kr. eller 90,- kr. grænsen er. Derover skal der betales Dansk moms og evt. afgift.
Ikke korrekt, når du handler for ca. 340.000 med Danmark, så skal der betales moms i det land vares sendes til, så enkelt er den regel.
bbplayer skrev:Fjernsalg er salg af varer til private inden for EU, hvor du som sælger er direkte eller indirekte involveret i transporten af varen til kunden, for eksempel postordresalg via internettet.
Sælger du varer for mere end 100.000 euro i et kalenderår, skal du momsregistreres og betale moms i kundens hjemland. Nogle EU-lande har nedsat registreringsgrænsen til 35.000 euro.
mere her: http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2900
Er der tale om at Wolff skal sælge vare?? Nej, han vil KØBE for ca. 2k. Dit indlæg er ubrugeligt, og du har KUN lavet det for at starte en latterlig diskussion.

Im out again from here.
Brugeravatar
Af bbplayer
#256037
Turbo skrev:
bbplayer skrev:
Turbo skrev: Når man handler via Internettet i et andet EU land, betales der moms i det land man handler i og der skal ikke betales Dansk moms. Dette er en EU regel.
Handler man uden for EU er der nogle helt andre regler, det er vist 85,- kr. eller 90,- kr. grænsen er. Derover skal der betales Dansk moms og evt. afgift.
Ikke korrekt, når du handler for ca. 340.000 med Danmark, så skal der betales moms i det land vares sendes til, så enkelt er den regel.
bbplayer skrev:Fjernsalg er salg af varer til private inden for EU, hvor du som sælger er direkte eller indirekte involveret i transporten af varen til kunden, for eksempel postordresalg via internettet.
Sælger du varer for mere end 100.000 euro i et kalenderår, skal du momsregistreres og betale moms i kundens hjemland. Nogle EU-lande har nedsat registreringsgrænsen til 35.000 euro.
mere her: http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2900
Er der tale om at Wolff skal sælge vare?? Nej, han vil KØBE for ca. 2k. Dit indlæg er ubrugeligt, og du har KUN lavet det for at starte en latterlig diskussion.

Im out again from here.
- Det er Wolff som skal købe hos en virksomhed i EU, som sælger til andet EU land, så er disse regler pålagt af EU, og derfor forklarer SKAT dette som de gør.

Det er dit problem hvis du ikke forstår, det skal vi ikke uddybe her, bare du gider undersøge det eller lære det når du køber, så er det helt iorden.

Emnet har OGSÅ været debatteret ofte på andre forum, lær at bruge google.

http://filmz.dk/forum/tagwall/told-moms ... o-uk-61954

Her er Amazon's forklaring, hvis du kan forstå engelsk :)
https://www.amazon.co.uk/gp/help/custom ... =201895760