Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#255109
Jeg synes jeg forstod hvornår DV er bedre end HDR , og nu er det jeg formoder en film må optages i DV, før det kan udnyttes.

Eller er det spørgmålet om redigering og der sidder nogle og lægger farvelade på og vælger farve profilerne igennem en hel film? Jeg spørger fordi HDR materiale på Netflix nu er DV materiale.
(Jeg kan stadig få HDR men så skal det igennem app på min UHD Samsung afspiller)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255118
Man optager ikke som sådan direkte i HDR10 eller Dolby Vision. I stedet lader man kameraet fange så meget dynamik og farverum, som det er i stand til. I studiet begynder man så at gradere og justere. Når studiet engang er færdig trykkes der på output og så laves en version af filmen/serien i hhv. Dolby Vision og HDR10 format (Dolby Vision kan i praksis lægges ovenpå som et lag).

Dolby har arbejdet på at få studierne til at tage denne arbejdsgang i brug netop, så udgivelse i formatet ikke kræver markant ekstraarbejde.
Brugeravatar
Af bbplayer
#256161
Rasmus Larsen skrev:The Fate of the Furious (Fast & the Furious 8) kommer også i Dolby Vison på Blu-ray.
Jeg har lige fået denne på UHD og bed mærke i at du skriver den også er i DV på Blu-ray mediet? Spørgsmålet er så, hvilke Blu-ray afspillere håndterer dette? Eller var det bare lidt forkert formuleret :) Kan i hvert fald bekræfte F8 på UHD Blu-ray har DV.
Af steen6400
#261897
Har lige fået Spider-Man Homecoming ind ad døren og var positiv overrasket over at der står Dolby Vision på coveret. Ærgerligt at det ikke er standard for UHD film, der er lavet i DV.