Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253064
Er jeg den eneste der ikke får vist nyhedsbrevet korrekt i Outlook 2016? Jeg får kun vist den korte introduktionstekst (der hvor der står velkommen etc.) til nyhederne, men ikke selve nyhederne. Hvis jeg bruger Windows 10 egen mail-app, vises den fint. Det samme gælder i browseren.
Vedhæftede filer
Capture.PNG
Capture.PNG (326.59 KiB) Vist 2509 gange
#253082
Jeg har fået samme melding fra to andre modtagere af nyhedsbrevet. Der er tilsyneladende problemer med Outlook 2016. Ift. fejlsøgning er jeg lidt handikappet af, at jeg ikke selv har nyeste Windows og Office-pakke installeret, men jeg forstår ikke, hvorfor Outlook smider størstedelen af nyhedsbrevet væk. Det er bare nogle <table> rækker og kolonner.

Er der nogle derude med teknisk indsigt i email-klienter, som kan byde ind?
#253563
Rasmus Larsen skrev:Mange tak Kim.

Vi har forsøgt at køre nyhedsbrevene igennem testere til de klienter, som vi ikke selv har installeret. Håber at fejl er fanget.
Rasmus, det ser ud til at have løst problemet. Du får mange tak.
#253564
Super! Mange tak for feedback, Lasse.

Hvis andre med lignende problemer i fremtiden skulle lande i denne tråd, så kan jeg tilføje, at problemet umiddelbart skyldtes 2 ting:
- manglende width-angivelse på et lille ikon, der var gemt som gif-billede
- flere <table> med 3 <td> i hver, som havde en lidt særlig width. Disse tables blev fjernet og i stedet kørt sammen i én, hvor der i stedet blev brugt flere <tr> rækker.

Hvorfor outlook så valgte helt at fjerne tabellerne i stedet for i det mindste at forsøge at vise dem, er jeg ikke blevet klogere på, men HTML og emails følger jo generelt ikke standarderne så stringent, så der er mange finurligheder.