Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tla
#245113
Nvidia har åbenbart ikke en aftale med Amazon Video får alle lande så tænker det er med vilje den selv afinstallerer Appen hvis den kan se den ikke er i supporterede lande.
Af YCSMS
#245156
Hej
Jeg overvejer at købe Nvidia Shield. Pt har jeg chromecast, gammel AppleTV samt Tvix mediecenter, som er ved at være forældet. Tanken var derfor, at Shield kunne erstatte alle tre.

En ting som jeg er glad for på min Tvix er, at det er muligt at få covers på mapperne på min HDD. Dvs at jeg får en oversigt ala Netflix. Er dette også muligt via et af programmerne på Shield, Kodi fx?
Af Hanga
#245158
Jeg har siden 3.x update haft en del problemer med billedkvaliteten fra min Shield. Håbede at den nye update ville fixe det, men det har den tilsyneladende ikke gjort.

Jeg oplever en del banding, der især er tydelig i mange mørke scener. Det forekommer i alle apps og sågar i start menuen, som I kan se på dette billede:

Billede

Derudover har jeg af og til oplevet, at visse film er lidt hakkende i Kodi/SPMC, hvis jeg har auto refresh rate slået til. Slår jeg det fra, kører det fint, men så udnytter jeg jo ikke f.eks. de film der er i 24p.

Mit setup (HDMI) : Shield 2015 -> Yamaha RX-V1073 reciever -> Panasonic V10.

Problemet med banding forsvinder ikke, hvis jeg tilslutter shield direkte til TV.

Jeg har prøvet at lege lidt med settings, men jeg synes ikke at jeg kan fixe problemerne.

Hvis der er nogen derude der har idéer til løsninger, vil jeg virkelig sætte pris på det :)
Af plysgaard
#245160
Stig skrev:
Hedensted skrev:
@bullerfnis
Ja, du kan caste til Shield. Jeg kører med min Shield TV på kablet netværksforbindelse, og der har cast funktionen af og til været lidt "shaky". Generelt har chromecast funktionen vist fungeret meget bedre når boksen er opkoblet trådløst via WiFi. Men med nyeste Shield TV Nougat update og update til HBO Nordic app ditto (som netop er en app hvor cast nogle gange har drillet), ser alt umiddelbart ud til at fungere perfekt med Shield TV på kablet netværk. Så tror børnesygdommene er ved at være ovre :-)
Jeg kører det også på kabel og den nyeste version kører bare klippestabilt, både på WAN og LAN! Jeg har kun brugt HBO og Youtube apps til at caste!
Af bullerfnis
#245164
Hej

Så er jeg kommet godt igang med min shield, den er jo lækker!

Meeeen jeg har fået amazon på, men lyden er ca 0.7 sekund foran! Og det er så irriterende! Det er alle de 3 programmer jeg har prøvet, grand tour og 2 andre serier, kan man gør noget der? Og har i oplevet det?

Og geforce now er jo ret fedt! Dog har jeg lidt problemer med at der er kun er 2/4 i signal til serveren, så nogengange er billed kvaæiteten lav. Men den viser at der er bedre net og mindre lag end pånrævet når jeg køre den test de har.
Af bullerfnis
#245182
Ej er ved at få fnat af det.. Amazon video passer ikke og ted talk gør heller ikke.. Men netflix passer fint? Er det ikke mærkeligt? Er det hvis den trækker på amerikansk servere på ted talk og amazon? Netdlix har jo servere i Danmark?

Nogen af jer som har oplevet dette, dller kan teste?

Nvidia shield > forstærker > tv hdmi arc..

Og jeg var været inde og rette audio sync i shield
Brugeravatar
Af Stig
#245184
Lyd & billede hos både Amazon og TED er fint i sync hos mig, men jeg har et lidt andet setup:

Nvidea Shield -[hdmi arc]-> TV -[optisk digital]-> Stereoforstærker med indb. DAC.

Kører med standard indstillinger. Har ikke været inde og pille i nogle audio sync settings eller lign.
Edit: Jeg har Audio video sync stående på 50ms forsinkelse (vil gætte på det er standard-værdi da jeg ikke husker at have pillet?...), og har på et tidspunkt været inde og slå surround fra da jeg kører et rent stereo-setup. Alle apps jeg har prøvet kører med lyd og billede fint i sync.

Min er selvfølgelig den ældre 2015 model. Men de skulle hardware-mæssigt nærmest være ens.

Hvis der ikke er nogen her der kan hjælpe, så kan du jo evt. også prøve Nvidea's forum for Shield TV. Der er nok flere brugere:
https://forums.geforce.com/default/board/159/

PS. Kan forskellen du oplever imellem apps have noget at gøre med om der er lyd i stereo eller surround? Netflix understøtter surround, vil gætte på at TED kun er i stereo. Amazon ved jeg ikke, men måske også kun stereo?
Af digitalt.tv
#245194
Helskov skrev: Der meldes om samme problem på Sony Android Tv. Jeg ville så blot ønske jeg kunne få appen frem på min shield. :o
Virker det ikke med at sætte Location status til off, så prøv evt. også at sætte Shield sprog til Engelsk, hvis du kører med dansk. Så dukkede den op hos mig.
Af bullerfnis
#245197
Helskov skrev:Omkring lip sync på Amazon appen er du ikke alene.

https://forums.geforce.com/default/topi ... rade-5-0-/

Der meldes om samme problem på Sony Android Tv. Jeg ville så blot ønske jeg kunne få appen frem på min shield. :o

Du skal bare slå location fra, og sproget til engelsk (USA eller United Kingdom) så dukker amazon automatisk op og virker :)

Men jeg må prøve med et andet setop så hvis det er... Måske skal jeg bare sætte boksen til mit TV, har jo HDMI arc til forstærkeren alligevel..
Af Pedling
#245198
I forhold til Amazon Prime på Nvidia Shield (Android 7), men skal sætte sprog på Engelsk (UK eller USA), samt slå location fra...

Efterfølgende dukker Amazon op i dine Apps!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245207
Hanga skrev:Jeg har siden 3.x update haft en del problemer med billedkvaliteten fra min Shield. Håbede at den nye update ville fixe det, men det har den tilsyneladende ikke gjort.

Jeg oplever en del banding, der især er tydelig i mange mørke scener. Det forekommer i alle apps og sågar i start menuen, som I kan se på dette billede
Hvad kører du med for RGB range på hhv. boks og TV? Og har du boksen til at udsende i en specifik chroma? (f.eks. 4:4:4)
Af Hanga
#245232
Rasmus Larsen skrev:
Hvad kører du med for RGB range på hhv. boks og TV? Og har du boksen til at udsende i en specifik chroma? (f.eks. 4:4:4)
Hej Rasmus

På boksen har jeg prøvet både RGB og YCbCr 4:4:4, og det er med samme resultat. Måske lidt bedre med sidstnævnte men det kan godt være noget jeg bilder mig ind. Efter updaten er YCbCr 4:2:2 kommet til som en mulighed, men umiddelbart gør den heller ingen forskel.
Dynamic range er sat til limited, hvilket må være korrekt til et TV. Ved Full bliver det meget mørkt og bandingen er der i øvrigt stadig.

Jeg tror ikke jeg har mulighed for at installere color space og lign. på tv'et - jeg ved ikke om du kan huske indstillingsmulighederne på Panasonic 2009 generationen, men det er umiddelbart ret sparsomt hvad der er af muligheder.

Jeg bruger TV'ets THX profil og har generelt ikke problemer med banding andet end ved Shield.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245259
Okay, det lyder som om at du har prøvet en del krydsninger :)

Generelt kan man jo sige, at "limited/begrænset" er korrekt til tv-skærme. Bruger man "Full" (der er tiltænkt PC-monitorer) skal tv-skærmen også sættes op til at forvente et "Full" signal på den pågældende HDMI-port - ellers klipper man detaljer i begge ende og gør billedet for mørkt/lyst afhængigt af scenen. Det er ikke alle tv-skærme, hvor dette er helt så nemt at opsætte, så som udgangpunkt bør man bare bruge limited.

Ift. RGB / YCbCr så er RGB også en PC-format. Video er generelt i 4:2:0 chroma subsampling så det kan man lige så godt outputte fra sin afspillerenhed, med mindre at man mener, at afspilleren er bedre til at lave opkonverteringen end tv-skærmen er det. Ingen grund til at bruge 4:2:2 dog, da man så får flere konverteringer undervejs.

Jeg har stadig et Panasonic plasma-TV stående, men det er nyere, så jeg tror, at de har ændret mulighederne i menuen. Jeg har haft Nvidia Shield sat til skærmen, men jeg husker ikke umiddelbart, at det gav banding.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19