Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
#244864
Jeg har ikke den gamle, ellers ville jeg ikke skifte.

Men er den til at anbefale? For så tror keg at jeg vil få den bestilt ved komplett eller elgiganten.dk her en af dagene..

Den skal mest bruges til medie center, og til nogle få hygge spil.
Af tla
#244880
Min personlige holdning er at hybrid diske som den i Shield TV Pro er noget rod. Typisk ender man med inkonsistent performance.

Så medmindre du har brug for de ekstra porte så ville jeg gå efter den billige + 64GB eller mere USB 3.0 Flash Storage.

Rent generelt så vil jeg mene den er den bedste streaming enhed "out of the box", den kan mere eller mindre spille alt, der er Chromecast indbygget, Android TV, Jodi, Plex, support for SMB (sjældent set på Android) og rigtig god software support fra Nvidia.

Du kunne muligvis lave en der har flere hestekræfter og fungerer som en PC ved fx at få en Kaby Lake NUC men det er også gerne 5-6k og så mister du alt hvad der hedder Android, Chromecast og at tingene nærmest virker ud at boksen.

Der mangler stadigvæk på App-fronten i forhold til det danske marked, men det er ikke anderledes på andre platforme pånær Apple TV hvor Danmark typisk har travlt med at være med på moden end at supportere en platform der har været det længere og faktisk findes på fjernsyn i dag.
Af bullerfnis
#245027
Så fik jeg købt en fra elgiganten..

HÅBER de når at levere til til swippbox imorgen så jeg kan hente den inden weekenden, bestilte onsdag aften.. Kan se de har lavet Track And Trace.. Men kan endnu ikke se bring har modtaget den :(

Men krydser fingre!

Så skal jeg dælme lege da hehe
Af Hanga
#245032
Så fik jeg opdateret min Shield (2015).

Jeg har et par spørgsmål til settings.

Resolution: Tidligere anbefalede den mig 60Hz, nu anbefaler den 59.940Hz. Hvad er det rigtige at vælge? (jeg bruger SPMC med auto refresh rate).

Color: Skal jeg vælge RGB, YCbCr 4:4:4 8 bit eller YCbCr 4:2:2 12 bit ?

Mit TV er et Panasonic V10 plasma.
Brugeravatar
Af Stig
#245037
Hvis man ikke kan se Amazon app'en, så gå til Settings->Location og slå "Location status" fra.
Virker hos mig.
Af bullerfnis
#245041
Stig:

Er det for reals?? ! Så er det jo monster lækkert! Så kan man bruge den til alle streaming apps nu??

Viaplay er lige kommet, Netflix, og Amazon ??

Hvad med HBO Nordic, virker det ? :) Glæder mig så meget til at forhåbeligt at modtage den imorgen! :)

Kan læse mig til man kan bruge PS4 controller, er det nemt nok, og virker det ?? Eller skal man ud og investere i en nvidia controller hvis man vil spille 2 på den? :)
Brugeravatar
Af Stig
#245042
HBO Nordic er der ikke som native Android TV app. Der må du bruge chromecast. Men Netflix, Amazon og Viaplay, ja.
Af bullerfnis
#245043
Well, det er også fair nok :)

Der er indbygget cast funktion i ikke? :)

Og kan man bruge en USB 3.0 harddisk til at udvide plads,eller kun USB 3.0 Stick ?? Tænker på hastighed og funktionalitet.. :)
Af Hedensted
#245049
Hej alle. Tænker på at skifte min kineser Android med en nvidea shield men har et par spg. Kan man sideloade Android Apps? I et indlæg blev der sagt at man bare kunne slå location fra, så kunne boksen køre udenlandsk streaming? Hvad med IP? Kan man ændre IP adresse fast i indstillinger? Hilsen claus
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245050
Du kan godt sideloade apps, men udfordringen er, at en del af dem er mobil-apps (så forkert orientering, lavet til touch. dårlige streaming-kvalitet fordi de tror der sidder en mobil i enden).

Generelt kigger udenlandske apps på DNS ud til din boks. Nogen bruger geo-blokering, andre gør ikke. Så hvis du vil bruge udenlandske tjenester kan du nogen gange komme igennem uden yderligere arbejde, andre gange skal du lige have fat i en af de her DNS-unblocker tjenester (Unotelly, Unblock-US, Unlocator osv.). Derudover skal du have adgang til den amerikanske Google Play-butik for at hente apps ned. De er typisk ikke tilgængelige i den danske.
Brugeravatar
Af Stig
#245104
Hedensted skrev: I et indlæg blev der sagt at man bare kunne slå location fra, så kunne boksen køre udenlandsk streaming?
Den location jeg snakkede om at slå fra, har ikke noget med regions-opsætning som sådan at gøre. Jeg mener i hvert fald bare at det er lokations-beregning ud fra synlige/forbundne WiFi hotspots. Altså ligesom en telefon kan pejle omtrentlig lokation uden GPS, men alene med WiFi (og telefon-maste) pejling. Mener faktisk også det er en setting der default er slået fra, og at jeg selv har slået den til på et tidspunkt fordi en app krævede lokations-info tilgængeligt for at blive installeret.
Tænker det må være en fejl at Amazon afhænger af den setting, og der er jo heller ingen grund til at vi ikke skulle kunne bruge app'en i DK efter de har åbnet deres service her.
Så hvis du skal snyde regionsbegrænsede apps og services generelt, så skal du som Rasmus skriver nok ud i noget med alternative DNS-services eller evt. VPN og udenlandske konti...

Mht. til IP, så kan du godt give den en static adresse på dit lokale netværk i stedet for at få den tildelt via DHCP fra din router. Men jeg tror måske du tænkte på WAN IP-adresse og udenlandsk streaming, og der hjælper det ikke noget bare at tildele en fast IP på dit lokale netværk. Der skal du igen ud i noget med DNS-service eller VPN.

@bullerfnis
Ja, du kan caste til Shield. Jeg kører med min Shield TV på kablet netværksforbindelse, og der har cast funktionen af og til været lidt "shaky". Generelt har chromecast funktionen vist fungeret meget bedre når boksen er opkoblet trådløst via WiFi. Men med nyeste Shield TV Nougat update og update til HBO Nordic app ditto (som netop er en app hvor cast nogle gange har drillet), ser alt umiddelbart ud til at fungere perfekt med Shield TV på kablet netværk. Så tror børnesygdommene er ved at være ovre :-)
Senest rettet af Stig 28. jan 2017, 21:48, rettet i alt 6 gange.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19