Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DFK1990
#243818
Hej
Jeg har et LG E6V OLED og jeg kan simpelthen ikke få HDR moden til at virke på tv'et.
Jeg har en almindelig ps4 konsol. Jeg har været inde i konsollen og tjekket om hdr var aktiveret og det var det på forhånd. Jeg har også været inde og aktivere HDMI UHD Deep color for porten men alligevel får jeg ikke HDR frem. Jeg har læst den guide som rasmus har lagt op og gjort det samme, men det vil bare ikke virke.

nogle som måske ved hvor fejlen kan ligge? :S
Af DFK1990
#243827
Jeg har prøvet med Battlefield 1 og Final Fantasy XV :)

Jeg har også opdateret tv'et med den nye game mode profil, men den eneste jeg har er den standard spil profilen som ligger i tv'et fra starten.
Af maagren
#243831
DFK1990 skrev:Jeg har prøvet med Battlefield 1 og Final Fantasy XV :)

Jeg har også opdateret tv'et med den nye game mode profil, men den eneste jeg har er den standard spil profilen som ligger i tv'et fra starten.
Det skal vist også aktiveres i game options på FF XV.

Battlefield har så vidt jeg ved ikke fået en HDR-patch endnu.
Af DFK1990
#246820
Rasmus Larsen skrev:Er der nogen af jer der har prøvet Horizon Zero Dawn i HDR?

Det får utrolig meget ros derude, men hvordan er det i forhold til f.eks. The Witcher 3? (som er et RPG, som jeg godt kan lide)

Jeg har spillet nogle timer igår med Horizon, og der er ingen tvivl om at grafikken spiller max. lyset er rigtig detaljeret og blænder nærmest en når man kigger lidt mod himlen, græsset som man gemmer sig i opføre sig mere naturligt, så det ikke bare går igennem spilleren. Derudover føler jeg bare spillet er utrolig godt gennemført overall. De forskellige filmske scener er rigtig godt lavet og især stemmerne virker godt. lyden var jeg også ret overrasket over, når maskinerne er i nærheden lyder de virkelige tunge og store med deres larmende skridt.

ved sådan et spil her ville jeg ønske at jeg havde en PS4 Pro så jeg også kunne få 4K oplevelsen, men det må ventet til man lige har samlet lidt sammen. ;)
Af DFK1990
#246823
Rasmus Larsen skrev:Fedt. Jamen det er jo det man generelt hører. Nærmest universel ros til spillet.

Nu er du naturligvis ikke kommet så langt, men følger man overordnet en tidslinje eller er det en helt åben verden, som man kan udforske?
Indtil videre det indtryk jeg har fået er at der selvfølgelig er hovedmissioner som man følger i starten og derefter bliver der låst op for flere sidemissioner som man kan gå i krig med.
Far Cry Primal og Tomb Raider rise of the tomb raider minder jo egentlig en del om Horizon, altså stor åben natur verden, hvor man skal samle ting op for at fremstille bedre gear, man gemmer ved at tænde et lejr bål, og man åbner nye skills jo længere man kommer i spillet og det var hovedsagligt det. Normalt går jeg sjældent op i historierne i spillet og droppede de 2 førstenævnte spil rimelig hurtigt da det føltes som noget man havde spillet før, men heldigvis føles dette anderledes og mere interessant.
Af humber
#247452
Rasmus Larsen skrev:Så er opdateringen, der sænker HDR input lag på 2016 OLED på vej ud:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1480589541


Til dem af jer med OLED, så skal PS4 Pro signalet se sådan her ud, når HDR kommer korrekt igennem. I kan tjekke med info-knappen på fjernbetjeningen.

Billede

HDR-signalet er i HDR10 formatet.
BT.2020 angiver containeren for det udvidede farverum (kaldes også Rec.2020)

Hvordan får du den til at skrive PS4 PRO ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19